ELF (Organic transit ELF)
Jukka oli löytäny tämmösen kulkineen - linkkaan sen nyt tänne kans kun ei oo vissiin aikasemmin ollu. Suomen tieliikenne lain muutosta odotellessa
Petri
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://nojapyorafoorumi.fi/
Jukka oli löytäny tämmösen kulkineen - linkkaan sen nyt tänne kans kun ei oo vissiin aikasemmin ollu. Suomen tieliikenne lain muutosta odotellessa
Petri
PW kirjoitti:Suomen tieliikenne lain muutosta odotellessa
No mikäänhän ei estä vaihtamasta tuohon laillista moottoria, muuta estettä kai tuon käytölle ei ole?
Nyt vasta katsoin tuon videon, näyttää tarpeettoman korkealta? isoista sivuaukoista sataa varmasti sisälle, mutta koska on noin leveä ei välttämättä kastele kuskia.
Jukka
Joo, korkee on - tilaa jää pään päälle runsaasti. Tietysti moottorilla pääsee, ni ei oo niin tarkkaa painon ja koon puoleen.
Samaa muotokieltä oon nähny tällä foorumilla, kuka sitä nyt rakenskaan ?
Petri
PW kirjoitti:Samaa muotokieltä oon nähny tällä foorumilla, kuka sitä nyt rakenskaan ?
ajou? http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopi ... =18&t=1507
Jukka
jviirret kirjoitti:PW kirjoitti:Samaa muotokieltä oon nähny tällä foorumilla, kuka sitä nyt rakenskaan ?
ajou? http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopi ... =18&t=1507
Jukka
Da, da tota tarkotin joo.
Petri
Onkohan tätä viimeaikoina pähkäilty
Kaikki näyttää kovin simppeliltä ja helpohkosti valmistettavalta.
Ulkonäköönkin tottuu kun videoita jaksaa katsella.
Mitäs hyvää ja huonoa tuosta pitäisi sanoa?!
Pärjääkö meidän teillä?
Ei ole rungossa montaa mutkaa eikä hitsaussaumaa. Pulttiliitoksilla on koitettu pärjätä.
Kuinkahan tuo pysyy kuoppaisella tiellä kasassa tuolla "jousituksella"
Olktappi-ohjaus-etujarru-etukiekko-rakenne on edelleen vaikein/kallein kohta tadpolessa. Sen jälkeen on sivuseikka kuinka monta mutkaa rungossa on ja onko hitsi- vai pulttiliitoksia.
Minun mielestäni tuo paranisi merkittävästi toisella takapyörällä ja sivuketjurakenteella. Tuplakiekkoisen taka-akselin voisi tuoda kiekon säteen verran edemmäs, mikä lyhentäisi akseliväliä, jolloin kääntyvyys paranisi. Etupyörille ei tarvittaisi noin paljon kääntymätilaa, jolloin tuosta voisi tehdä kapeamman, enemmän Podriden näköisen.
Sivuketjuisesta ajatuksia. Oon tullut siihen tulokseen, että pitkä vaakasuora ketju hukkaa polkuvoimaa. Ketjun painon roikkuminen lisää vastusta? Omissa pitkä(vaaka)ketjuisissa pyörissäni vaihteenvaihtotarve on paljon suurempi, kuin lyhyt(pysty)ketjuisissa. Ois kiva tutkia, hukkaako väliakseli enemmän vai vähemmän voimaa, kuin pitkä roikkuva ketju?
Mitähän tuolla olisi hintaa Suomeen tuotuna . Minun mielestä ihan pätevä lähiliikenteeseen .
Takakiekko on aika paljon kauempana ku tavallisessa nuijapäässä - talvikäyttöä siksi epäilen. Kauppakassina varmast toimii, tavaraa mahtuu ym.
Onhan meillä Arcus, ei tartte merten takaa uittaa
PW kirjoitti:Takakiekko on aika paljon kauempana ku tavallisessa nuijapäässä - talvikäyttöä siksi epäilen. Kauppakassina varmast toimii, tavaraa mahtuu ym.
Onhan meillä Arcus, ei tartte merten takaa uittaa
Niin on mutta nämä kuitenkin tyystin erillaisia . Arcus on enenmän Ferrari , tää Transitti .
Vilijami kirjoitti:Sivuketjuisesta ajatuksia. Oon tullut siihen tulokseen, että pitkä vaakasuora ketju hukkaa polkuvoimaa. Ketjun painon roikkuminen lisää vastusta? Omissa pitkä(vaaka)ketjuisissa pyörissäni vaihteenvaihtotarve on paljon suurempi, kuin lyhyt(pysty)ketjuisissa. Ois kiva tutkia, hukkaako väliakseli enemmän vai vähemmän voimaa, kuin pitkä roikkuva ketju?
Mihin ilmiöön tämä voisi perustua, vai ovatko pitkää vaakasuoraa ketjua tarvitsevat pyörät vain yksinkertaisesti painavampia kuin lyhyt- ja pystyketjuiset.
..tarkoitus olikin osoittaa kuinka joku pärjää vaatimattomalla laitteella