Sinner selvitystilassa

Yleistä keskustelua velomobiileista ja polkuautoista.
ajarmala
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2004
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
Paikkakunta: Nummela, Vihti
Viesti:

Sinner selvitystilassa

Viesti Kirjoittaja ajarmala »

Saksalaisella ja jenkkiläisellä foorumilla on juttua siitä, että Sinner olisi mennyt konkurssiin. Juttua on kuitenkin siitä, että toiminta saattaa jatkua Drymer -nimisen firman kautta jotenkin...

http://www.velomobilforum.de/forum/inde ... vof.38672/

http://www.bentrideronline.com/messageb ... p?t=108672

--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Sinner selvitystilassa

Viesti Kirjoittaja jviirret »

"maallikoille": kyseessä siis tämä Mangon valmistaja: http://www.sinnerbikes.com/modellen/com ... t/?lang=en
Linkki mainitulle Drymerin sivuille: http://www.drymer.nl/ Nykyinen tuotanto aika "persoonallista"

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

VeloWagon
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 216
Liittynyt: 25 Maalis 2013, 23:17
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sinner selvitystilassa

Viesti Kirjoittaja VeloWagon »

No voi hemmetti! Kuukauden päästä voi ehkä kysyä Harryltä (Mangon valmistaja) henkilökohtaisesti mistä on kysymys kun ajavat GBSR-porukan kanssa Turusta Helsinkiin.
En olis tämmöiseen uskonut. Eikös sen pitänyt mennä niin että autonvalmistajat menevät konkurssiin ja pyöränvalmistajat nousevat valtaistuimelle.
Olisko salaliitto! Autofirmat ovat ostaneet paniikissaan Sinnerin pois markkinoilta kun ovat saaneet vihiä mihin suuntaan ollaan menossa. :shock:

Mango tour 2013 (kolaroitu käyttökelvottomaksi 2016), Bakfiets laatikkopyörä 2011, Basso Reef kilpapyörä 2008

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Sinner selvitystilassa

Viesti Kirjoittaja jviirret »

VeloWagon kirjoitti:

Olisko salaliitto! Autofirmat ovat ostaneet paniikissaan Sinnerin pois markkinoilta kun ovat saaneet vihiä mihin suuntaan ollaan menossa. :shock:

Tuskin, ostaminen on eri asia kuin konkurssi :lol: Mä luulen että markkinat on vain niin pienet että vielä ei ole tilaa kovin monelle valmistajalle. Paljonko Sinnerillä on voimavaroja jouduttu kohdistamaan takuun alaisten juttujen korjaamiseen? Niitähän on raportoitu (muistaakseni) Mangon osalta tälläkin foorumilla. Paljonhan nuo on mallivalikoimaa sitten viime vilkaisun karsineet jo aiemmin, Sinner Demonit ja muut kaksipyöräiset loistaa poissaolollaan.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13801
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Sinner selvitystilassa

Viesti Kirjoittaja jori »

jviirret kirjoitti:
VeloWagon kirjoitti:

Olisko salaliitto! Autofirmat ovat ostaneet paniikissaan Sinnerin pois markkinoilta kun ovat saaneet vihiä mihin suuntaan ollaan menossa. :shock:

Tuskin, ostaminen on eri asia kuin konkurssi :lol: Mä luulen että markkinat on vain niin pienet että vielä ei ole tilaa kovin monelle valmistajalle. Paljonko Sinnerillä on voimavaroja jouduttu kohdistamaan takuun alaisten juttujen korjaamiseen? Niitähän on raportoitu (muistaakseni) Mangon osalta tälläkin foorumilla. Paljonhan nuo on mallivalikoimaa sitten viime vilkaisun karsineet jo aiemmin, Sinner Demonit ja muut kaksipyöräiset loistaa poissaolollaan.

Juu, eiköhän siellä ole tekeillä järjestely, jossa päästään eroon vanhoista vastuista kehitysvaiheessa olleisiin myytyihin tuotteisiin ja jatketaan saman tien uusilla kehittyneemmillä tuotteilla kevyemmin takuukorjaus ym. vastuin. Tyypillistä uusien tuotteiden markkinoilla pyörivillä yrityksillä.

Eipä tuossa mitään ongelmaa ole. Mangot ja Questit ovat yksinkertaisista osista tehtyjä vehkeitä. Kyllä me suomen kinnerit saadaan pysymään liikenteessä ilman Sinneriäkin. Nojapyöräfoorumille on kertynyt jo niin paljon tietämystä, ettei tuota ongelmia korjata kolarivaurioita korista tai jopa vaihtaa kinnerin runko toisenlaiseksi, puhumattakaan pienemmistä operaatioista. :wink:

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Sinner selvitystilassa

Viesti Kirjoittaja jviirret »

jori kirjoitti:

Juu, eiköhän siellä ole tekeillä järjestely, jossa päästään eroon vanhoista vastuista kehitysvaiheessa olleisiin myytyihin tuotteisiin ja jatketaan saman tien uusilla kehittyneemmillä tuotteilla kevyemmin takuukorjaus ym. vastuin. Tyypillistä uusien tuotteiden markkinoilla pyörivillä yrityksillä.

