DF

Yleistä keskustelua velomobiileista ja polkuautoista.
Avatar
Saukki
Sisällöntuottaja
Viestit: 1272
Liittynyt: 23 Huhti 2014, 21:46
Paikkakunta: Kälviä
Viesti:

Re: Strada DF

Viesti Kirjoittaja Saukki »

Millä sait pien poistettua pohjasta?

Saukki
Saukki.com
YouTube - The Velomobile Channel
Quatrevelo, Azub Max 26"

"Käläviällä on vain hulluja ja pyöräilijöitä." -Paikallinen sanonta

rosteri
Viestit: 120
Liittynyt: 04 Touko 2015, 10:56
Paikkakunta: Espoo / Kilo

Re: Strada DF

Viesti Kirjoittaja rosteri »

Pien otin clay barilla, eli olisiko puhdistussavi oikea termi suomeksi? https://www.shineld.fi/product/104/auto ... -fine-200g

DF XL

rosteri
Viestit: 120
Liittynyt: 04 Touko 2015, 10:56
Paikkakunta: Espoo / Kilo

Re: Strada DF

Viesti Kirjoittaja rosteri »

Palasin juuri pieneltä Etelä-Suomen kiertueelta DF:ällä ja ilokseni huomasin, että uusi takaiskunvaimennin suhtautui tärinäraitaan täysin eleettömästi. Mitään ongelmia paitsi sitä saakelin tärinää ja 200 km kaatosadetta ei ollut. Kilometrejä tuli kolmessa päivässä 400 ja viimeisellä HML Aulanko - Keimola pätkällä uskalsin jo vähän revitellä, se kulki kivasti 42,6 km/h keskinopeudella GPS:ällä mitattuna sisältäen HML kaupungissa ajon. Mukavaa matkantekoa!

4E111FDC-26DB-4F18-ABF2-9948AF26DF5C.png

Mutta asiaan - Schwalben One renkaat alkavat olla edessä taas vaihtokunnossa ja uusin malli One Pro on tubeless. Saukilla on ilmeisesti kokemusta tubeless muutoksesta, millaiset on kokemukset? Ajattelin hankkia sen Schwalben muutossarjan, joka ilmeisesti pohjautuu Stan’s NoTubes teippiin ja litkuun.

DF XL

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3837
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Strada DF

Viesti Kirjoittaja Wacky »

rosteri kirjoitti:

Saukilla on ilmeisesti kokemusta tubeless muutoksesta, millaiset on kokemukset? Ajattelin hankkia sen Schwalben muutossarjan, joka ilmeisesti pohjautuu Stan’s NoTubes teippiin ja litkuun.

Saukki muistaaksen kokeili saada normaalit renkaat tubeless asennettuksi joka on yleensä hankalaa. Renkailla jotka on tarkoitettu siihen niin onnistuu melkein poikkeuksetta ilman ongelmia.

Avatar
Saukki
Sisällöntuottaja
Viestit: 1272
Liittynyt: 23 Huhti 2014, 21:46
Paikkakunta: Kälviä
Viesti:

Re: Strada DF

Viesti Kirjoittaja Saukki »

Wacky kirjoitti:
rosteri kirjoitti:

Saukilla on ilmeisesti kokemusta tubeless muutoksesta, millaiset on kokemukset? Ajattelin hankkia sen Schwalben muutossarjan, joka ilmeisesti pohjautuu Stan’s NoTubes teippiin ja litkuun.

Saukki muistaaksen kokeili saada normaalit renkaat tubeless asennettuksi joka on yleensä hankalaa. Renkailla jotka on tarkoitettu siihen niin onnistuu melkein poikkeuksetta ilman ongelmia.

Joo, kokeilin siis tehdä Shreddoista tubelekset. Ja kun ne ei ole tubeless renkaat niin ne ei vakiona pidä ilmaa. Käytin Stan’s No Tubes litkua, mutta ei se saanut Shreddoista täysin ilmatiiviitä. Vähän väliä löytyi renkaan kyljistä pieniä ilmareikiä ja joka aamu sai pumpata renkaisiin lisää ilmaa. Tympäännyin siihen ja laitoin sisäkumit takaisin.

Takarenkaana mulla on Marathon Almotion ja sen tubeless asennus onnistui erittäin hyvin. Käsittääkseni sekään ei ole tubeless ready rengas, mutta ehkä siinä on paksummasti kumia kyljissä, kun se ei vuotanut yhtään. Mutta sitten takarengasta irrottaessa piti päästää ilmat siitä pois ja onnistuin pudottamaan renkaan vanteelta, enkä saanut sitä enään mitenkään takaisin ilman sisäkumia. Eli nyt mulla on taas kaikissa renkaissa sisäkumit.

Nuo ihan tavalliset vanteet + tubeless vanneteippi tuntui toimivan tubeless asennuksessa hyvin. En havainnut mitään ongelmia kumpaankaan liittyen. Mutta seuraavan kerran kun kokeilen tubelessta, niin pitää olla kyllä oikeat tubeless renkaat.
DF:ään ehdottomasti kannattaa kokeilla, koska siitä saa niin paljon helpommin etukiekot irti, kuin Questistä.

