jviirret kirjoitti:DIY-pakkaus? Kori ja osien piirrustukset. Tai pelkkä kori, kai tuonne terve kätinen kaveri tekasee vaikka tadpolen rajoitetuilla kääntökulmilla sisälle?
Tuo on yksi vaihtoehto pohdittujen joukossa, päätöksiä ei ole vielä tehty.
jviirret kirjoitti:DIY-pakkaus? Kori ja osien piirrustukset. Tai pelkkä kori, kai tuonne terve kätinen kaveri tekasee vaikka tadpolen rajoitetuilla kääntökulmilla sisälle?
Tuo on yksi vaihtoehto pohdittujen joukossa, päätöksiä ei ole vielä tehty.
jviirret kirjoitti:kai tuonne terve kätinen kaveri tekasee vaikka tadpolen rajoitetuilla kääntökulmilla sisälle?
Jopa yksikätinen
Kyl mää tahron ainaki etuvetosen kahrella vetävällä, takaohjauksen ja jouset. Muu on puolvillasta pikkupoikain puuhastelua!
Onko jo punnittu, vai Nokiallako?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
PW kirjoitti:Onko jo punnittu, vai Nokiallako?
Punnitaan tulevana viikonloppuna samalla kuin muutkin. Proton rakenteissa ei ole rautaa säästelty, joten lähentelee varmaan 40 kiloa... aloitetaan dieetti jatkokehityksen myötä. Nyt aluksi oli tärkeintä vain saada vekotin ajokuntoon.
http://www.ligfiets.net/news/5557/vrijd ... t-289.html
Noteerattu Ligfiets.netin perjantaisanomissa.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Hyvä juttu, että näkyy. Kyllä niitä aina uusi kiinnostaa. Arcuskin sai muutama vuosi sitten palstatilaa jonkun verran.
Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)
Pari kierrosta ajoin nokialla perässä, piti ajaa turhankin lähellä että sai peesietua. Yritin seurata tuota perän liikettä. Pientä kallistusta pystysuunnassa etuosaan nähden ja sitten ohjauksen suuntaan heilumista, mutta aika vakaalta näytti meno
Mitäs tälle projektille kuuluu?
Pentti M Reku kirjoitti:Mitäs tälle projektille kuuluu?
Hiljaista... yritetään taasen herätellä lähiaikoina, jossain muodossa.
Maantiekoeajolla tätä projektia viime lauantaina heräteltiin. tm ystävällisesti toi Avuksen tänne Kirkkonummen suuntaan ja ajoin sillä sitten säätöjen jälkeen sellaisen noin 7 km pätkän Lapinkyläntien uudella asfaltilla. Hyvin mahduin itselle tutuilla 165 mm kammilla ajamaan. Ajo sinänsä sujui ihan ok, ja samalla toi esiin kehitystarpeet esimerkiksi rungon jäykkyyden suhteen, joten pidemmälle testille ei vielä ollut tarvetta. Askaretta projektissa vielä riittää, mutta on siinä paljon hyviäkin puolia jo kasassa. Luulen kyllä että siitä vielä nopea pyörä saadaan aikaan.
Mielenkiinnolla seuraten minkälainen ratkaisu rungon vääntöjäykkyyden parantamiseksi kehittyy. Onko se kulkuaukon reunuksen tekeminen niin jäykäksi, että runko aukon kohdaltakin vastaa ehjän putken jäykkyyttä. Vai takaohjauksen yläsaranan vinoputkitukien ulottaminen etuakseliin asti. Kumpikin lisäisi varmaan painoa merkittävästi.
MM kirjoitti:Mielenkiinnolla seuraten minkälainen ratkaisu rungon vääntöjäykkyyden parantamiseksi kehittyy. Onko se kulkuaukon reunuksen tekeminen niin jäykäksi, että runko aukon kohdaltakin vastaa ehjän putken jäykkyyttä. Vai takaohjauksen yläsaranan vinoputkitukien ulottaminen etuakseliin asti. Kumpikin lisäisi varmaan painoa merkittävästi.
Katsotaan nyt millainen syntyy. Jotain enempi pikaviritystä nykyiseen protoilukoriin, kuin mitään suoraan seuraavassa korissa hyödynnettävää. Tässä vaiheessa. Jotain mikä ei vähennä kuskin tiloja kabiinissa.
Avus Streamliner pääsi tänään ulos. Nautinto ja ilo oli kaikkien puolella.
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org
Hienon näköinen se kyllä on. Varmaan upea ajettava. Hatun nosto!
poistin mainoksen -jori
Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)