Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista

Yleistä keskustelua velomobiileista ja polkuautoista.
eemeli
Sisällöntuottaja
Viestit: 1110
Liittynyt: 03 Elo 2007, 22:36
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista

Viesti Kirjoittaja eemeli »

TJT kirjoitti:

Itselläni tuli tänään ensimmäinen alumiiniosan rikkoutuminen Mangossa. Kesken ajoa, penkin vasen etureuna antoi periksi. Kotona syylliseksi löytyi penkin etureunan kiinnityspalkin murtuma.

Timo

Eikös tuo luulisi menevän vielä takuuseen? Periaatteessa multa löytyy tuollainen ylimääräinen. En sitä raaski antaa, jos vaikka tulee vanha runko laitettua takaisin. Lainata kyllä voin, jos tarvetta on...

-Janne-

Heijaa heijaa heijaa kerho :D ...

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista

Viesti Kirjoittaja terppa »

Kävin pikaseen tekemässä "pakolliset" hommat, että saa mielenrauhan. Lyhensin dynamoa käyttävää hihnaa ja toisella yrittämällä pituus tuli passeliksi ja näemmä onnistuin sen liittämään kestävästi. Kokeilin yhdellä ledillä, että kulkeeko virta niin kulkihan se. pitäisi vielä jotenkin yrittää mitata paljonko sitä virtaa sieltä tulee ulos mutta navan pyörimisvauhdista voisi päätellä, että se jo riittävästi pyörii.

WP_20150115_009.jpg

Löysin purkillisen melkein kuivunutta vihreää maalia ja sudin sen melkein tönköllä pensselillä pohjaan ja lauloin " Maalari maalaa ja rahaa saa, rahalla ostaa viinaa ja makkaraa". Harakat kaikkosi ja pinnasta tuli "elävä" mika toivonmukaan helpottaa maastoutumista, vielä kun löytäis jonkun purkinpohjan ruskeaa maalia mutta käy se pakkausteippi paremman puutteessa. Ja sinä joka kyselit miten tein pohjatyöt, mars nurkkaan häpeämään :mrgreen:

WP_20150115_011.jpg
TJT kirjoitti:

Mangon etujousituksesta ( ja muusta) on tietoa / linkkejä tässä ketjussa: http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopi ... =25&t=3752.
PW on kerännyt linkit valmiiksi :o

Naamakirjasivusto: https://www.facebook.com/sinnerbikes

Laitan Pieterille kysymyksiä jousituksesta, ohjaus goemetria 2.0 ja pyrstöstä. Katsotaan mitkä ovat toimitusajat ja hinnat.

Timo

Näihin pitää perehtyä tarkemmin, miten lie mennyt silmien ohi...

jooseha kirjoitti:

Sulla kun on kuituhommat hallussa, niin tee semmoinen ohjuri. Samalla selviää kätevästi onko niillä "turhilla" pulteilla rakenteellinen merkitys :roll:

Mun hommat nyt on sellaista kätöstelyä, että jätän tekemättä varsinkin kun pitäisi tulla jokseenkin mittatarkka, yleensä mun metri on 100,5 cm ja toisella yrittämällä 99,5 cm :D mutta kun mangotehtailija on suunnittelemassa uutta pyörää pitää Pieterin kautta yrittää heittää ideaa josko tuosta kannen saumasta tekisi vaikka sellaisen kuin Nojailijan Coneessa mikä muistuttaa yllätysmunan "yllätyspatruuna" muotoja eli koppa uppoaa kuin ponttiin. En ole insinööri mutta mun mielestä sellainen rakenne ei vaatisi pussillista muttereita, että pysyy kasassa. Toisaalta nyt kun tuota on huoltanut jalka-aukosta käsin niin alanvaihto on käynyt mielessä eli josko tässä hakeutuisi gynekologin oppiin :mrgreen: Toisaalta akrobaatin opinnot olisi varmaan lyhyemmät ja Lahdessa on sirkuslinja :D

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista

Viesti Kirjoittaja jviirret »

terppa kirjoitti:

En ole insinööri mutta mun mielestä sellainen rakenne ei vaatisi pussillista muttereita, että pysyy kasassa.

Mun mielestä taas tuo on sellainen paikka että vaatii paljon pultteja että kestää. Sukkulan kiertojäykkyyden kannalta kansi on merkittävässä osassa. Hommaa voi demonstroida maitotölkillä. Vääntelee sitä ensin kokonaisena ja vertaa sitten tilanteeseen jossa yksi sivu on leikattu irti. Jos irti leikatun sivun laittaa parilla nitojan niitillä takaisin niin kansi irvistelee tölkkiä väännellessä ja niittien reiät venyvät vääntelyä jatkettaessa. Mitä enemmän niittejä sitä vähemmän yksi rasittuu ja sitä jämäkämpi rakenne.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista

Viesti Kirjoittaja Pastori »

jviirret kirjoitti:
terppa kirjoitti:

En ole insinööri mutta mun mielestä sellainen rakenne ei vaatisi pussillista muttereita, että pysyy kasassa.

