Strada DF

Yleistä keskustelua velomobiileista ja polkuautoista.
Avatar
Saukki
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 892
Liittynyt: 23 Huhti 2014, 21:46
Paikkakunta: Kälviä
Viesti:

Re: Strada DF

ViestiKirjoittaja Saukki » 25 Huhti 2018, 11:35

Millä sait pien poistettua pohjasta?
Saukki
www.saukki.com
Quest Carbon, Azub Max 26"

"Käläviällä on vain hulluja ja pyöräilijöitä." -Paikallinen sanonta

rosteri
Viestit: 106
Liittynyt: 04 Touko 2015, 10:56
Paikkakunta: Espoo / Kilo

Re: Strada DF

ViestiKirjoittaja rosteri » 25 Huhti 2018, 18:06

Pien otin clay barilla, eli olisiko puhdistussavi oikea termi suomeksi? https://www.shineld.fi/product/104/auto-finesse-clay-bar-fine-200g
DF XL

rosteri
Viestit: 106
Liittynyt: 04 Touko 2015, 10:56
Paikkakunta: Espoo / Kilo

Re: Strada DF

ViestiKirjoittaja rosteri » 05 Heinä 2018, 16:39

Palasin juuri pieneltä Etelä-Suomen kiertueelta DF:ällä ja ilokseni huomasin, että uusi takaiskunvaimennin suhtautui tärinäraitaan täysin eleettömästi. Mitään ongelmia paitsi sitä saakelin tärinää ja 200 km kaatosadetta ei ollut. Kilometrejä tuli kolmessa päivässä 400 ja viimeisellä HML Aulanko - Keimola pätkällä uskalsin jo vähän revitellä, se kulki kivasti 42,6 km/h keskinopeudella GPS:ällä mitattuna sisältäen HML kaupungissa ajon. Mukavaa matkantekoa!

4E111FDC-26DB-4F18-ABF2-9948AF26DF5C.png


Mutta asiaan - Schwalben One renkaat alkavat olla edessä taas vaihtokunnossa ja uusin malli One Pro on tubeless. Saukilla on ilmeisesti kokemusta tubeless muutoksesta, millaiset on kokemukset? Ajattelin hankkia sen Schwalben muutossarjan, joka ilmeisesti pohjautuu Stan’s NoTubes teippiin ja litkuun.
DF XL

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2984
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Strada DF

ViestiKirjoittaja Wacky » 06 Heinä 2018, 04:38

rosteri kirjoitti:Saukilla on ilmeisesti kokemusta tubeless muutoksesta, millaiset on kokemukset? Ajattelin hankkia sen Schwalben muutossarjan, joka ilmeisesti pohjautuu Stan’s NoTubes teippiin ja litkuun.

Saukki muistaaksen kokeili saada normaalit renkaat tubeless asennettuksi joka on yleensä hankalaa. Renkailla jotka on tarkoitettu siihen niin onnistuu melkein poikkeuksetta ilman ongelmia.
- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 ->) Specbike Extrim (2017 ->)

Avatar
Saukki
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 892
Liittynyt: 23 Huhti 2014, 21:46
Paikkakunta: Kälviä
Viesti:

Re: Strada DF

ViestiKirjoittaja Saukki » 06 Heinä 2018, 05:45

Wacky kirjoitti:
rosteri kirjoitti:Saukilla on ilmeisesti kokemusta tubeless muutoksesta, millaiset on kokemukset? Ajattelin hankkia sen Schwalben muutossarjan, joka ilmeisesti pohjautuu Stan’s NoTubes teippiin ja litkuun.

Saukki muistaaksen kokeili saada normaalit renkaat tubeless asennettuksi joka on yleensä hankalaa. Renkailla jotka on tarkoitettu siihen niin onnistuu melkein poikkeuksetta ilman ongelmia.


Joo, kokeilin siis tehdä Shreddoista tubelekset. Ja kun ne ei ole tubeless renkaat niin ne ei vakiona pidä ilmaa. Käytin Stan’s No Tubes litkua, mutta ei se saanut Shreddoista täysin ilmatiiviitä. Vähän väliä löytyi renkaan kyljistä pieniä ilmareikiä ja joka aamu sai pumpata renkaisiin lisää ilmaa. Tympäännyin siihen ja laitoin sisäkumit takaisin.