Varsin uskottavalta kuulostava selitys.

jori kirjoitti:

Eipä tuossa mitään ongelmaa ole. Mangot ja Questit ovat yksinkertaisista osista tehtyjä vehkeitä. Kyllä me suomen kinnerit saadaan pysymään liikenteessä ilman Sinneriäkin. Nojapyöräfoorumille on kertynyt jo niin paljon tietämystä, ettei tuota ongelmia korjata kolarivaurioita korista tai jopa vaihtaa kinnerin runko toisenlaiseksi, puhumattakaan pienemmistä operaatioista. :wink:

Vielä kun Joku veisi oman mangonsa kuituosat jollekin venepajalle muottien tekemistä varten :wink: Saataisiin korien osaltakin kotimainen tuotanto käyntiin :D

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Sinner selvitystilassa

Viesti Kirjoittaja terppa »

jori kirjoitti:
jviirret kirjoitti:
VeloWagon kirjoitti:

Olisko salaliitto! Autofirmat ovat ostaneet paniikissaan Sinnerin pois markkinoilta kun ovat saaneet vihiä mihin suuntaan ollaan menossa. :shock:

Tuskin, ostaminen on eri asia kuin konkurssi :lol: Mä luulen että markkinat on vain niin pienet että vielä ei ole tilaa kovin monelle valmistajalle. Paljonko Sinnerillä on voimavaroja jouduttu kohdistamaan takuun alaisten juttujen korjaamiseen? Niitähän on raportoitu (muistaakseni) Mangon osalta tälläkin foorumilla. Paljonhan nuo on mallivalikoimaa sitten viime vilkaisun karsineet jo aiemmin, Sinner Demonit ja muut kaksipyöräiset loistaa poissaolollaan.

Juu, eiköhän siellä ole tekeillä järjestely, jossa päästään eroon vanhoista vastuista kehitysvaiheessa olleisiin myytyihin tuotteisiin ja jatketaan saman tien uusilla kehittyneemmillä tuotteilla kevyemmin takuukorjaus ym. vastuin. Tyypillistä uusien tuotteiden markkinoilla pyörivillä yrityksillä.

Eipä tuossa mitään ongelmaa ole. Mangot ja Questit ovat yksinkertaisista osista tehtyjä vehkeitä. Kyllä me suomen kinnerit saadaan pysymään liikenteessä ilman Sinneriäkin. Nojapyöräfoorumille on kertynyt jo niin paljon tietämystä, ettei tuota ongelmia korjata kolarivaurioita korista tai jopa vaihtaa kinnerin runko toisenlaiseksi, puhumattakaan pienemmistä operaatioista. :wink:

Harmi juttu... Toiminta/valmistus on sen verran marginaalista, että voi olla aika haastavaa tehdä sitä voitollisesti, jos jotain takaiskuja vielä tulee... Tiedä sitten paljonko Sinnerillä on väkeä töissä? En kuiteskaan jaksa uskoa mihinkään suunniteltuun järjestelyyn, on nojapyörämaailmassa piirit kuiteskin sen verran pienet, että sellainen ei kanna...

enemmän mietin sitä kun DF tuli markkinoille niin olisiko se radikaalisti vaikuttanut kysyntään? Jos nyt oikein tilausmäärät muistan niin sitä on myyty jo nyt enemmän mitä Mangoja valmistui vuodessa?

Tällaiselle Jakke&Sepi tyyliselle kätöstelijälle ei isoja ongelmia synny, kinnerin saa kyllä pidettyä liikkuvassa kunnossa.

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13801
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Sinner selvitystilassa

Viesti Kirjoittaja jori »

terppa kirjoitti:

enemmän mietin sitä kun DF tuli markkinoille niin olisiko se radikaalisti vaikuttanut kysyntään? Jos nyt oikein tilausmäärät muistan niin sitä on myyty jo nyt enemmän mitä Mangoja valmistui vuodessa?

Arvelen juuri tuon DF aiheuttaneen muutostarpeen. Ovat huomanneet, ettei vanhat tuotteet ole kilpailukykyisiä uuden DF kanssa, joten samassa yhteydessä on helppoa ja järkevää tehdä järjestely, jossa yhtiö kaatuu (vastuut katoavat) ja väki siirtyy tekemään DF-kinnereitä tai vastaavia uudessa firmassa. Väkeä on tosi vähän noissa töissä, eikä kilpailu ole veristä, pikemminkin kaikki keskenään kavereita.

No, tämä on pelkkää arvailua. Voi olla ihan jotain muutakin. :roll:

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Vastaa Viestiin