MANGO ja QUATTROVELO

Yleistä keskustelua velomobiileista ja polkuautoista.
Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: MANGOILUA

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Näistä kannattavuus laskelmista ja itsensä maksamisista tulee aina mieleen se Laihialainen poika joka juoksi linja-auton perässä. Kun isänsä kysyy häneltä syytä siihen, poika sanoo säästävänsä joka kerta bussilipun hinnan. Siihen isä sanoo, että juokse ens kerralla taksin perässä :lol:

Mulla ku ei omaa autoa ole ollenkaan, niin pyöräilystäkin on vain kuluja. Pakko kuitenkin pyörä olla kun työmatka 8km/suunta on liian pitkä käveltäväksi.
Jos haluaisi säästää pyöräilemällä niin joku järjetömän iso bensa-autohan se pitäisi hankkia, silloin pyöräilemällä säästäisi jopa 1e/km.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
takakeno
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 575
Liittynyt: 23 Heinä 2015, 21:40
Paikkakunta: Nokia

Re: MANGOILUA

Viesti Kirjoittaja takakeno »

No ei se säästäminen ole itse tarkoitus, mutta se mahdollistaa tämän harrastuksen ja
muille perheen jäsenille on paljon helpompi perustella kinnerin hankinta. :D
T:Jere

Avatar
takakeno
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 575
Liittynyt: 23 Heinä 2015, 21:40
Paikkakunta: Nokia

Re: MANGOILUA

Viesti Kirjoittaja takakeno »

Talvihuollon aika:

Ketjut pitäisi ainakin vaihtaa uusiin.
Vaihdevivut tuli ostettua uudet.
Ajattelin myös kokeilla Schwalbe Tryker renkaita (40mm leveät), niitä tuli tilattua 4 kpl. (Hinta 19.7 € kpl)
Lisäksi 4 kpl sisärenkaita.
Toivottavasti näillä pärjäisi kesän 2018.

Kesällä 2019 on tarkoitus ajaa Quattrovelolla. :D
Tilaus on jo tehty ja tilauslistalla se jo näkyykin.
Tiedä vaikka sen Hollannista ajamalla toisi.
Mango toki pitää myydä syksyllä alta pois.
Hinta voisi olla noin 2600€.
T:Jere

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: MANGOILUA

Viesti Kirjoittaja PW »

Uutta kinnerii alle - onnee sille ja odotukselle!

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

NikoK
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 643
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:17
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: MANGOILUA

Viesti Kirjoittaja NikoK »

Oooo, hienoa. Minkälaisella varustuksella otit ?

Tänään kuulin että jatkossa kinnerit tulevat ilman laturia ja akkuja... Johtuu siitä että LiPo -akkuja ei voi postitella takuuasioiden tiimoilta. Minun tapaus taisi olla viimeinen niitti kun molemmat kaksi akkuani hajosivat heti alkumetreillä ja takuuasia hoidettiin palauttamalla rahat akuista ja laturista.

Azub Max, Cruzbike Vendetta V20

https://www.instagram.com/nikoakoskela/

Avatar
takakeno
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 575
Liittynyt: 23 Heinä 2015, 21:40
Paikkakunta: Nokia

Re: MANGOILUA

Viesti Kirjoittaja takakeno »

Tarkoitus on pitää hinta kohtuullisena ja ostaa jotain lisää myöhemmin, jos tarvetta ilmenee.
Ilman etuvaihtajaa koska se maksaa 500€.
Alustavasti siis:

Colour : red
Rear Sprockets: 10 or 11 speed 11-36
Front chain: 50t !!!
Brakes in front 90mm drum brakes 25€
Mirror cone white two 15€+30€+30€
Lift handle 10€
Race hood 250€

T:Jere

E-Cruiser
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 695
Liittynyt: 02 Marras 2014, 13:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: MANGOILUA

Viesti Kirjoittaja E-Cruiser »

Onnea uudesta Quattrovelosta. Nuo ovat todella komeita pelejä. Onko tuo valinta "red" se puna-valkoinen, vaiko kokopunainen?

25 000km MXUS 500W suoravetomoottorilla 2012-2017

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5020
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: MANGOILUA

Viesti Kirjoittaja tm »

takakeno kirjoitti:

...Rear Sprockets: 10 or 11 speed 11-36
Front chain: 50t !!!...

Noilla spekseillä välitysskaalaksi tulee noin 2,1 - 6,8 metriä yhdellä poljinkierroksella.
Tarkoittaa 90 rpm:llä isoimmalla vaihteella noin 37 km/h.
Vastaavasti 120 rpm -> 49 km/h.
Kaipaa siis kierroskonetta -> polvet kiittää :) .

Minkä mittaisilla kammilla tuon tilasit?
Jos haluat jossain vaiheessa kokeilla lyhyempiä, niin ilmoittele.

Avatar
takakeno
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 575
Liittynyt: 23 Heinä 2015, 21:40
Paikkakunta: Nokia

Re: MANGOILUA

Viesti Kirjoittaja takakeno »

Kiitoksia vaan. :D
Tosiaan odottamista vielä riittää vuoden verran.
Onneksi on vielä aikaa kerätä loput tarvittavat rahat kasaan.