Takarenkaana mulla on Marathon Almotion ja sen tubeless asennus onnistui erittäin hyvin. Käsittääkseni sekään ei ole tubeless ready rengas, mutta ehkä siinä on paksummasti kumia kyljissä, kun se ei vuotanut yhtään. Mutta sitten takarengasta irrottaessa piti päästää ilmat siitä pois ja onnistuin pudottamaan renkaan vanteelta, enkä saanut sitä enään mitenkään takaisin ilman sisäkumia. Eli nyt mulla on taas kaikissa renkaissa sisäkumit.

Nuo ihan tavalliset vanteet + tubeless vanneteippi tuntui toimivan tubeless asennuksessa hyvin. En havainnut mitään ongelmia kumpaankaan liittyen. Mutta seuraavan kerran kun kokeilen tubelessta, niin pitää olla kyllä oikeat tubeless renkaat.
DF:ään ehdottomasti kannattaa kokeilla, koska siitä saa niin paljon helpommin etukiekot irti, kuin Questistä.
Saukki
www.saukki.com
Quest Carbon, Azub Max 26"

"Käläviällä on vain hulluja ja pyöräilijöitä." -Paikallinen sanonta

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3749
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Strada DF

ViestiKirjoittaja jooseha » 06 Heinä 2018, 07:44

Mä olen tehnyt muutaman kerran Big appleista(ei tubeless renkaat) sisärenkaattomat normaaleille vanteille. Hyvin toimivat. Ei tuo ihmeelinen juttu ole eli siitä vaan jos kiinnostaa :)
Kapeita korkeammalla paineella ajettavia renkaita en ole nähnyt vaivan arvoisiksi asentaa tubelessinä. Jos jonkun watin osan saa rullaavuusetua, ei sitä vauhdissa kuitenkaan huomaa.

TMS
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 772
Liittynyt: 17 Kesä 2008, 09:34
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Strada DF

ViestiKirjoittaja TMS » 06 Heinä 2018, 08:51

Hyvää vauhtia olet Hämeenlinnasta tullut, kai olet tulossa Nokia kisoihin? Siellä pääsee vielä kovempaa :wink:

Saksan velomobiilifoorumilla ovat noita tubeleksia kokeilleet ja mielestäni aika paljon negatiivisia kokemuksia on siellä kirjoitettu nimenomaan näistä korkea käyttöpaineen sovelluksissa joihin tuo 28 mm lukeutuu. Kovin kummoisia reikiä ei ilmeisesti ainakaan Stanin normi litku paikkaa kun paine on kova, vaan äkkiä ollaan siinä tilanteessa että rengas pitää sisältäpäin paikata. Jotkut on kai kokeilleet eri litkujen sekoituksia ja olleet niihin tyytyväisempiä. Olikohan jollain ollut hyviä kokemuksia Orange sealin ja Stanin sekoituksesta ainakin. Stanin Race litku on kai paikkaavuudeltaan omaa luokkaansa, mutta tukkii sitten venttiilit normi käytössä äkkiä. En sitten tiedä miten toimii jos sekoittaa Stanin Racea ja tavallista?

Mutta voihan sitä Pro Oneakin ajaa sisärenkaan kanssa jos niihin on tykästynyt. Lateksisilla sisureilla päästään vierintävastusmittauksissa käytännössä samalle tasolle kuin sisärenkaattomilla versioilla.

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2984
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Strada DF

ViestiKirjoittaja Wacky » 06 Heinä 2018, 12:54

Mä oon käyttänyt stan's in kisa litkuja pitkään. Yleensä sekoitan tavallisen kanssa 50/50, mutta välillä myös pelkästään kisalitkulla eikä ongelmia venttiilien kanssa ole ollut tavalliseen nähden enempää. Eli kyl sitä tavaraa voi käyttää.
- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 ->) Specbike Extrim (2017 ->)

Avatar
Saukki
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 892
Liittynyt: 23 Huhti 2014, 21:46
Paikkakunta: Kälviä
Viesti:

Re: Strada DF

ViestiKirjoittaja Saukki » 06 Heinä 2018, 15:06

Pitäis joskus kokeilla sekoittaa tuon Stanin normaali litkun sekaan glitteriä. Se kuulemma auttaa paikkaaman vähän isompiakin reikiä :lol:
Saukki
www.saukki.com
Quest Carbon, Azub Max 26"

"Käläviällä on vain hulluja ja pyöräilijöitä." -Paikallinen sanonta

rosteri
Viestit: 106
Liittynyt: 04 Touko 2015, 10:56
Paikkakunta: Espoo / Kilo

Re: Strada DF

ViestiKirjoittaja rosteri » 07 Heinä 2018, 19:01

Selvä, kiitoksia vinkeistä! Minäpä tilailen litkuja ja kerron miten kävi.
DF XL


Palaa sivulle “Yleistä”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa