Quest nro 8 heräilee talviunilta

Yleistä keskustelua velomobiileista ja polkuautoista.
kaitsu
Viestit: 70
Liittynyt: 03 Kesä 2012, 14:23

Quest nro 8 heräilee talviunilta

Viesti Kirjoittaja kaitsu »

Asensin Questiin pitkän empimisen jälkeen Bafang BBS-02 sähkömoottorini josta tykkään tosi paljon mm. hiljaisen käyntiäänen takia. Koeajo oli sen verran lystikästä että hitsasin samantien uuden poljinkeskiön joka korjaa keskimoottorin ketjulinjan ja kengän osumisen runkoon. Huomenna yritän vielä hyödyntää samaa innostusta ja hitsaan akkutelineet 20 Ah akustolle. Penkin taakse ei akkujen asentamisen jälkeen jää juuri yhtään käyttökelpoista tilaa. Kuvia tulossa sitten kun kaikki sivuvalot ja diskovalot on kytketty ;)

kaitsu
Viestit: 70
Liittynyt: 03 Kesä 2012, 14:23

Re: Quest nro 8 heräilee talviunilta

Viesti Kirjoittaja kaitsu »

Akkutelineen valmistuttua Quest tuli ajokuntoon! Laitan siitä kuvia lähipäivinä.

Kävin ajelemassa yöllä 30 km ja hämmästelin kun ajon jälkeen 10Ah akun kapasiteettimittari näytti vieläkin täysiä palkkeja. Pystypyörällä akku olisi jo ihan lopussa ja "low voltage cut-off" lyö virran poikki vähän väliä. Uskomaton lukema johtunee varmaan siitä että moottori ei ollut päällä kun katsoin. Kuormitettuna mittari näyttää varmasti luotettavamman lukeman.
Tarvitsen selkeästi lisää ajokokemusta koska yksi mutka meni melkein metsään ja puu tönäisi Questin takaisin tielle. Siitä tuli taas pientä korjattavaa, mutta korjaan sitten syksyllä kaikki kerralla.
Pelottaa ajatella miten olisi käynyt jos olisin kaatunut kyljelleni. Pääni olisi varmasti osunut siihen puuhun, tai jos olisin ajanut suoraan puuhun niin siitäpä vasta olisi tullut lasikuitutöitä kerrakseen.

ajarmala
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2003
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
Paikkakunta: Nummela, Vihti
Viesti:

Re: Quest nro 8 heräilee talviunilta

Viesti Kirjoittaja ajarmala »

kaitsu kirjoitti:

yksi mutka meni melkein metsään ja puu tönäisi Questin takaisin tielle. Siitä tuli taas pientä korjattavaa, mutta korjaan sitten syksyllä kaikki kerralla. Pelottaa ajatella miten olisi käynyt jos olisin kaatunut kyljelleni.

Hmm, ei parane kaahata niin kovaa! Mitä hiljempaa ajaa, sitä paremmin pysyy tiellä ;-) Lisäksi, kannattaa ajella tutuilla teillä, joiden mutkat, montut ja töyssyt muistaa ulkoa ja joihin siis osaa varautua ennakkoon.

--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)

kaitsu
Viestit: 70
Liittynyt: 03 Kesä 2012, 14:23

Re: Quest nro 8 heräilee talviunilta

Viesti Kirjoittaja kaitsu »

ajarmala kirjoitti:

Hmm, ei parane kaahata niin kovaa! Mitä hiljempaa ajaa, sitä paremmin pysyy tiellä ;-) Lisäksi, kannattaa ajella tutuilla teillä, joiden mutkat, montut ja töyssyt muistaa ulkoa ja joihin siis osaa varautua ennakkoon.

Alamäistä vaan tekee mieli ottaa kaikki irti

ajarmala
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2003
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
Paikkakunta: Nummela, Vihti
Viesti:

Re: Quest nro 8 heräilee talviunilta

Viesti Kirjoittaja ajarmala »

kaitsu kirjoitti:

Alamäistä vaan tekee mieli ottaa kaikki irti

Niin täälläkin! Mutta noirmaalireittien alamäkien töyssyt ja muut rikkopaikat täytyy vaan opetella ulkoa, jotta niitä osaa väistää. Mutkissa olevat töyssyt voivat heittää nojakistin tai kinneristin metsän puolelle - ei olisi kivaa. Asfaltissa olevat teräväreunaiset montut taas pahimmillaan rikkovat renkaat ja vanteet, joten nekin täytyy opetella ulkoa... Kun liikenneministeriöllä ei ole varaa pitää teitä kunnossa niin tälläistä tämä sitten on.

--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Quest nro 8 heräilee talviunilta

Viesti Kirjoittaja jviirret »

ajarmala kirjoitti:

Niin täälläkin! Mutta noirmaalireittien alamäkien töyssyt ja muut rikkopaikat täytyy vaan opetella ulkoa, jotta niitä osaa väistää. Mutkissa olevat töyssyt voivat heittää nojakistin tai kinneristin metsän puolelle - ei olisi kivaa. Asfaltissa olevat teräväreunaiset montut taas pahimmillaan rikkovat renkaat ja vanteet, joten nekin täytyy opetella ulkoa... Kun liikenneministeriöllä ei ole varaa pitää teitä kunnossa niin tälläistä tämä sitten on.

Kai se on vähän turvallisuus juttukin, esimerkiksi lasten paikkoja ei voi opetella ulkoa :roll:

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Vastaa Viestiin