Quatrevelo

Yleistä keskustelua velomobiileista ja polkuautoista.
ajarmala
Sisällöntuottaja
Viestit: 1999
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
Paikkakunta: Nummela, Vihti
Viesti:

Re: Quattrovelo

Viesti Kirjoittaja ajarmala »

Saukki kirjoitti:

Mä ajan kinnerillä yleensä kypärä päässä, paitsi silloin, kun on jompikumpi katto päällä.

Minä ajan Milanilla yleensä ilman kypärää, koska katon alle ei kypärä mahdu. Ecotripillä olen joskus laittanut katon huoltoauton kyytiin ja ajanut ilman kattoa - lippalakki päässä, jotta aurinko ei paista laseihin. Periaatteessa, jos ajaisi ilman kattoa vaikka sadesään takia, voisi käyttää Bellin kuuppakypärää - sellainenkin on varusteissa.

Mutta eikös ne nyt ole poistamassa kypäränkayttöpakkoa laista? Ja aina, kun poliisit ovat pysäyttäneet minut (kuusi kertaa), ne eivät ole koskaan valittaneet siitä, että kypärää ei ole. Ovat vaan muuten olleet hämmästyksissään ajoneuvosta...

--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)

Avatar
takakeno
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 575
Liittynyt: 23 Heinä 2015, 21:40
Paikkakunta: Nokia

Re: Quattrovelo

Viesti Kirjoittaja takakeno »

Kuinkahan suuri olisi painon vaikutus nopeuteen loivissa ylämäissä,
jos vaihtoehtoina olisi DF tai Quattrovelo.
Minusta ylämäissä paino on suurin vastus ja muualla kulkeekin riittävän vauhdikkaasti.
Painoeroahan tulee helposti 6-7 kg DF:n ollessa kevyempi.
Toki Quattrovelo olisi käytännöllisempi ja mukavampi.
Nopeus auttaa siis pääsemään kauemmas kinnerillä omin voimin.
T:Jere

Puusilmä
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 662
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

Re: Quattrovelo

Viesti Kirjoittaja Puusilmä »

takakeno kirjoitti:

Kuinkahan suuri olisi painon vaikutus nopeuteen loivissa ylämäissä,
jos vaihtoehtoina olisi DF tai Quattrovelo.
Minusta ylämäissä paino on suurin vastus ja muualla kulkeekin riittävän vauhdikkaasti.
Painoeroahan tulee helposti 6-7 kg DF:n ollessa kevyempi.
Toki Quattrovelo olisi käytännöllisempi ja mukavampi.
Nopeus auttaa siis pääsemään kauemmas kinnerillä omin voimin.
T:Jere

Entä nelipyörän tuoma vakaus, kun ei tarvitse ehkä niin paljon alamäissä jarrutella esim. sivutuulien varalta, vastaantulijoiden tai mutkien vuoksi? Jos voi aina lasketella >70 km/h tunnissa, niin seuraava mäki saattaa lyhentyä huomattavasti, ainakin täällä mäkisellä Savon-maalla.

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Quattrovelo

Viesti Kirjoittaja jooseha »

Ota painolastia kyytiin ja testaa ;)
Kreuzotterilla voi tehdä arvion. 1-2% nousussa ero näyttäisi olevan alta 1 km/h 160 watin teholla.

Avatar
takakeno
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 575
Liittynyt: 23 Heinä 2015, 21:40
Paikkakunta: Nokia

Re: Quattrovelo

Viesti Kirjoittaja takakeno »

En ole alamäissä jarrutellut paljonkaan, mutta tärinäraidan takia kyllä.
Painoa oli mukana Riihimäen reissulla ja kyllä se tuntui.
Loivissakin mäissä vauhti putosi ja vääntöä tarvittiin polkimien pyörittämiseen.
T:Jere

NikoK
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 643
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:17
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Quattrovelo

Viesti Kirjoittaja NikoK »

Kai se on tunnustettava, Quattro on tilauksessa 8)

Azub Max, Cruzbike Vendetta V20

https://www.instagram.com/nikoakoskela/

Avatar
Saukki
Sisällöntuottaja
Viestit: 1272
Liittynyt: 23 Huhti 2014, 21:46
Paikkakunta: Kälviä
Viesti:

Re: Quattrovelo

Viesti Kirjoittaja Saukki »

NikoK kirjoitti:

Kai se on tunnustettava, Quattro on tilauksessa 8)

Mahtavaa! Onnittelut hyvästä valinnasta :D

Saukki
Saukki.com
YouTube - The Velomobile Channel
Quatrevelo, Azub Max 26"

"Käläviällä on vain hulluja ja pyöräilijöitä." -Paikallinen sanonta

Puusilmä
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 662
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

Re: Quattrovelo

Viesti Kirjoittaja Puusilmä »

Onneksi olkoon! Jos vielä olisin velomobiilia hankkimassa ottaisin Quattron. Otitko tavallisen luukun vain QV-luukun?

