Sivu 16/19

Re: Quattrovelo

Lähetetty: 11 Maalis 2018, 07:59
Kirjoittaja PW

Onnea, vielä viimenen odotus ja sitten toivotaan nopeeta kevättä ja teiden putsausta.
Millä konstilla pääsit jonossa kiilaamaan keulille? :mrgreen:


Re: Quattrovelo

Lähetetty: 11 Maalis 2018, 08:24
Kirjoittaja NikoK
PW kirjoitti:

Onnea, vielä viimenen odotus ja sitten toivotaan nopeeta kevättä ja teiden putsausta.
Millä konstilla pääsit jonossa kiilaamaan keulille? :mrgreen:

En tiedä :shock: Olisiko vaan että muut tehneet viime hetken muutoksia... Minä otin sen semmoisena kuin jo syksyllä vahvistin.


Re: Quattrovelo

Lähetetty: 05 Kesä 2018, 20:49
Kirjoittaja takakeno

Lisää tietoa Quattrovelosta ja kokemuksia.

https://www.youtube.com/watch?v=uOg02tv2pKY

T:Jere


Re: Quattrovelo

Lähetetty: 24 Marras 2018, 09:52
Kirjoittaja PW

http://www.velomobiel.nl/nieuws/103/gro ... ovelo.html
Taakse tehneet isomman huoltoluukun. Onko edessä jalka-aukkojen ympärillä oleva palanen myös irrotettavissa huoltoja varten?


Re: Quattrovelo

Lähetetty: 24 Marras 2018, 13:12
Kirjoittaja NikoK
PW kirjoitti:

Onko edessä jalka-aukkojen ympärillä oleva palanen myös irrotettavissa huoltoja varten?

Juu, kuusiokoloruuveilla kiinnitetty tuo kuvassa näkyvä musta luukku.


Re: Quattrovelo

Lähetetty: 24 Marras 2018, 14:22
Kirjoittaja PW
NikoK kirjoitti:
PW kirjoitti:

Onko edessä jalka-aukkojen ympärillä oleva palanen myös irrotettavissa huoltoja varten?

Juu, kuusiokoloruuveilla kiinnitetty tuo kuvassa näkyvä musta luukku.

Questiinkin miettiny, kai se rakenne kestäs, vaikka jalka-aukkojen välisen kapean kuitulärpäkkeen leikkais pois ja tilalle yhtenäinen levy luukuksi. Helpottas etupään huoltoja ja varsinkin näkemistä sinne keulan sisälle. Vois olla erikseen jalka-aukollinen luukku ja umpinainen.


Re: Quattrovelo

Lähetetty: 24 Marras 2018, 18:23
Kirjoittaja takakeno

No, jos tuo huoltoluukku on isoin parannus mitä piti tehdä,
niin hyvin on suunnittelu onnistunut. :D
Tuon lisäksi, jotkut ovat lisänneet nokkaan ilmanottoaukon.
Tupla kaasujouset kuomun ylhäällä pitämiseen olen myös nähnyt ja
kuomun kiinni pitämiseen oli joku tehnyt kumiköyden ja koukun sen päähän.
Koukku kiinnittyy reunan kourun alle.
T:Jere


Re: Quattrovelo

Lähetetty: 26 Marras 2018, 17:31
Kirjoittaja NikoK

Taitaa olla ajokauden loppu lähellä. Hiekoitussorat levitetty. Tänään kolme rengasrikkoa 26km matkalla. :evil:

Kuva


Re: Quattrovelo

Lähetetty: 26 Marras 2018, 18:03
Kirjoittaja Vilijami
NikoK kirjoitti:

Taitaa olla ajokauden loppu lähellä. Hiekoitussorat levitetty. Tänään kolme rengasrikkoa 26km matkalla. :evil:

Mikä rengas, koko ja paljonko painetta?
Räntiksessä 50-406 big applet ja hiekoitusaikana max 3,5bar. En tiedä onko hyvä tuuri, mutta ei yhtään rengasrikkoa kolmen(?) hiekoituskauden aikana. Veikkaan, että esimerkiksi 28-406 durano 8bar paineella ei kestä soraa läheskään yhtä hyvin.


