Katettu chopper !?

Yleistä keskustelua velomobiileista ja polkuautoista.
Lizard100
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 625
Liittynyt: 03 Marras 2012, 13:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Katettu chopper !?

Viesti Kirjoittaja Lizard100 »

En tiedä onko tällaista tehty vielä ?

Munan muotoon tai sitten venytetty aerodynaaminen kotelointi.

Olisko tässä etuja edestä vetävään ?

Tätä saisi madallettua vaikka kuinka paljon.

Liitteet
CHOPPERI80.JPG
CHOPPERI80.JPG (48.12 KiB) Katsottu 3990 kertaa

Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com

Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !

  • M. King Hubbert
Mustasudenkorento
Sisällöntuottaja
Viestit: 1690
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 13:50
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: Katettu chopper !?

Viesti Kirjoittaja Mustasudenkorento »

Siirretty oikealle alueelle.

Tuossa on sinneppäin. -> http://bricycles.com/

Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/

Lizard100
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 625
Liittynyt: 03 Marras 2012, 13:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Katettu chopper !?

Viesti Kirjoittaja Lizard100 »

Okei kiitos...niinpä näkyy !

Tässä olen hieman jo laittanut itseäni peliin....tässä lienee merkittävää nyt se, että tämä on matalampi kuin Sam Whittinghamin VARNA Diablo ja myös luulisin että märkäpintaa huomattavasti vähemmän rungossa...mutta etupyörä on ulkona, joka tasaa sen. Tosin levykiekko on äärimmäisen pienivastuksinen..kapeutensa ansiosta.

Väittäisin että tämän tyyppisellä voisi "voimamies" mennä yli 100 kilsaa tunnissa.

Jos oikein saivarrellaan niin etupyörä toimii turbulaattorina, joka saattaa jopa vähentää aerodynaamisen osan vastusta !
:roll:

Otsapintaa olisi 0.261 m2 => enemmän kuin VARNA DIABLOSSA mutta vain 57% esim VECTORista !!!

Tällä voisi yrittää kolmipyörien nopeusennätystä...joka on ???

Liitteet
CHOPPER_lowrider70.JPG
CHOPPER_lowrider70.JPG (18.26 KiB) Katsottu 3972 kertaa
Viimeksi muokannut Lizard100, 28 Marras 2012, 18:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com

Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !

  • M. King Hubbert
Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Katettu chopper !?

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Chopperi ideologiaan kuuluu että lähetään vähä aikasemmin ni ei oo kiire perille :wink:

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Lizard100
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 625
Liittynyt: 03 Marras 2012, 13:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Katettu chopper !?

Viesti Kirjoittaja Lizard100 »

jviirret kirjoitti:

Chopperi ideologiaan kuuluu että lähetään vähä aikasemmin ni ei oo kiire perille :wink:

Jukka

Aivan mutta kolmipyörien ennätys on vain 66 mph ( 106 km/t ). Eli tässä olisi iskun paikka sille joka haluaa sitä ja omaa habaa pohkeissa !

http://www.recumbents.com/forums/topic. ... ic_id=2443

Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com

Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !

  • M. King Hubbert
Lizard100
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 625
Liittynyt: 03 Marras 2012, 13:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Katettu chopper !?

Viesti Kirjoittaja Lizard100 »

Hei täällä on nyt tämän päivän viimeinen lowrider.

Vaihteita ehkä vain 5..riittänee ?

30 milliä matalampi kuin VARNA DIABLO II....yesh !

OTSAPINTA 0.247 m2 !

:mrgreen:

Liitteet
CHOPPER_lowrider6838.JPG

Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com

Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !

  • M. King Hubbert
Lizard100
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 625
Liittynyt: 03 Marras 2012, 13:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Katettu chopper !?

Viesti Kirjoittaja Lizard100 »

SAM WHITTINGHAMIA tuskin kukaan pesee...sillä; " I've heard Sam say that his peak power on a track bike was of the order of 2000W, whereas in the Varna it was about 1100. "

Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com

Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !

  • M. King Hubbert
Syväri
Sisällöntuottaja
Viestit: 1236
Liittynyt: 24 Kesä 2011, 14:35
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Katettu chopper !?

Viesti Kirjoittaja Syväri »

Paitsi että se on 115,53km/h se trikejen ennätys. vm 2012: http://www.recumbents.com/forums/topic. ... IC_ID=4877

Hienot on piirrustukset mutta aerodynamiikaltaan tukkirekan tasoa..

Lizard100
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 625
Liittynyt: 03 Marras 2012, 13:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Katettu chopper !?

Viesti Kirjoittaja Lizard100 »

Syväri kirjoitti:

Paitsi että se on 115,53km/h se trikejen ennätys. vm 2012: http://www.recumbents.com/forums/topic. ... IC_ID=4877

Hienot on piirrustukset mutta aerodynamiikaltaan tukkirekan tasoa..

Hahah tukkirekka ...tämä on ( NYT ) 60 mm matalampi kuin VARNA ja otsapinta pienempi ( 0.233 m2 ).

Mikäli mitään ymmärrät aerodynamiikasta ( tai jos asia kiinnostaa ) selvitä mitä tarkoittaa turbulaattori ja sen merkitys. Sillä on sama vaikutus kuin rajakerrosimulla..käsittääkseni.

Jos Sam saa irti vain 55% pystypyörätehostaan Varnassa...tässä saa takuulla 75-80% ! Happi ei lopu kesken..ja on paljon kevyempi.

Lisäksi tässä on äärimmäisen yksinkertainen voimansiirto verrattuna useimpiin ( VARNA mukaanlukien ).

Pituus on 2600 mm ! Profiilin pinta-ala on 1.1 m2 ( wetted area kerro 2,2:lla tms. ).

Dimensio millä VARNA tän voittaa on leveys...trike on 41 mm leveämpi.

Tähän mahtuu jopa 186 senttinen ukko polkemaan optimaalisessa ajoasennossa, mutta 193 cm tulee jo ikäänkuin hieman ulos optimaalisesta aerodynaamikasta.

Tällä ajetaan avotrikejen nopeusennätys niin että heilahtaa !

Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com

Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !

  • M. King Hubbert
Syväri
Sisällöntuottaja
Viestit: 1236
Liittynyt: 24 Kesä 2011, 14:35
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Katettu chopper !?

Viesti Kirjoittaja Syväri »

Saattaa hieman woblata polkemisen tahtiin tuo avaruuslaiva

Mitoituksissa mahtaa olla melkoinen heitto, Varnassa on paljon pienempi nojakulma kuin tuossa ja persus viisti maata. Ehkä löydät sitten jonkun jolla on 30cm lyhyempi selkä kuin normaalilla ihmisellä niin korkeus toteutuu.

Lizard100
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 625
Liittynyt: 03 Marras 2012, 13:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Katettu chopper !?

Viesti Kirjoittaja Lizard100 »

Syväri kirjoitti:

Saattaa hieman woblata polkemisen tahtiin tuo avaruuslaiva

Mitoituksissa mahtaa olla melkoinen heitto, Varnassa on paljon pienempi nojakulma kuin tuossa ja persus viisti maata. Ehkä löydät sitten jonkun jolla on 30cm lyhyempi selkä kuin normaalilla ihmisellä niin korkeus toteutuu.

Tässä voi selän pituus olla 950 mm ja pää pysyy edelleen alhaalla.

Mitoituksissa ei ole pienintäkään heittoa.

Hain idean tästä CAUDRON C561 koneesta !

Woblauksen suhteen voit olla oikeassa..hiilikuitu woblaa helposti siksi se on syrjäyttänyt teräksen 4 kertaa kestävämpänä kardaaniakseleissa jne.

Rakenne on muuttunut ( ja mitat muutenkin ), mutta niitä en yleensä julkisilla saiteilla esittele.

Ajatus väärästä nojakulmasta on hyvä, mutta selän kaareutuminen recumbenteissa tapahtuu vasta ihan lopussa..kts satula niissä. Mä piirsin sen eri tavalla. Voi olla että joudun siirtämään takapyöriä muutaman sentin taakse..ei vaikuta vastukseen.

Liitteet
No forward visibility !
No forward visibility !
Caudron%20c%20561.jpg (35.39 KiB) Katsottu 3916 kertaa
Viimeksi muokannut Lizard100, 28 Marras 2012, 21:35. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com

Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !

  • M. King Hubbert
Mustasudenkorento
Sisällöntuottaja
Viestit: 1690
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 13:50
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: Katettu chopper !?

Viesti Kirjoittaja Mustasudenkorento »

No nih, ei muta kuin alat rakentelemaan, tuosta PW kolmirattaisesta voit ottaa vaikka mallia niin pääset alkuun...
Kuva

Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/

Syväri
Sisällöntuottaja
Viestit: 1236
Liittynyt: 24 Kesä 2011, 14:35
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Katettu chopper !?

Viesti Kirjoittaja Syväri »

Niin aivan, ne kallisarvoiset suunnitelmathan voisi joku varastaa ja tehdä perkeleesti rahaa.

Taaskin sellaiset pienet käytännön jutut kuten voimansiirto tulevat eteen, mutta mitäs niistä kun on tuollainen suunnittelijanero.

Tiiän että trollailet vaan joten yritän ottaa huumorilla nämä sun "suunnittelut"

Lizard100
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 625
Liittynyt: 03 Marras 2012, 13:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Katettu chopper !?

Viesti Kirjoittaja Lizard100 »

Upea kiitos MSK....miten menoon vaikuttaa jos vain toinen takapyörä vetää ?

Voisitkö Syväri vähentää suunsoittoa ? Ihan pikkusen jookos pookos ?

Jaahas...nyt on 14 tuntia suunnittelua täynnä tälle päivälle...taidan lähteä kotiin syömään ja tutimaan.

Viimeksi muokannut Lizard100, 28 Marras 2012, 21:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com

Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !

  • M. King Hubbert
Syväri
Sisällöntuottaja
Viestit: 1236
Liittynyt: 24 Kesä 2011, 14:35
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Katettu chopper !?

Viesti Kirjoittaja Syväri »

Lizard100 kirjoitti:

Upea kiitos....miten menoon vaikuttaa jos vain toinen takapyörä vetää ?

Voisitkö Syväri vähentää suunsoittoa ? Ihan pikkusen jookos pookos ?

Voimansiirto, en puhunut mitään vetävästä pyörästä. Se kun ei ole ihan niin vaan että ketju vetää keskeltä jalkojen läpi vain toiselle pyörälle, eikä sitä voi myöskään takamuksen läpi vetää, joten vaihtoehdoksi jää leventää katetta tai muuttaa rakennetta..

Vähennä aivopierujen spämmäilyä jookos pookos

Lukittu