Eniten tykkäisin tuosta kokonaan tummemman punaisesta, mutta se maksaa 300€ lisää.
Eiköhän tuosta kokonaan perus punaisestakin saa kivan, jos vähän lisää valkoisia heijastin nauhoja yms..

Välityksiä laskeskelin vielä vähän ja vertailin Mangossa oleviin.
50 hapaisella eturattaalla (takana 36) on aika sama kevyin välitys kuin Mangossa on nyt.
Välitykset loppuu noin 50 km/h vauhdissa, joten hyvin pitäisi onnistua ilman etuvaihtajaakin.
Kisojahan on vain muutamana päivänä vuodessa, joten arki käytettävyys on etusijalla.

Jos Hollannista ajaisi Travemündeen Saksaan matkaa tulisi 450 km ja Suomessa vielä 250 km lisää.
Pitäisi löytää majoitus ja hyvä ajoreitti.
Pitää vielä miettiä, jotta uskaltako, mutta ajatus kuitenkin kiehtoo. :mrgreen:
T:Jere

Avatar
takakeno
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 575
Liittynyt: 23 Heinä 2015, 21:40
Paikkakunta: Nokia

Re: MANGOILUA

Viesti Kirjoittaja takakeno »

Yläpäästä meinaa sitten välitykset loppua.
No, riittää nuo matka-ajossa kuitenkin.
T:Jere

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: MANGOILUA

Viesti Kirjoittaja jooseha »

Onko tuo 36 isoin takaratas mitä voi käyttää?

Avatar
takakeno
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 575
Liittynyt: 23 Heinä 2015, 21:40
Paikkakunta: Nokia

Re: MANGOILUA

Viesti Kirjoittaja takakeno »

Luulisin, että 36 olisi isoin mikä mahtuu ilman muutoksia taka-akselistoon.
T:Jere

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5020
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: MANGOILUA

Viesti Kirjoittaja tm »

takakeno kirjoitti:

...Välityksiä laskeskelin vielä vähän ja vertailin Mangossa oleviin.
50 hapaisella eturattaalla (takana 36) on aika sama kevyin välitys kuin Mangossa on nyt.
Välitykset loppuu noin 50 km/h vauhdissa, joten hyvin pitäisi onnistua ilman etuvaihtajaakin.
Kisojahan on vain muutamana päivänä vuodessa, joten arki käytettävyys on etusijalla.

Noin sen pitää ollakin. 50 km/h riittää varmasti pitkälle.
Jos lujempaa menee alamäessä, niin voi hyvin rullailla jo vapaalla.

takakeno kirjoitti:

...Jos Hollannista ajaisi Travemündeen Saksaan matkaa tulisi 450 km ja Suomessa vielä 250 km lisää.
Pitäisi löytää majoitus ja hyvä ajoreitti.
Pitää vielä miettiä, jotta uskaltako, mutta ajatus kuitenkin kiehtoo. :mrgreen:

Varmasti hieno reissu, eiköhän majoitus ja ajoreittikin vielä selviä.

Avatar
takakeno
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 575
Liittynyt: 23 Heinä 2015, 21:40
Paikkakunta: Nokia

Re: MANGOILUA

Viesti Kirjoittaja takakeno »

Kesäkausi aloitettu täälläkin. :D
30 km testilenkki ajettu.
Kinnerin ulos viemisessä oli vähän haastetta, kun katolta tulleet lumet on kulkureitillä.
Talviajo on sellaista junnaamista, mutta nyt kulkee taas vapautuneesti. :D

Huoltoa tein viitenä päivänä ja vieläkin jotain voisi tehdä.
Vaihteet toimii nyt hyvin, kun vaihdoin vaihdevivut.
Vanhoja yritin kiristää tiukemmalle, mutta ei ne sillä tavalla korjaudu.
Etupyörien laakerit tuli myös vaihdettua.
Vähän pelkäsin, että on vaikea homma, mutta hyvin meni kuitenkin.
T:Jere

Kävin kääntämässä Hämeenkyrön kunnantalon pihassa.
Kävin kääntämässä Hämeenkyrön kunnantalon pihassa.
Avatar
takakeno
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 575
Liittynyt: 23 Heinä 2015, 21:40
Paikkakunta: Nokia

Re: MANGOILUA

Viesti Kirjoittaja takakeno »

Vaihdoin Mangoon uuden vapaarattaan takarenkaaseen ja johan loppui tuo lonksuttava ääni. :D
Vapaarattaan toiminnassa ei toki ollut aikaisemminkaan mitään muuta vikaa kuin ääni.

No, kaikki ei kuitenkaan mennyt niin kuin Strömsössä.
Kun pidin rengasta vaakatasossa polvilla paikallaan yrittäessäni vääntää vanhaa vapaaratasta auki,
niin kuului napsahdus nivusista ja jokin revähdys tuli varmasti.
Vähän aikaa korvissa kohisi, joku shokkireaktio varmaan.

Etukäteen en ymmärtänyt, että tuossa hommassa olisi mitään vaaraa.
Kunnollinen ruuvipenkki olisi ollut paljon parempi tuohon hommaan.
Tämä tapahtui tiistaina ja tänään onneksi pystyi jo lyhyen lenkin ajamaan.
T:Jere

Vastaa Viestiin