Itselleni ei taida sopia noin pystyasento, tuota omaa kinnerin penkkiä säätäessäni huomasin, ett parinkilsan jälkeen alkaa paikat puutua - nojallaan ei.
Wacky kirjoitti:Itse olen Viljamin kanssa aika samaa mieltä että tuo on ainoastaan huonolle säälle koska se painaa niin paljon ettei sitä voi ajaa ilman sähköjä ja niissä nopeus rajoitus rajaa katteen tuoman lisänopeuden pois aika tehokkaasti joten jäljelle jää sään suoja. Saa nähdä miten kallis tuosta tulee kun se myyntiin tulee ja kuinka pahasti sen hinta tulee haittaamaan myyntiä.
jori kirjoitti:Wacky kirjoitti:Itse olen Viljamin kanssa aika samaa mieltä että tuo on ainoastaan huonolle säälle koska se painaa niin paljon ettei sitä voi ajaa ilman sähköjä ja niissä nopeus rajoitus rajaa katteen tuoman lisänopeuden pois aika tehokkaasti joten jäljelle jää sään suoja. Saa nähdä miten kallis tuosta tulee kun se myyntiin tulee ja kuinka pahasti sen hinta tulee haittaamaan myyntiä.
Melkein menisin väittämään, että ei ole edes pystypyöräilijän ilmanvastus tuolla kopilla. Pysypyöräilijän poikkipinta-ala on hieman pienenmpi, mutta vastuskerroin noin 1. Tuolle muodolle arvelisin vastuskertoimeksi jotain 0,6 paikkeilla, joten aika samoihin menee pystypyörän kanssa. Paino tietysti haittaa, mutta eikös tuo nykyään kannattaisi laittaa kevyeksi nelipyöräksi sillä kilowatin koneella. Eiköhän se sillä liiku ihan kivasti, vaikka painaakin melkoisesti.
jori kirjoitti: eikös tuo nykyään kannattaisi laittaa kevyeksi nelipyöräksi sillä kilowatin koneella. Eiköhän se sillä liiku ihan kivasti, vaikka painaakin melkoisesti.
Akku kuluu tosiaan kuluu nopeammin painon takia. Kulutus riippuu vastuksista, ei moottorin nimellistehosta. Se on tietenkin selvää, että lumihangessa ei pitkälle pötkitä alle kilowattitunnin akulla.Vilijami kirjoitti:jori kirjoitti: eikös tuo nykyään kannattaisi laittaa kevyeksi nelipyöräksi sillä kilowatin koneella. Eiköhän se sillä liiku ihan kivasti, vaikka painaakin melkoisesti.
Akku lopahtaa äkkiä, kun on painoa ja tehoa. Lyhyt toimintamatka on vielä suuri harmi sähköpyöräilyssä.
jori kirjoitti: Kulutus riippuu vastuksista, ei moottorin nimellistehosta.
Härski kirjoitti:..juu, toki niinkin, mutta jos oletetaan vierintävastus vakioksi, ja nopeus on rajoitettu, niin mihin se iso moottori hukkaa sitä energiaa. Heittelee ojanpientareelle?
tm kirjoitti:Härski kirjoitti:..juu, toki niinkin, mutta jos oletetaan vierintävastus vakioksi, ja nopeus on rajoitettu, niin mihin se iso moottori hukkaa sitä energiaa. Heittelee ojanpientareelle?
Samaan hukkuu kuin mitä esim. tehokkaissa autoissa, eli tarpeettoman (?) vauhdikkaaseen kiihdyttelyyn. Koska kerran voi.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: 26inch ja 2 vierailijaa