Saukki
Saukki.com
YouTube - The Velomobile Channel
Quatrevelo, Azub Max 26"

"Käläviällä on vain hulluja ja pyöräilijöitä." -Paikallinen sanonta

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Strada DF

Viesti Kirjoittaja jooseha »

Mä olen tehnyt muutaman kerran Big appleista(ei tubeless renkaat) sisärenkaattomat normaaleille vanteille. Hyvin toimivat. Ei tuo ihmeelinen juttu ole eli siitä vaan jos kiinnostaa :)
Kapeita korkeammalla paineella ajettavia renkaita en ole nähnyt vaivan arvoisiksi asentaa tubelessinä. Jos jonkun watin osan saa rullaavuusetua, ei sitä vauhdissa kuitenkaan huomaa.

TMS
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 959
Liittynyt: 17 Kesä 2008, 09:34
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Strada DF

Viesti Kirjoittaja TMS »

Hyvää vauhtia olet Hämeenlinnasta tullut, kai olet tulossa Nokia kisoihin? Siellä pääsee vielä kovempaa :wink:

Saksan velomobiilifoorumilla ovat noita tubeleksia kokeilleet ja mielestäni aika paljon negatiivisia kokemuksia on siellä kirjoitettu nimenomaan näistä korkea käyttöpaineen sovelluksissa joihin tuo 28 mm lukeutuu. Kovin kummoisia reikiä ei ilmeisesti ainakaan Stanin normi litku paikkaa kun paine on kova, vaan äkkiä ollaan siinä tilanteessa että rengas pitää sisältäpäin paikata. Jotkut on kai kokeilleet eri litkujen sekoituksia ja olleet niihin tyytyväisempiä. Olikohan jollain ollut hyviä kokemuksia Orange sealin ja Stanin sekoituksesta ainakin. Stanin Race litku on kai paikkaavuudeltaan omaa luokkaansa, mutta tukkii sitten venttiilit normi käytössä äkkiä. En sitten tiedä miten toimii jos sekoittaa Stanin Racea ja tavallista?

Mutta voihan sitä Pro Oneakin ajaa sisärenkaan kanssa jos niihin on tykästynyt. Lateksisilla sisureilla päästään vierintävastusmittauksissa käytännössä samalle tasolle kuin sisärenkaattomilla versioilla.

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3837
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Strada DF

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Mä oon käyttänyt stan's in kisa litkuja pitkään. Yleensä sekoitan tavallisen kanssa 50/50, mutta välillä myös pelkästään kisalitkulla eikä ongelmia venttiilien kanssa ole ollut tavalliseen nähden enempää. Eli kyl sitä tavaraa voi käyttää.

Avatar
Saukki
Sisällöntuottaja
Viestit: 1272
Liittynyt: 23 Huhti 2014, 21:46
Paikkakunta: Kälviä
Viesti:

Re: Strada DF

Viesti Kirjoittaja Saukki »

Pitäis joskus kokeilla sekoittaa tuon Stanin normaali litkun sekaan glitteriä. Se kuulemma auttaa paikkaaman vähän isompiakin reikiä :lol:

Saukki
Saukki.com
YouTube - The Velomobile Channel
Quatrevelo, Azub Max 26"

"Käläviällä on vain hulluja ja pyöräilijöitä." -Paikallinen sanonta

rosteri
Viestit: 120
Liittynyt: 04 Touko 2015, 10:56
Paikkakunta: Espoo / Kilo

Re: Strada DF

Viesti Kirjoittaja rosteri »

Selvä, kiitoksia vinkeistä! Minäpä tilailen litkuja ja kerron miten kävi.

DF XL

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Strada DF

Viesti Kirjoittaja PW »

Molempia DF:iä tehty yhteensä hiukan vajaa 400 pyörää. Tilauslistalla reilu 40 ja tällä hetkellä tehdään syys-lolakuussa tilattuja kinnereitä.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Strada DF

Viesti Kirjoittaja PW »

https://www.intercitybike.nl/orderboek/
DF tilauslistakin venähtänyt 51 pyörän mittaseksi - tammikuussa tullu 15 tilausta. Nelisen kuukautta tällä hetkellä jonon mitta. Suomeen näitä ei oo vähään aikaan haluttu.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

rosteri
Viestit: 120
Liittynyt: 04 Touko 2015, 10:56
Paikkakunta: Espoo / Kilo

Re: Strada DF

Viesti Kirjoittaja rosteri »

Säikähdin aika lailla yksi aamu autotallissa, kun DF:n kumi päätti poksahtaa itsekseen. Aika uusille eturenkaille - Continentalin 27mm vanneteipi, Stan peruslitku, tubeless venttiilit ja 2 x Pro One TL. Vanteelle nostamisessa piti uhrata yksi venttiilin sisus ja tehdä siitä suora putki, jotta sai riittävästi ilmaa, mutta hienosti piti sen jälkeen. Paineet tuntuu pysyvän paremmin kuin sisäkumilla.

DF XL

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3837
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Strada DF

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Miten niin uhrata venttiilin sielu? Nehän ruuvataan takas kun rengas on saatu vanteelle. Tämä on ihan normaali käytäntö melkein kaikissa tubeless asennuksissa kun se venttiili rajoittaa liikaa ilmavirtaa.

rosteri
Viestit: 120
Liittynyt: 04 Touko 2015, 10:56
Paikkakunta: Espoo / Kilo

Re: Strada DF

Viesti Kirjoittaja rosteri »

Minun presta-adapterit eivät toimineet ilman sitä kapeampaa korkin kierrettä, toi oli nopein tapa.

DF XL

Vastaa Viestiin