Sivu 6/11

Re: Polkuauto Ruotsista, Podride

Lähetetty: 08 Tammi 2017, 18:12
Kirjoittaja Pastori

Unohdit varjot.


Re: Polkuauto Ruotsista, Podride

Lähetetty: 09 Tammi 2017, 21:19
Kirjoittaja janx
Pastori kirjoitti:

Unohdit varjot.

En huomanut Kolilla mitään varjoja. :lol:
Kuva


Re: Polkuauto Ruotsista, Podride

Lähetetty: 16 Helmi 2017, 18:50
Kirjoittaja janx

Tämä näyttää etenevän.

"Hello there, a quick update for you before the weekend.

The 3D computerized model of PodRide is progressing well, but there are still many problems yet to solve. As mentioned in a previous communication, after the 3D model is finished we then need to prepare several hundred 2D drawings which the factories use to accurately manufacture the many components of PodRide.

The PodRide frame has been redesigned completely. The original PodRide was hand made with square steel tubing. The new frame is 100% aluminium, and primarily using round tubing.

After designing the front section of the frame in round tube, we have changed that item again - the final design for that component is with rectangular tube. This was done to reduce complexity, welding, and simplify the attachment of the motor/crankset.

The original PodRide prototype was one large welded frame. The new design has a front and rear section of the frame, which bolt together. This design change was done to reduce the packing size and make it much more economical to ship PodRide.

Whilst there is still plenty of work to finalize on the 3D model, we have begun producing 2D drawings of the core frame components to allow our manufacturer to start producing a prototype sample of the new design.

(This image is a 2D drawing of the front part of the frame, one of the most simple components.)"

Lähde:

Kuva


Re: Polkuauto Ruotsista, Podride

Lähetetty: 19 Helmi 2017, 00:06
Kirjoittaja janx

Tämän kaltaiset huhuilut antavat tällekin konseptille toivoa.

Herra X kyselee facebookissa: "Harkitsen auton korvaamista sähköfillarilla Helsingissä. Onko olemassa jotain kulkuvälinettä, joka olisi laillisesti polkupyörä, saisi käyttövoimansa sähköstä (helposti kotiin ladattavaksi mukaan otettavat akut), mutta olisi silti kopillinen, kuten auto (suoja sateelta, ei tarvitse lämmitystä)?"


Re: Polkuauto Ruotsista, Podride

Lähetetty: 19 Helmi 2017, 09:00
Kirjoittaja Wacky

Podride ei kyl kankaisella kopillaan täytä tätä, mut se Sinlair C5 uusi versio taitais.


Re: Polkuauto Ruotsista, Podride

Lähetetty: 19 Helmi 2017, 10:22
Kirjoittaja vaaka

Kannattaa ottaa yhteyttä täällä nimimerkki ajou -kotimaisuusaste on suurempi ja heti voi tehdä kauppaa.


Re: Polkuauto Ruotsista, Podride

Lähetetty: 19 Helmi 2017, 13:44
Kirjoittaja Jarcco
vaaka kirjoitti:

Kannattaa ottaa yhteyttä täällä nimimerkki ajou -kotimaisuusaste on suurempi ja heti voi tehdä kauppaa.

http://arcusvelomobile.com/
Ja Leitra voisi olla myös sen tyyppinen mitä kysyjä "ehkä" etsii? http://www.leitra.dk/news.php

Wacky kirjoitti:

Podride ei kyl kankaisella kopillaan täytä tätä, mut se Sinlair C5 uusi versio taitais.

Kaipa se vaatimukset täyttää jos luvataan että on: "full fabric body to keep dry and warm in all-weathers".


Re: Polkuauto Ruotsista, Podride

Lähetetty: 19 Helmi 2017, 14:13
Kirjoittaja janx
Wacky kirjoitti:

Podride ei kyl kankaisella kopillaan täytä tätä, mut se Sinlair C5 uusi versio taitais.

Podridesta oli enemmän kiinnostunut kuin yhdestäkään esitellystä kuitukinneristä. Toki ei tiedä vielä hintaa. Kuitukinnereissä suurin ongelma tuntui olevan nimenomaan hinta. Podridessa tämä on myös mahdollinen ongelma.

vaaka kirjoitti:

Kannattaa ottaa yhteyttä täällä nimimerkki ajou -kotimaisuusaste on suurempi ja heti voi tehdä kauppaa.

Em. mainittu hinta on ongelma. Sitä se on myös minulle. Autoni ei maksa kuin 4000 euroa. Se ei ole myöskään ulkoisesti minun silmääni sopiva.

Jarcco kirjoitti:

Ja Leitra voisi olla myös sen tyyppinen mitä kysyjä "ehkä" etsii? http://www.leitra.dk/news.php

Hinta.

Tässä tulikin mainittua kolme kinnerin perusongelmaa. Hinta, hinta ja hinta.


Re: Polkuauto Ruotsista, Podride

Lähetetty: 19 Helmi 2017, 16:00
Kirjoittaja Vilijami
janx kirjoitti:

Tässä tulikin mainittua kolme kinnerin perusongelmaa. Hinta, hinta ja hinta.

Mikä on sietoraja hinnan suhteen?


