Lahtisen Markku toi Mangonsa korjattavaksi. Ketju kulki takellellen ja rutisi kun yritti polkea. Ei pystynyt polkemaan oikeastaan lainkaan. Syy oli hankala selvittää, koska takajousessa on melko paljon ulosjoustoa, joka painuu sisään kyytiin kiivetessä. Lopulta selvisi, että Mangon takaketju oli liian tiukalla, vaikkei tyhjää ajokkia tarkastellen siltä näyttänytkään. Takatukivarren taittuessa ylös ketju kiristyi niin, että polkeminen vaikeutui.
Kovin huonostihan tuonne sisälle näki ja jäi mm. selvittämättä, oliko takaketjun kiristimessä jokin vika. Onko Mangon takaketjussa jousitettu kiristin? Tuossa ei ainakaan jousitettua liikettä tuntunut. Sisälle ei nähnyt. Onko teillä Mangon omistajat kenelläkään Mangon huolto-ohjekirjaa. Sellaisen saisi tilattua ilman maksua tuolta, mutta jos jollain on sellainen jo olemassa, olisin kiitollinen, jos laittaisitte kuvan takaketjun kiristimestä tänne. Mangon omistajalle tuo ohjekirja on tietysti enemmän kuin tarpeellinen. Minähän en tuota opusta varsinaisesti tarvitse, enkä viitsi tilata, jos asia selviää ilman.
Miksi Mangon takaripustuksessa on niin paljon ulosjoustoa. Eikö siinä ole lainkaan ulosjouston rajoitinta, vaan se joustaa niin ulos, kuin jousta riittää. Tästäkin olisi ohjekirjan kuva paikallaan. Terppa, ja joku muukin taisi hankkia ilmajousen tuon alkuperäisen tilalle. Paljonko siinä on joustoa, esijännitys siinä kuitenkin varmaan on, jotta painuma kyytiin kiivetessä pienenee huomattavasti. Markun Mangossa kyytiinnousun aiheuttama painuma oli jäljelle jäävään verrattuna 4:1, vaikka maastopyöriin suositeellaan suhteeksi 1:4 . Taitaa olla vähän avuton tekele tuo Mangon iskari.