Mun mielestä taas tuo on sellainen paikka että vaatii paljon pultteja että kestää. Sukkulan kiertojäykkyyden kannalta kansi on merkittävässä osassa. Hommaa voi demonstroida maitotölkillä. Vääntelee sitä ensin kokonaisena ja vertaa sitten tilanteeseen jossa yksi sivu on leikattu irti. Jos irti leikatun sivun laittaa parilla nitojan niitillä takaisin niin kansi irvistelee tölkkiä väännellessä ja niittien reiät venyvät vääntelyä jatkettaessa. Mitä enemmän niittejä sitä vähemmän yksi rasittuu ja sitä jämäkämpi rakenne.

Jukka

Koska kommenteissa ei ole tykkää nappia. Niin.

Hyvin kommentoitu.

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista

Viesti Kirjoittaja terppa »

Mango jäi odottamaan aikaa parempaa ja seuraavaa rakentelutuokiota, kansi oli nyt hyvä jättää auki kun jatkohommat on helpompi suorittaa päältä käsin.

Jäljellä on ainakin peräjatkeen kuituhommat ja kun tilaus saapuu niin siihen on tarkoitus jotenkin fiksusti ympätä tällainen valo http://www.lightinthebox.com/fi/6-tilas ... 33437.html. Sas nähä toimiiko tuo, veikkaan, että ripustus pitäisi olla korkeammalle, jos näin on niin se sitten pääsee kiinni Pioneeriin.

Kuva

Oy Tepon kampi Ab taikoo 140 milliset kammet joihin tulee (kaupasta ostettu) 39 piikkinen ovaali ratas ja 30 ja 52 piikkiset ympyrän malliset. http://www.bike24.de/1.php?content=8;na ... uct=106778 Rupesin pelaamaan varmanpäälle toimivuuden kanssa ja en reissupeliin kätöstellyt itse, jos noista on vastaavaa hyötyä niin Pioneeriin voisi moiset itsekin värkätä.

Liitteet
WP_20150124_005.jpg
WP_20150124_005.jpg (80.15 KiB) Katsottu 6654 kertaa

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

VeloWagon
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 216
Liittynyt: 25 Maalis 2013, 23:17
Paikkakunta: Vantaa

Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista

Viesti Kirjoittaja VeloWagon »

Nyt sitten avasin itsekin Mangoni kannen. Sitä sun tätä pitäis korjailla/tuunata.
Ainakin takavalot/ledit uusiksi. Ehkä kammet samalla lyhyemmiksi.
Huh! Terppa! Eikö tuon Mangon olisi voinut naamioida jollain kankaallakin tms? En ihan heti lähde maalaamaan omaani tuolla tavalla :shock:

Mango tour 2013 (kolaroitu käyttökelvottomaksi 2016), Bakfiets laatikkopyörä 2011, Basso Reef kilpapyörä 2008

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista

Viesti Kirjoittaja terppa »

VeloWagon kirjoitti:

Huh! Terppa! Eikö tuon Mangon olisi voinut naamioida jollain kankaallakin tms? En ihan heti lähde maalaamaan omaani tuolla tavalla :shock:

Painoa tulee lisää ja aerodynamiikka kärsii kun pinta ei ole tasainen :mrgreen: eihän se sieltä ulospäin näy kuin vasta pyörän laittaa kyljelleen. maastokangas tms. olisi ihan näppärä mutta vie tilaa reissussa mitä sporttimallissa ei kuitenkaan ole liikaa. napadynamo pienen lokosen vielä haukkaa mutta toisaalta etupään taskut tuo sitä lisää.

Kuva

Tämä valo asettui sitten pystäriin joka nyt on isoimmalla käytöllä. Suht onnistunut ostos, asennus pitää olla vaan normipyörän tarakan korkeudelle, että "pyöräkaista" on riittävän leveä.

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13801
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista

Viesti Kirjoittaja jori »

terppa kirjoitti:

Tämä valo asettui sitten pystäriin joka nyt on isoimmalla käytöllä. Suht onnistunut ostos, asennus pitää olla vaan normipyörän tarakan korkeudelle, että "pyöräkaista" on riittävän leveä.