Re: Polkuauto Ruotsista, Podride

Lähetetty: 19 Helmi 2017, 19:05
Kirjoittaja Jarcco

Köyhäst vaan kaikki tuntuu kalliilta: Minulla on harvoja periatteita se, että harrastusvälineihin ei lainaa oteta. Näin ollen on motskarit ja veneet jääneet hankkimatta, kun ei niitä välttämättä tarvitse.

Jos kinnerillä voisi korvata auton, niin 5-6 k€ ei olisi mahdoton hinta. Nyt ei vaan näin ole.


Re: Polkuauto Ruotsista, Podride

Lähetetty: 19 Helmi 2017, 20:04
Kirjoittaja ajarmala
janx kirjoitti:

Tässä tulikin mainittua kolme kinnerin perusongelmaa. Hinta, hinta ja hinta.

Hmm, lasketaanpa: kinneristä ei tarvitse maksaa joka vuosi ajoneuvoveroa, sanotaanko 250 e/a.

Sitä ei myöskään tarvitse katsastaa vuosittain, jolloin säästyy 2 x 30 e/a. Kaksi kertaa siksi, että vanhaa autoa pitää käydä aina näyttämässä insinöörille kaksi kertaa, ennen kuin se saa leiman.

Auto täytyy myös vähintään liikennevakuuttaa: 850,79 e/a (tämä vanhasta Almerastani). Toki siitä voi saada jonkinverran alennusta bonuksina. Joku voi myös haluta autoonsa kaskon, joka tekee 679,99 e/a (ja toki siitäkin voi saada alennusta bonuksina).

Autolla on siis 1840,78 e/a vuosittaiset kustannukset, joita kinnerissä ei ole. Ja vielä: jos auto sattuu olemaan dieselvehje, niin siitäkin joutuu maksamaan veroa, sanotaanko 400 e/a. Eikä pidä myöskään unhoittaa sitä, että autoon pitää ostaa polttoainetta: jos sillä ajaa vaikka 10000 km/a ja se syö bensiiniä 7 l/100 km (niin kuin entinen Almerani söi), bensaa kuluu 700 l/a, a 1,42 e/l = 994 e/a.

Tietenkin myös kinnerin haluaa vakuuttaa, niin kuin autonkin. Kinnerin vakuutus on 32,22 e vuodessa.

Näin vanhakin auto maksaa vuodessa 2800 e enemmän kuin kinneri. Kymmenessä vuodessa kinneri tulee siis 28000 e halvemmaksi kuin vanha auto. Ei siinä joku 8000 e uudesta kinneristä paljon tunnu.

Laskelma olisi vieläkin epäedullisempi autolle, jos mukaan otettaisiin auton arvon alenema, korjauskulut ja muutkin käyttökulut kuin bensiini: 100000 kilometrin aikana pitää vaihtaa jo öljyt ja putsari, renkaat, tulpat, ilmansuodatin, iskunvaimentimet, jarrupalat ja pari jarrulevyä sekä pakoputki...


Re: Polkuauto Ruotsista, Podride

Lähetetty: 19 Helmi 2017, 20:45
Kirjoittaja jooseha

Ei mulle Nissanin pito noin paljoa maksa, mutta se onkin uusi Almera (n16) :mrgreen:
Kalliimmaksi se kuitenkin tulee kuin kinneri, joskin kinnerillä ei voisi sitä korvata. Ne ajot ajan jo pyörällä ;)


Re: Polkuauto Ruotsista, Podride

Lähetetty: 19 Helmi 2017, 21:19
Kirjoittaja jviirret
ajarmala kirjoitti:

100000 kilometrin aikana pitää vaihtaa jo öljyt ja putsari, renkaat, tulpat, ilmansuodatin, iskunvaimentimet, jarrupalat ja pari jarrulevyä sekä pakoputki...

Ja kinneriin ei mitään? ;)

Jukka


Re: Polkuauto Ruotsista, Podride

Lähetetty: 19 Helmi 2017, 21:41
Kirjoittaja jori
jviirret kirjoitti:
ajarmala kirjoitti:

100000 kilometrin aikana pitää vaihtaa jo öljyt ja putsari, renkaat, tulpat, ilmansuodatin, iskunvaimentimet, jarrupalat ja pari jarrulevyä sekä pakoputki...

Ja kinneriin ei mitään? ;)

Taisit ymmärtää väärin. Laskelmassahan ei otettu huomioon mitenkään mitään korjauskuluja auton osalta. Arihan kirjoitti nimeomaan:

ajarmala kirjoitti:

Laskelma olisi vieläkin epäedullisempi autolle, jos mukaan otettaisiin auton arvon alenema, korjauskulut ja muutkin käyttökulut kuin bensiini: 100000 kilometrin aikana pitää vaihtaa jo öljyt ja putsari, renkaat, tulpat, ilmansuodatin, iskunvaimentimet, jarrupalat ja pari jarrulevyä sekä pakoputki...

Vai haluatko sanoa, että kinnerin korjauskustannukset ovat autoa suuremmat. Puhumattakaan arvonalenemasta. :shock:


Re: Polkuauto Ruotsista, Podride

Lähetetty: 19 Helmi 2017, 21:47
Kirjoittaja jviirret

Joku vois tehdä listan mitä kinneriin pitää ensimmäisen 100tkm aikana tehdä. Monenlaista remonttikertomusta täällä on, mutta yhtään yhteenvetoa kustannuksista ja työtunneista en ole nähnyt.

Jukka