VECTOR HPV

Yleistä keskustelua velomobiileista ja polkuautoista.
Lizard100
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 625
Liittynyt: 03 Marras 2012, 13:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

VECTOR HPV

Viesti Kirjoittaja Lizard100 »

http://home.comcast.net/~jeff_wills/vector/vector.htm

Tässä mainio linkki 3 pyöräiseen nojakkiin.

Vaaleanpunaisesta näkee että nokka on aika ylhäällä..jolloin kappaleen ilmanvastuskerroin saadaan pieneksi.

Mitä etua on tandemista;
6) Here's a comparison of just how good the Vector Tandem was over any single-rider bikes back in 1980. In 1979, Fred Markham, on a prone, muscled the first single-rider bike to 50.8 mph for 200 meters. In 1980, he hopped in the Vector Tandem with Chris Springer as a stoker and pedaled at an average of 50.5 mph for 42 MILES, not just 200 meters, along California's I-5 Interstate freeway as part of an energy exhibition.

Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com

Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !

  • M. King Hubbert
Mustasudenkorento
Sisällöntuottaja
Viestit: 1690
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 13:50
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: VECTOR HPV

Viesti Kirjoittaja Mustasudenkorento »

Lizard100 kirjoitti:

Mitä etua on tandemista;

Olisi kiva tietää mitä etua tandem Vectorista on single vectoriin verrattuna?
Kun eikös kuiten kaikkien nojakki polkuluokkien ennätykset ole single vehkeiden nimissä?

Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/

Avatar
optimistx
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 675
Liittynyt: 26 Marras 2006, 18:49
Paikkakunta: Espoo

Re: VECTOR HPV

Viesti Kirjoittaja optimistx »

Lizard100 kirjoitti:

Vaaleanpunaisesta näkee että nokka on aika ylhäällä..jolloin kappaleen ilmanvastuskerroin saadaan pieneksi.
...

Muuten oikein, mutta eikös se ole juuri päinvastoin?

Kirjoittaja sanoo nimittäin:
"The primary difference in the shell is in the nose. The later version's nose drooped downward much further than the original."

Vaaleanpunasesta laitteesta kirjoittaja arvelee, että se on jonkun jossain itse rakentelema, ei siis ymmärtääkseni Vectorin (osaavan) rakentelutiimin. Jos aikoo laitetta käyttää kaduillakin, on pakko nostaa nokkaa, että pääsee epätasaisuuksista. Mutta silloin huonontaa ilmanvastuskerrointa. Vai?

Lizard100
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 625
Liittynyt: 03 Marras 2012, 13:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: VECTOR HPV

Viesti Kirjoittaja Lizard100 »

optimistx kirjoitti:
Lizard100 kirjoitti:

Vaaleanpunaisesta näkee että nokka on aika ylhäällä..jolloin kappaleen ilmanvastuskerroin saadaan pieneksi.
...

Muuten oikein, mutta eikös se ole juuri päinvastoin?

Kirjoittaja sanoo nimittäin:
"The primary difference in the shell is in the nose. The later version's nose drooped downward much further than the original."

Vaaleanpunasesta laitteesta kirjoittaja arvelee, että se on jonkun jossain itse rakentelema, ei siis ymmärtääkseni Vectorin (osaavan) rakentelutiimin. Jos aikoo laitetta käyttää kaduillakin, on pakko nostaa nokkaa, että pääsee epätasaisuuksista. Mutta silloin huonontaa ilmanvastuskerrointa. Vai?

Joo ihmettelinkin jo että mikä se laite on..kun se tumman punainen on ihan nokka maassa.

Suurin ero mun laitteen klanssa on se, että noin kurvikasta ei ole muotoilu..koska etupenkillä ei poljeta ei tarvi noin kovasti kaartaa sitä muotoa.

Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com

Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !

  • M. King Hubbert
Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: VECTOR HPV

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Lizard100 kirjoitti:

Suurin ero mun laitteen klanssa on se, että noin kurvikasta ei ole muotoilu..

Siis sulla on jo joku laite? Saisko siitä kuvia?

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Lizard100
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 625
Liittynyt: 03 Marras 2012, 13:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: VECTOR HPV

Viesti Kirjoittaja Lizard100 »

jviirret kirjoitti:
Lizard100 kirjoitti:

Suurin ero mun laitteen klanssa on se, että noin kurvikasta ei ole muotoilu..

Siis sulla on jo joku laite? Saisko siitä kuvia?

Jukka

On laite on päässäni ( ok on se putkellakin mutta enpä nyt enää hiisku siitä enempää..se on matalampi ja aerodynaamisempi kuin viikko sitten..alkanut optimoitua..etsin yhteistyötahoja )..tässä vaiheessa. kts Nojapyörällä 100 mph !

Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com

Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !

  • M. King Hubbert
Lizard100
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 625
Liittynyt: 03 Marras 2012, 13:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: VECTOR HPV

Viesti Kirjoittaja Lizard100 »

Mustasudenkorento kirjoitti:
Lizard100 kirjoitti:

Mitä etua on tandemista;

Olisi kiva tietää mitä etua tandem Vectorista on single vectoriin verrattuna?
Kun eikös kuiten kaikkien nojakki polkuluokkien ennätykset ole single vehkeiden nimissä?

Olet oikeassa..ilmeisesti hapen saanti takana polkevalle voi olla vaikeaa..muuten sitä on vaikea ymmärtää..alkaisko paino per pyörä olla liikaa myös ? Itse päädyin 6 pyöräiseen versioon 2 + 4 !

Tandemin runko saattaa myös olla yli 2 kertaa painavampi..rakenteet muuttuu.

Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com

Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !

  • M. King Hubbert
Lizard100
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 625
Liittynyt: 03 Marras 2012, 13:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: VECTOR HPV

Viesti Kirjoittaja Lizard100 »

Tässä näkyy oikessa asennossa ennätysVECTOR...ei kumit tyhjänä nokka maassa; http://www.velomobile.org/library/articles-gl/109

Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com

Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !

  • M. King Hubbert
Kaitsu62
Viestit: 57
Liittynyt: 11 Marras 2012, 11:21
Paikkakunta: Vaajakoski
Viesti:

Re: VECTOR HPV

Viesti Kirjoittaja Kaitsu62 »

Piti käydä penkomassa vintillä arkistoa. Tämähän olikin suomalaisten koeajama tai ainakin koeistuma. TM-tarra on kuitenkin kupeessa.
TM-1981-9-Vector-1.jpg
TM-1981-9-Vector-2.jpg
Kuvaussuunta on aika optimaalinen.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13801
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: VECTOR HPV

Viesti Kirjoittaja jori »

Kiitos Kaitsu62, oli kulttuuriteko skannata tuo juttu talteen. :)

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5023
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: VECTOR HPV

Viesti Kirjoittaja tm »

Joku muunnoskukkanen tuohon TM:n juttuun on jäänyt otsapinta-aloihin: single 1,39 ja tandem 1,43 neliömetriä. Kovin on isot. Tainnut ameriikan yksiköiden muunnos olla toimittajalle liikaa :D .

Lizard100
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 625
Liittynyt: 03 Marras 2012, 13:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: VECTOR HPV

Viesti Kirjoittaja Lizard100 »

Kaitsu62 kirjoitti:

Piti käydä penkomassa vintillä arkistoa. Tämähän olikin suomalaisten koeajama tai ainakin koeistuma. TM-tarra on kuitenkin kupeessa.
TM-1981-9-Vector-1.jpg
TM-1981-9-Vector-2.jpg
Kuvaussuunta on aika optimaalinen.

Tosi mahtavaa...1981...remmit polkimissa ja 23 kg paino.

Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com

Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !

  • M. King Hubbert
Lizard100
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 625
Liittynyt: 03 Marras 2012, 13:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: VECTOR HPV

Viesti Kirjoittaja Lizard100 »

tm kirjoitti:

Joku muunnoskukkanen tuohon TM:n juttuun on jäänyt otsapinta-aloihin: single 1,39 ja tandem 1,43 neliömetriä. Kovin on isot. Tainnut ameriikan yksiköiden muunnos olla toimittajalle liikaa :D .

Joo tuossa on puolet liikaa ainakin.

S = 4.56 sq ft
T = 4.7 sq ft

Löytyy vastustaulusta !

Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com

Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !

  • M. King Hubbert
Jarcco
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2029
Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Re: VECTOR HPV

Viesti Kirjoittaja Jarcco »

Lizard100 kirjoitti:
tm kirjoitti:

Joku muunnoskukkanen tuohon TM:n juttuun on jäänyt otsapinta-aloihin: single 1,39 ja tandem 1,43 neliömetriä. Kovin on isot. Tainnut ameriikan yksiköiden muunnos olla toimittajalle liikaa :D .

Joo tuossa on puolet liikaa ainakin.

S = 4.56 sq ft
T = 4.7 sq ft

Löytyy vastustaulusta !

Muunnoslaskurilla: http://www.muunna.info/yksikoeiden-pika ... =pinta-ala
4,56 sq ft = 0,4236 Neliömetriä [m²]
4,7 sq ft = 0,4366 Neliömetriä [m²]

Vastaa Viestiin