Laita kypärään, kun se nyt on sallittua, niin leveyttä kaistalla riittää. :mrgreen:

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17770
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista

Viesti Kirjoittaja PW »

Kätevää, oma pyörätie aina mukana 8)

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista

Viesti Kirjoittaja terppa »

jori kirjoitti:
terppa kirjoitti:

Tämä valo asettui sitten pystäriin joka nyt on isoimmalla käytöllä. Suht onnistunut ostos, asennus pitää olla vaan normipyörän tarakan korkeudelle, että "pyöräkaista" on riittävän leveä.

Laita kypärään, kun se nyt on sallittua, niin leveyttä kaistalla riittää. :mrgreen:

Päätä käännellessä vaan saattaisi olla hankala pysyä viivojen välissä :mrgreen: ja saattaisihan se vahingossa toimia laserosoittimena, vai mikä se nyt oli...

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

VeloWagon
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 216
Liittynyt: 25 Maalis 2013, 23:17
Paikkakunta: Vantaa

Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista

Viesti Kirjoittaja VeloWagon »

Nyt on valot fiksattu, kammet lyhennetty (140mm) ja etujouset vaihdettu elastomeereihin. Etuvalot vedin nyt irti ja suunnittelen sen ilmanottoaukon Terpan tyyliin (tai Harryn). :D
Onko tietoa miten tuon tarranauhan sais pysymään kinnerin seinässä kiinni? Oon yrittänet liimailla eri tarranauhamalleja ja jopa kuumaliimata niitä kiinni mutta aina ne irtoo. Sen sijaan Mangon alkuperäiset tarranauhat pysyy hyvin kiinni, tiedä sitten millä niitä on liimattu.

Mango tour 2013 (kolaroitu käyttökelvottomaksi 2016), Bakfiets laatikkopyörä 2011, Basso Reef kilpapyörä 2008

VeloWagon
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 216
Liittynyt: 25 Maalis 2013, 23:17
Paikkakunta: Vantaa

Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista

Viesti Kirjoittaja VeloWagon »

Niin siis jos saan tuon ilmanottoputken toimimaan voisin peittää myös jalka-aukot lycralla joissa halkio. :D

Mango tour 2013 (kolaroitu käyttökelvottomaksi 2016), Bakfiets laatikkopyörä 2011, Basso Reef kilpapyörä 2008

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista

Viesti Kirjoittaja terppa »

VeloWagon kirjoitti:

Nyt on valot fiksattu, kammet lyhennetty (140mm) ja etujouset vaihdettu elastomeereihin. Etuvalot vedin nyt irti ja suunnittelen sen ilmanottoaukon Terpan tyyliin (tai Harryn). :D
Onko tietoa miten tuon tarranauhan sais pysymään kinnerin seinässä kiinni? Oon yrittänet liimailla eri tarranauhamalleja ja jopa kuumaliimata niitä kiinni mutta aina ne irtoo. Sen sijaan Mangon alkuperäiset tarranauhat pysyy hyvin kiinni, tiedä sitten millä niitä on liimattu.

Mulla tarranauhat mitkä olen saanut pysymään on tartutettu kiinni pikaliimalla. En muista tarkemmin mitä mutta lockliten liimaa se oli.

Millaiset elastomerit laitoit? Mistä hankit?

Mulla on ensi vkl seuraava tallisessio ja yritän virittää omani taas liikkuvaan kuntoon. Ei siinä paljoa ole mutta vaatii sen ajan...

kuinkahan muuten se hiilikuitulitku + kovete jos sitä sutii ensin tarranauhan paikalle? Tarttee kokeilla.

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

VeloWagon
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 216
Liittynyt: 25 Maalis 2013, 23:17
Paikkakunta: Vantaa

Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista

Viesti Kirjoittaja VeloWagon »

Harryn elastomeeriohjeet tämän jousenvaihtoohjeen mukana.

https://www.facebook.com/media/set?set= ... 661&type=3

Mango tour 2013 (kolaroitu käyttökelvottomaksi 2016), Bakfiets laatikkopyörä 2011, Basso Reef kilpapyörä 2008

TMS
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 962
Liittynyt: 17 Kesä 2008, 09:34
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista

Viesti Kirjoittaja TMS »

Minäkin olen hieman tarranauhan kanssa taistellut, bilteman tarranauha ei tahdo pysyä kiinni, mutta 3M tuntuisi pelaavan, kuin myös alkuperäinen tavara jota sain hollannista mukaan pyörää hakiessa. Mutta näidenkin kanssa epäonnistuu jos yrittää kylmässä kiinnittää. Luonnollisesti paikka pitää myös putsata kunnolla ennen liimaamista. Asentaessa voi myös antaa hiukan lämpöä vaikka kuumailmapuhaltimella niin tuntuisi tarttuvan paremmin.

Vastaa Viestiin