Sadepäivä - oheisessa kuvassa hieman puuhailtavaa, postissa on vielä "tuplarissat" etuohjaimeen ja ohuempi Ventisit on jo paikoillaan. Penkin ristiseläntuki ei tuntunut olevan itselle oikealla paikalla ilman pehmustetta, mutta paksulla penkki toimi hyvin. Tilasin ohuemman painonsäästön merkeissä, mutta se onkin yllättäen muutaman gramman painavampi kuin vanha... no, etuna uudessa on kangasmainen pinnoite, jos vaikka nyt ei jäisi salmikkakuviota selkään. Kokeillaan.
Ja "veloepäilijöille" tiedoksi, kuluneet pari kesää on vain pumpattu ja paikattu renkaita, pulkka on ollut huoltovapaampi kuin yksikään kulkine aiemmin.
Nyt on vain tarkoitus päivittää DF vastaamaan tämän hetken valmistussarjaa ja nostaa ajonopeutta: 65/39 (välitys), uusi ohjausgeometria jäykemmillä jousilla ja korkeussäädettävä takaiskari (vakaus), pienemmät voimansiirron kitkat (rissat eteen, putkea pois) ja tiukemmat renkaat (28 mm One + latex).
Mielestäni on aika ainutlaatuista kuluttajamarkkinoilla, että valmistaja tarjoaa tuoreen vuosimallin osia vanhaan laitteeseen - todella hienoa!
Kuvassa näkyy myös käyttämäni "laite" raideleveyden mittaamiseen. Se on tavallinen laseretäisyysmittari shimmattuna vaakatasoon ja perään on liimattu säteen kohdalle pieni tappi. Korkeus mahdollisimman suureksi, jotta vielä menee alta ja mittaus sitten vanteesta vanteeseen. Toistotarkkuus on noin 1-2 mm luokkaa.