Vaaleanpunaisesta näkee että nokka on aika ylhäällä..jolloin kappaleen ilmanvastuskerroin saadaan pieneksi.
Mitä etua on tandemista; 6) Here's a comparison of just how good the Vector Tandem was over any single-rider bikes back in 1980. In 1979, Fred Markham, on a prone, muscled the first single-rider bike to 50.8 mph for 200 meters. In 1980, he hopped in the Vector Tandem with Chris Springer as a stoker and pedaled at an average of 50.5 mph for 42 MILES, not just 200 meters, along California's I-5 Interstate freeway as part of an energy exhibition.
Olisi kiva tietää mitä etua tandem Vectorista on single vectoriin verrattuna?
Kun eikös kuiten kaikkien nojakki polkuluokkien ennätykset ole single vehkeiden nimissä?
Vaaleanpunaisesta näkee että nokka on aika ylhäällä..jolloin kappaleen ilmanvastuskerroin saadaan pieneksi.
...
Muuten oikein, mutta eikös se ole juuri päinvastoin?
Kirjoittaja sanoo nimittäin:
"The primary difference in the shell is in the nose. The later version's nose drooped downward much further than the original."
Vaaleanpunasesta laitteesta kirjoittaja arvelee, että se on jonkun jossain itse rakentelema, ei siis ymmärtääkseni Vectorin (osaavan) rakentelutiimin. Jos aikoo laitetta käyttää kaduillakin, on pakko nostaa nokkaa, että pääsee epätasaisuuksista. Mutta silloin huonontaa ilmanvastuskerrointa. Vai?
Vaaleanpunaisesta näkee että nokka on aika ylhäällä..jolloin kappaleen ilmanvastuskerroin saadaan pieneksi.
...
Muuten oikein, mutta eikös se ole juuri päinvastoin?
Kirjoittaja sanoo nimittäin:
"The primary difference in the shell is in the nose. The later version's nose drooped downward much further than the original."
Vaaleanpunasesta laitteesta kirjoittaja arvelee, että se on jonkun jossain itse rakentelema, ei siis ymmärtääkseni Vectorin (osaavan) rakentelutiimin. Jos aikoo laitetta käyttää kaduillakin, on pakko nostaa nokkaa, että pääsee epätasaisuuksista. Mutta silloin huonontaa ilmanvastuskerrointa. Vai?
Joo ihmettelinkin jo että mikä se laite on..kun se tumman punainen on ihan nokka maassa.
Suurin ero mun laitteen klanssa on se, että noin kurvikasta ei ole muotoilu..koska etupenkillä ei poljeta ei tarvi noin kovasti kaartaa sitä muotoa.
Suurin ero mun laitteen klanssa on se, että noin kurvikasta ei ole muotoilu..
Siis sulla on jo joku laite? Saisko siitä kuvia?
Jukka
On laite on päässäni ( ok on se putkellakin mutta enpä nyt enää hiisku siitä enempää..se on matalampi ja aerodynaamisempi kuin viikko sitten..alkanut optimoitua..etsin yhteistyötahoja )..tässä vaiheessa. kts Nojapyörällä 100 mph !
Olisi kiva tietää mitä etua tandem Vectorista on single vectoriin verrattuna?
Kun eikös kuiten kaikkien nojakki polkuluokkien ennätykset ole single vehkeiden nimissä?
Olet oikeassa..ilmeisesti hapen saanti takana polkevalle voi olla vaikeaa..muuten sitä on vaikea ymmärtää..alkaisko paino per pyörä olla liikaa myös ? Itse päädyin 6 pyöräiseen versioon 2 + 4 !
Tandemin runko saattaa myös olla yli 2 kertaa painavampi..rakenteet muuttuu.
Piti käydä penkomassa vintillä arkistoa. Tämähän olikin suomalaisten koeajama tai ainakin koeistuma. TM-tarra on kuitenkin kupeessa. TM-1981-9-Vector-1.jpg TM-1981-9-Vector-2.jpg
Kuvaussuunta on aika optimaalinen.
Kiitos Kaitsu62, oli kulttuuriteko skannata tuo juttu talteen.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Joku muunnoskukkanen tuohon TM:n juttuun on jäänyt otsapinta-aloihin: single 1,39 ja tandem 1,43 neliömetriä. Kovin on isot. Tainnut ameriikan yksiköiden muunnos olla toimittajalle liikaa .
Piti käydä penkomassa vintillä arkistoa. Tämähän olikin suomalaisten koeajama tai ainakin koeistuma. TM-tarra on kuitenkin kupeessa. TM-1981-9-Vector-1.jpg TM-1981-9-Vector-2.jpg
Kuvaussuunta on aika optimaalinen.
Tosi mahtavaa...1981...remmit polkimissa ja 23 kg paino.
Joku muunnoskukkanen tuohon TM:n juttuun on jäänyt otsapinta-aloihin: single 1,39 ja tandem 1,43 neliömetriä. Kovin on isot. Tainnut ameriikan yksiköiden muunnos olla toimittajalle liikaa .
Joku muunnoskukkanen tuohon TM:n juttuun on jäänyt otsapinta-aloihin: single 1,39 ja tandem 1,43 neliömetriä. Kovin on isot. Tainnut ameriikan yksiköiden muunnos olla toimittajalle liikaa .