Re: Quattrovelo
oho, tupla
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://nojapyorafoorumi.fi/
oho, tupla
Tämäntyyppiset kuumeet paranevat parhaiten kun viilentää hikistä otsaa löyhyttelemällä tyhjää lompakkoa.
Mahtuukohan tuossa mallissa jossa on katto pään päällä, käyttämään kypärää? Kyllähän sitä mieluusti käyttäis, ja katottomassa mallissa ei pääse kokonaan sääsuojaan...
takakeno kirjoitti:Yllättävää on, että vakiona ei ole etuvaihtajaa eli ei pääse jyrkkiä mäkiä ylös.
Schlumpf - Mountain Drive 2,5 ratio (€500).
Tuota käytetään varmaan kantapäällä päälle ja pois.
Kuinkahan helppoa on vaihtaa ?
Kiinnostusta olisi, mutta rahaa ei.
T:Jere
Schlumpfi oon parissa kettwieselissä kokeillut ja voin sanoa että toimii tarkasti ja mielestäni täysin joustovapaasti (tarkkuus rohloffin tasoa) pojettaessa. Vaihde menee päälle toisella ja pois toisella nilkalla kevyesti painasemmalla keskiön päässä olevaa "nappia". Varmaan tarpeen tuossa 1x10 vaihteistossa, tiedä vaikka tulevaisuudessa pärjää 1x11 maastovaihteistolla (tietty maantiekäytössä pienet vaihdevälit on kivat, joten Schlumpf on taas paikallaan ylämäkiä varten).
Nikon kannattaa toivoa, että Quattrovelo täristää täkäläisillä teillä enemmän kuin paikat kestävät, joten sitä ei voi ajaa. Siis kuumelääkkeenä vain ja ainoastaan
Ainakin luin käyttäjäkokemuksista että ajomukavuus huonommalla pinnalla parempi kuin muissa velomobiileissa Kai se ilmapussijousitus on aika herkkä poistamaan tärinää.
Pahus
Ihan tässä vanha retkipyöräilijä jostain sisältä herää kun ihmettelee tuon tavaratilaa En kylläkään pakkais ihan noin paljon nestettä, ainakaan lasipulloissa. Ja kylkiin ja keulaan jäi vielä tilaa !
Viimenen konsti kuumeen laskemiseen on katsoa kuinka pitkä tilauslista Quatrolla on ja laskeskella millon mahollisesti omasi olis valmis
Jos ei tämäkään auta, laita tilaus sisään ja odota
http://www.velomobiel.nl/orderboek/index.php#productie
20 Quatroo tehty tänä vuonna, tähän mennessä ja 45 on listassa
Miun arvaus on jos nyt tilaat, pyörä on vuoden päästä käytössäsi Laskiko kuume yhtään?
Ei heti tuu jano kun tuolla lähtee liikkeelle...
Kyselin pajalta mahtuuko kypärän kanssa aerokaton alle. Vastaus oli "Yes but it will make a tight fit." Ei kuulosta houkuttavalle se. Ajeleeko väki yleensä kinnerillä kypärä päässä vai ilman ? Mitenkähän tuo katto, suojaako se pollaa yhtään, vai tekee vain lisää tuhoa jos jotain sattuu...
Minkälaista kolaritilannetta sä meinaat jossa kypärä voisi auttaa merkittävästi vs katto?
Katto suojaa varmasti kivasti niiltä ruhjeilta joita kypäräkin suojaa. Kumpikaan ei suojaa aivoja iskuilta joten mielestäni aika sama kumpi sulla on. Smurffin hattu ja runko suojaa että tasaiset pinnat pääse iskemään kovin pahasti päätä.
En minä mitään skenaarioita sen kummemmin analysoinut. Sitä vaan on niin tottunut käyttämään sitä kypärää. Vekottimesta ulos ei varmaan lennä ja itse pyörän kaatamalla ei liene vakavia vammoja saa aikaan. Auto törmää todennäköisimmin, joskaan ei kai kovinkaan todennäköisesti, takaapäin. Auttaako siinä sitten kypärä, en tiedä. Voihan sen katon tietty pehmustaa sisäpuolelta.
Petjalla oli muistaakseen kypärä päässä kolarissa ja oli ehjä sen jälkeenkin joten eipä sillä pahemmin tee jos rekan töytäisemänäkään kinnerin täysin tuhonneessa kolarissa vaikuta lopputulokseen.
Mä ajan kinnerillä yleensä kypärä päässä, paitsi silloin, kun on jompikumpi katto päällä.