Sivu 1/1

Neljän hengen omavalmiste

Lähetetty: 07 Marras 2014, 10:37
Kirjoittaja jviirret

Pistin jo blogiini, mutta lisätään nyt tännekkin ;)

Kuva

Paljon juttua tässä blogissa: http://plycar.blogspot.de/2014_08_01_archive.html

Jukka


Re: Neljän hengen omavalmiste

Lähetetty: 07 Marras 2014, 10:40
Kirjoittaja jviirret

Kuva

Ohjaus tapahtuu yhdestä keskellä olevasta "sauvasta"

Kuva

Takana jousitus. Kuvassa näkyy voimansiirron yksityiskohdatkin, ja ei, ei ole sähköapua vaan Nuvinci vaihteisto ;)

Jukka


Re: Neljän hengen omavalmiste

Lähetetty: 07 Marras 2014, 15:21
Kirjoittaja Kai

Hello all.

Please excuse my not existing Finnish.
It was hard to register in here by copying every word into the web translator.
Therefore I'm posting in English, hoping I'm allowed to do so.

The velocar above is my build, I'm proud to find it here in the Finnish forum.
If you want more details or photos, feel free to ask about.

I like all the builds of Sakari Holma, especially the builds almost entirely from wood.
The wooden body of my velocar resembles this, although I have to change to lighter material to save weight.
My next build will get a plywood frame

Here are pics from our october cycling tour
[/img]https://lh5.googleusercontent.com/-mBzZ ... 718s25.jpg[/img]
Kuva
Kuva
Kuva
[imghttps://lh6.googleusercontent.com/-HpjqnZs3lfU/VDF8K83m9OI/AAAAAAAAA_k/cR82dHdFZv4/w1032-h581-no/20141004_132904s25.jpg][/img]

Kai


Re: Neljän hengen omavalmiste

Lähetetty: 07 Marras 2014, 15:31
Kirjoittaja jviirret

Welcome to forum :)

Jukka


Re: Neljän hengen omavalmiste

Lähetetty: 07 Marras 2014, 15:33
Kirjoittaja PW

Wau! nice velocar.
Welcome! What is weight of this vechile?


Re: Neljän hengen omavalmiste

Lähetetty: 07 Marras 2014, 15:47
Kirjoittaja Kai

Thanks,
I made something wrong with the pic URLs in my first post.
Here are the missed pics
Kuva
Kuva

Weight is horrible heavy.
Around 75-80kg due to the oversized steel frame and 4mm birch plywood for the body.
Sakari used much thinner airplane plywood.
A front hood made of cotton fabric as used on the early airplanes, might be another solution.
Despite the heavy weight construction, our longest ride was 60km with lots of baggage and two kids on the rumble seat


Re: Neljän hengen omavalmiste

Lähetetty: 07 Marras 2014, 16:58
Kirjoittaja jooseha

Nice looking velocar. I'm jealousKuva

Kai kirjoitti:

Weight is horrible heavy.
Around 75-80kg due to the oversized steel frame and 4mm birch plywood for the body.
Sakari used much thinner airplane plywood.
A front hood made of cotton fabric as used on the early airplanes, might be another solution.

There are earlier discussion about monocoque structure in this forum. This solution make bossible to use cheap plywood instead expensive airplane plywood and still velomobile could be light.


Re: Neljän hengen omavalmiste

Lähetetty: 07 Marras 2014, 21:54
Kirjoittaja Kai

Yes, I will go this way in the next weeks.
I want to build a plywood box frame from 4mm Okoume/Gaboon plywood.
The density of this material is just 500g/dm³, while birch has 730g/dm³.

A first frame build from birch plywood in 2013 came out too heavy (25kg naked)
It`s extremely strong, each of the two beams calculated for a max load of 500kg
I'm sure now this is way too rigid, so I can reducing the dimensions of the cross section of beams and stringers inside, to come close to 15kg.
Kuva

Recently I try to determine, if there are interested people for a small series of such cars.
If so, the frames will be made by a professional builder, who normally builds wooden airplanes and gliders.
He works with paper thin airplane plywood, and I'm sure, he will push the weight down further.
His calculated price per frame is really good in comparison to normal recumbent frames.
Then I will build just the non-critical shell parts

Kai


Re: Neljän hengen omavalmiste

Lähetetty: 08 Marras 2014, 16:18
Kirjoittaja PW
8n3PppqEZ3c.jpg

I found same kind of vechile from Ukraine site.


Re: Neljän hengen omavalmiste

Lähetetty: 09 Marras 2014, 20:53
Kirjoittaja Kai

Looks great.

My main inspirations are the Mochet Velocars
Kuva

and the swedish "Fantom"
Kuva

Here is a nicely restored Velocar on YT:

Paul Elkins from Washington made a clever replica with a very light shell made of coroplast.
Kuva
The photo is taken from this site:
http://www.elkinsdiy.com/pedal-recumbents/pedal-car/

Cheers, Kai


Re: Neljän hengen omavalmiste

Lähetetty: 31 Loka 2016, 08:06
Kirjoittaja PW


Tätä laitetta kehitelty, ainakin ulkonäöltään - vanhasta automaailmasta vaikutteita.


Re: Neljän hengen omavalmiste

Lähetetty: 31 Loka 2016, 08:07
Kirjoittaja PW

http://plycar.blogspot.fi/
Blogi päivitystä.


Re: Neljän hengen omavalmiste

Lähetetty: 31 Loka 2016, 12:34
Kirjoittaja vaaka

Willkommen Kai sie haben eine echt geile velomobile da! Haben sie Velogatti von e-cruiser hier gesehen? Er hat auch metall mit holz verwandt mit seiner velomobile. Irgendwie ist die esthetik in same richtung in meine augen.

Was passiert, wenn es regnet? Wäre es möglich der boden irgendwie zu schûtzen gegten wasserspray? Normalerweise gibt es wohl keine probleme, weil man fährt aber unter wendung...


Re: Neljän hengen omavalmiste

Lähetetty: 31 Loka 2016, 20:42
Kirjoittaja Kai

Hello.
Yes, I have seen the Velogatti and exchanged a few messages with the builder.
I want E-assist also, because of the hills on my daily route.
The new velocar is the second prototype I have built.
It contains a chassis and body, booth made from 4mm plywood.
Full suspension and 2+2seats are also included.
Weight is around 70kg, 15-20kg saved in comparison to the previous one.
More specs later.

Cheers, Kai


Re: Neljän hengen omavalmiste

Lähetetty: 26 Touko 2017, 16:45
Kirjoittaja PW
FB_IMG_1495805994339.jpg
FB_IMG_1495805994339.jpg (76.77 KiB) Katsottu 7815 kertaa

http://plycar.blogspot.fi/?m=1
Kehitystyön hetelmä.