Viimeksi muokannut Puusilmä, 20 Touko 2017, 09:17. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
NikoK
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 643
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:17
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Quattrovelo

Viesti Kirjoittaja NikoK »

Saukki kirjoitti:

Mahtavaa! Onnittelut hyvästä valinnasta :D

Puusilmä kirjoitti:

Onneksi olkoon! Jos vielä olisin velomobiilia hankkimassa ottaisin Quattron. Otitko tavallisen luukun vain QV-hoodin?

Kiitokset! Pitkä odotus edessä...

QV-hoodin otin. Haluan että tarvittaessa pääsee sääsuojaan kokonaan. Ja onhan se hienompiki vielä kaupanpäälle :mrgreen:

Azub Max, Cruzbike Vendetta V20

https://www.instagram.com/nikoakoskela/

Puusilmä
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 662
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

Re: Quattrovelo

Viesti Kirjoittaja Puusilmä »

NikoK kirjoitti:
Puusilmä kirjoitti:

Onneksi olkoon! Jos vielä olisin velomobiilia hankkimassa ottaisin Quattron. Otitko tavallisen luukun vain QV-hoodin?

QV-hoodin. Haluan että tarvittaessa pääsee sääsuojaan kokonaan. Ja onhan se hienompiki vielä kaupanpäälle :mrgreen:

Niin minäkin ottaisin. Hienompi on ja jos sateessa ajaa, niin ei tule pisarat kasvoille. Muistelen Mangolla ajaessani sadepisaroiden olleen varsin kivulloisia, kun lasketeltiin yli 40 km/h vauhdeilla. Tuo QV-Hoodi näyttäisi ratkaisevan ongelman näppärästi ja tuuletuskin säilyy hyvänä. Suojannee myös keskipäivän kuumalta auringolta pitkillä kuumilla suorilla - ja varsinkin pitkissä ylämäissä auringon paistaessa niskaan hitaassa hikisessä vauhdissa.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13784
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Quattrovelo

Viesti Kirjoittaja jori »

Täällä puhutaan QV-hoodeista kuin kaikille vanhastaan tutusta kapineesta, vaikka tuo on keksittykin vasta muutama kuukausi sitten Hollannissa. :D
Minä laitan tähän kuvan ja linkin, josta pääsee hoodeille –siis tutustumaan hoodeihin. :mrgreen:
Kuva
http://www.velomobiel.nl/quattrovelo/
Ei nämä niin itsestäänselviä asioita ole, etteikö voisi hieman auttaa lukijaa ymmärtämään. :)

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Quattrovelo

Viesti Kirjoittaja PW »

NikoK kirjoitti:

Kai se on tunnustettava, Quattro on tilauksessa 8)

Onnittelut! Lisäsin rekisteriin - Velomobiel.nl sivuilla ei viel näkyny.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2652
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Quattrovelo

Viesti Kirjoittaja Premnas »

NikoK kirjoitti:

Kai se on tunnustettava, Quattro on tilauksessa 8)

Oho, onnittelut :D ! Quattro on kyllä hieno. Minkä värisen tilasit?

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Avatar
takakeno
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 575
Liittynyt: 23 Heinä 2015, 21:40
Paikkakunta: Nokia

Re: Quattrovelo

Viesti Kirjoittaja takakeno »

Hienoa, että näitäkin saadaan Suomeen. :D
Kerrotko kaikki mitä tähän valitsit ?
Tosin taitaa vielä olla hyvin aikaa miettiä mitä lisävarusteita haluaa.
Siksi erityisesti kiinnostaa, koska olen myös itse harkinnut Quattroveloa.
Onko valmis ensi kevääksi ?
T:Jere

NikoK
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 643
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:17
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Quattrovelo

Viesti Kirjoittaja NikoK »

Väritykseksi valitsin alaosaan vihreän RAL6018 ja yläosaan oranssin RAL2004. Mallikuvat väreistä:

Kuva
Kuva

Vielä on aikaa juu säätää värejä ja muutakin. Rajumpi väriehdotus tuli tyttäreltä, 4v, yläosa pinkki ja alaosa musta :mrgreen: Paperille semmonen väriteltiin ja tosi hyvältä kyllä näytti, mutta mustaa vähän epäilen, näkyvyys ja tuleeko aurinkoisena päivänä kopissa vielä kuumempi... Värejä voi testailla täälläkin: http://www.paulvanroekel.nl/specials/co ... ur2=FFFFFF

Muita optioita. Schlumpf Mountain Drive 140mm kammilla, 90mm jarrut, peili molemmin puolin (muotosuojilla toki, vihreänä), 2 akkua, lukitusta varten se rinkula perään sekä kyynärtuet.

Toimitusaika-arviota en vielä saanut, tänä vuonna on valmistunut 21kpl ja 44 on minua ennen jonossa.

Niko

Azub Max, Cruzbike Vendetta V20

https://www.instagram.com/nikoakoskela/

Vastaa Viestiin