Re: Quattrovelo

Lähetetty: 26 Marras 2018, 19:06
Kirjoittaja NikoK

44mm Shwalbe Shredda. Painetta kai noin 3bar. Tässä taitaa yhtä paljon vaikuttaa soran laatu kuin rengasvalinta :?:


Re: Quattrovelo

Lähetetty: 26 Marras 2018, 19:48
Kirjoittaja Vilijami
NikoK kirjoitti:

Tässä taitaa yhtä paljon vaikuttaa soran laatu kuin rengasvalinta :?:

Varmasti vaikuttaa, mutta shreddoissa pistosuoja on 2/6 ja big appleissa 4/6 pistettä schwalben taulukon mukaan.


Re: Quattrovelo

Lähetetty: 26 Marras 2018, 22:07
Kirjoittaja jooseha

Schwalbe kieltää vertailun luokkien välillä. Ilmeisesti pisteytys on suhteellinen :? Shredda on offroad ja BIg_Apple touring.


Re: Quattrovelo

Lähetetty: 26 Marras 2018, 22:11
Kirjoittaja TMS

Joo niin oli levitetty omallakin matkalla ja heti puhkesi DF:stäkin. Oli kyllä viimeisen päälle onnistunut sen kiven teroitus, ihan kuin olisi lasin sirpaleeseen ajanut. Contin Contact Speed 28 mm leveänä oli itsellä alla.

Stradassa aikanaan testasin Shreddoja sepelikaudella ja se kokeilu jäi hyvin lyhyeen. Tosin eipä ole itselle tullut vielä sellaista rengasta vastaan, mikä oikeasti pääkaupunkiseudun sepelilaadulla ajoa kestäisi. Suomityresin extreme 294 nastarengas on kestänyt aika hyvin pystypyörässä, mutta ei siihenkään voi täysin luottaa, pari kertaa taisi viime talvena puhjeta noin 3tkm ajoilla.


Re: Quattrovelo

Lähetetty: 27 Marras 2018, 00:13
Kirjoittaja ajarmala
NikoK kirjoitti:

Tässä taitaa yhtä paljon vaikuttaa soran laatu kuin rengasvalinta :?:

Totta ;-) Hiekoitussepelihän vartavasten teroitetaan, jotta se mahdollisimman helposti puhkoisi talvipyöräilijöiden renkaat. Ja näin alkukaudesta uusi sepeli ei ole vielä tylsynyt käytössä vaan on terävimmillään. Kiitos siitä!


Re: Quattrovelo

Lähetetty: 28 Marras 2018, 01:03
Kirjoittaja NikoK
takakeno kirjoitti:

No, jos tuo huoltoluukku on isoin parannus mitä piti tehdä,
niin hyvin on suunnittelu onnistunut. :D
Tuon lisäksi, jotkut ovat lisänneet nokkaan ilmanottoaukon.
Tupla kaasujouset kuomun ylhäällä pitämiseen olen myös nähnyt ja
kuomun kiinni pitämiseen oli joku tehnyt kumiköyden ja koukun sen päähän.
Koukku kiinnittyy reunan kourun alle.
T:Jere

Minäkin olen edelleen hyvin tyytyväinen pyörään. Loppukaudesta on ajot jääneet vähiin selkävaivojen takia, ei liity pyörään. Korjauksia en ole muistaakseni tehnyt muuta kuin yhtä vilkun johdon liitintä hieman putsannut/kiristänyt kun alkoi temppuilla vilkut. Vetopuolelta poistin etummaisen ketjuputken todettuani sen turhaksi sen jälkeen kun kerran tippui ketju ja siinä rytäkässä putki irtosi kiinnikkeistään. Otin sen tien päällä pois ja huomasin ettei sitä edes tarvi. Sillä käyttöä kai vain jos ajaa "lepattavissa" pitkälahkeisissa.

Alussa oli sitä kiemurtelua kovassa sivutuulessa. Kesän mittaan taisi oppia ajamaan kun se ominaisuus on pyörästä hävinnyt... :shock: Nyt kulkee aina vakaasti.

Kaasujousen tuplaamiselle en ole tarvetta nähnyt. Kuomun kiinnipitämiseen joku koukkusysteemi olisi varmaan ihan hyvä, mutta toistaiseksi ei ole haitanneet ne muutamat sekunnit mitä tarranauhojen kanssa menee.
Omia virityksiä on lisätakavalo sekä ajovalojen ympärille sisäpuolelle kotelointia ettei valo loista pyörän sisään.