Näkymä eteen !? Vai ei ??

Yleistä keskustelua velomobiileista ja polkuautoista.
Lizard100
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 625
Liittynyt: 03 Marras 2012, 13:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Näkymä eteen !? Vai ei ??

Viesti Kirjoittaja Lizard100 »

sILMÄT OVAT 6 CM ERILLÄÄN ( OLETUS ).

Liitteet
VELOCITRIKE_view.jpg

Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com

Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !

  • M. King Hubbert
Hirven Noja
Viestit: 105
Liittynyt: 06 Maalis 2013, 18:15
Paikkakunta: Loppi

Re: Näkymä eteen !? Vai ei ??

Viesti Kirjoittaja Hirven Noja »

Piirrä lizard näkymä velocitraikkis sisältä kuljettajan silmien kohralta kaikkine esteineen niin päästään arvioimaa näkökentän riittämistä (jos ei tulis hirveetä riitaa).

TatuLund
Viestit: 61
Liittynyt: 22 Marras 2012, 19:46

Re: Näkymä eteen !? Vai ei ??

Viesti Kirjoittaja TatuLund »

Olen seurannut kiinnostuneena tätä keskustelua. Tämä näkyvyys dilemma on tiukasti sidoksissa kulkuneuvon käyttötarkoitukseen. Jos ollaan suunnittelemassa kulkuneuvoa tavallisempaan arkikäyttöön ja suuremmalle yleisölle, näkymässä ei voi olla kompromisseja. En usko suureen kaupalliseen potentiaaliin sellaisilla kinnereillä, jotka aiheuttavat kuljettajassa klaustrofobiaa ja tieliikennepelkoja. On sitten eri asia, jos ollaan tekemässä kilpakinneriä, jonka on tarkoitus kulkea mahdollisimman lujaa riskeistä, kustannuksista ja kuskin mukavuudesta viis. Tämän kaltaisellekin tuotteelle on olemassa marginaalinen kysyntä, kunhan vaan pystytään pitämään katteet korkealla koko myyntiketjussa pienillä sarjoilla. Nuo koppimopot, eli mopoautot ovat yleistyneet siihen tahtiin, että uskon tulevaisuudessa olevan kysyntää erilaisille katetuille keveille kulkuneuvoille. En ole vielä nähnyt konseptia, mistä itse olisin vakuuttunut, että se avaa pelin kansanomaisemman sähkövelomobiilin saralla. Mutta yhtälailla olen vakuuttunut, että sellainen konsepti syntyy vielä.

T. Tatu Lund
www.miragebikes.com

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17770
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Näkymä eteen !? Vai ei ??

Viesti Kirjoittaja PW »

Onko Miragebikesillä tarkotus kehitellä katettua polkulaitetta?

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Lizard100
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 625
Liittynyt: 03 Marras 2012, 13:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Näkymä eteen !? Vai ei ??

Viesti Kirjoittaja Lizard100 »

Tatu on oikeassa...tämä V-Trike on ihan puhtaasti kilpakone..eihän siihen edes pääse sisään ellei avaa ensin pari osaa rakenteesta ( liian ihomyötäinen jne ). Tosin mahdollinen, muttei käytännöllinen.

Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com

Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !

  • M. King Hubbert
Lizard100
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 625
Liittynyt: 03 Marras 2012, 13:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Näkymä eteen !? Vai ei ??

Viesti Kirjoittaja Lizard100 »

Tässä hieman vastaava USAFin tutkima ( Boeing ? ) ajo-asento ns microfighter lentokoneeseen.

Huomaa että minimivaatimus lentokoneen ohjaamosta eteen alas on aina 11 astetta.

Liitteet
matala ajoasento
matala ajoasento
North1983FCF-2blowprofseats[1].jpg (85.2 KiB) Katsottu 2563 kertaa

Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com

Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !

  • M. King Hubbert
Vastaa Viestiin