MANGO ja QUATTROVELO

Yleistä keskustelua velomobiileista ja polkuautoista.
Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: MANGOILUA

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Avatar
yaana
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 671
Liittynyt: 07 Kesä 2015, 18:01
Paikkakunta: Porvoo

Re: MANGOILUA

Viesti Kirjoittaja yaana »

Mä olen syntysin Kauvatsalta. Pitipä vähän hierasta silmiään, melkein kuin ois ollu pappan haamu tossa kulmalla. Sillä tosin olis ollu mopo.

Nojapyöräilyä jo vuodesta 2015

Avatar
takakeno
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 575
Liittynyt: 23 Heinä 2015, 21:40
Paikkakunta: Nokia

Re: MANGOILUA

Viesti Kirjoittaja takakeno »

Mangon vertailua DF:n , jos vaikka oppisi miksi se on niin nopea.
Ainakin keula on selvästi kapeampi ja perä matalammalla.

Mango ja DF edestä.
Mango ja DF edestä.
MANGO_DF_EDESTÄ.JPG (80.63 KiB) Katsottu 9138 kertaa
Mango ja DF takaa.
Mango ja DF takaa.
MANGO_DF_TAKAA.JPG (96.57 KiB) Katsottu 9138 kertaa

Mangon jousituksen jousi oli vasemmalta puolelta 1cm lyhempi ja
pehmeämpi eli jousi oli kuoleentunut.
Kokeilin korvata jousen superpalloista leikatuilla pötköillä.

Etujousitus purettuna.
Etujousitus purettuna.
PurettuJousitus.JPG (113.21 KiB) Katsottu 9138 kertaa

Tuntuisi ajo-ominaisuudet parantuneen paljon.
Mutkat voi ajaa kovempaa ja melukin vähentyi selvästi.
Mukavuuskin lienee riittävä, kun kananmunat pysyvät ehjinä. :D

Pitäisi hommata kuitenkin virallisia osia,
sillä superpallot saattavat murentua.
Ne on paljon kestävämpiä, jos niitä ei joudu leikkaamaan.

Takana olikin jo elastomeeripötkö jousena.
Halusin kuitenkin madaltaa perää.
Niimpä lyhensin pötköä 2.5 cm.
Nyt näyttää paljon paremmalta, ilmanvastus ehkä vähän pieneni ja
ketju ei enää ota satunnaisestikaan lattiaan kiinni.

Madallettu ja sairaan nopea.
Madallettu ja sairaan nopea.
MadallettuMango.JPG (123.17 KiB) Katsottu 9138 kertaa

Otin keulassa olevaan valoon kuuluvat korkeussäätövaijerin ja vivun pois.
Kiristin valon vain tiukalle. Turhia helistimiä ei kannata kuskata mukana.
Lisäksi laitoin lisävalotelineen oikeanpuoleisen peilin tilalle.
Ilman vilkkuvaa lisätakavaloa en lähde päätien varteen enää ajamaan.

Sunnuntailenkkejä en ole jaksanut tai ehtinyt paljon ajamaan.
Työmatkaa tulee n. 80km päivässä.
Tietysti, jos menisi välillä autolla jaksaisi ajaa myös viikonloppuna uusiin maisemiin.

Porintiellä on vauhdikas mäki Murhasaaren kohdalla.
Tänään ajoinkin uuden nopeusennätykseni 87 km/h ja kilometri meni 46 sekunnissa.
Tampereelta Poriin päin ajaen yksi kaista, oikealla puolella tärinäraita
ja vasemmalla puolella on kaide.
Tuossa pitää ottaa siis koko kaista ja toivoa etteivät autoilijat hermostu. :mrgreen:

Mäessä 87 km/h.
Mäessä 87 km/h.
Murhasaarimäki.JPG (125.21 KiB) Katsottu 9138 kertaa

Tämmöisiä kuulumisia tällä kertaa.
T: Jere

Avatar
takakeno
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 575
Liittynyt: 23 Heinä 2015, 21:40
Paikkakunta: Nokia

Re: MANGOILUA

Viesti Kirjoittaja takakeno »

Sunnuntailenkki oli tällä kertaa 106 km pituinen.
Ajoin Kyrösjärven ympäri.
Toinen vaihtoehto oli mennä Jämijärven lentokentällä käymään,
mutta halusin ajella mieluummin hiljaisia pikkuteitä.

Reitti Kyrösjärven ympäri.
Reitti Kyrösjärven ympäri.
Reitti.jpg (78.58 KiB) Katsottu 8950 kertaa

Hyvin tarkenee vieläkin ajella, kun on kuivaa. (+3 astetta ja itätuulta 6 m/s).
Kuuma tuli ennen kuin 2 km oli täynnä. :)
Lisäksi järville näkee nyt paljon paremmin kuin kesällä.

Vaasantiellä voi tutustua erillaisiin tärinäraita ratkaisuihin. :mrgreen:
Tuolla oli osan matkaa lähes 30cm leveä tärinäraita ja
välillä taas mahtui ajamaan pientareella kokonaan.
Onneksi sieltä pääsi tuolle 276 tielle Kyrösjärven itäpuolelle.

Ikaalinen.JPG
Ikaalinen.JPG (69.11 KiB) Katsottu 8950 kertaa

Ikaalisissa on aika iso tuulivoimala mäen päällä.

Riitiala.JPG
Riitiala.JPG (110.52 KiB) Katsottu 8950 kertaa

Riitialassa lenkin pohjoisimmassa päässä oli hieno joki.

Jotain sarvipäitä oli aitauksessa, mutta ei kai ne sentään poroja ollut.
Oli alamäki, niin ei viitsinyt pysähtyä. :shock:

Mäen jyrkkyys ei kyllä näy oikein kuvassa.
Mäen jyrkkyys ei kyllä näy oikein kuvassa.
Viljakkalajyrkkämäki.JPG (99.84 KiB) Katsottu 8950 kertaa

Viljakkalan paikkeilla oli jyrkin mäki, minkä olen kinnerillä koskaan ajanut.
Mäessä nopeus putosi 5 km/t, vaikka ei se pitkä ollut.

Pappilanjoki Hämeenkyrö.
Pappilanjoki Hämeenkyrö.
Hämeenkyrö.JPG (101.9 KiB) Katsottu 8950 kertaa

Järven eteläpäässä on Hämeenkyrön toinen keskusta.

Hiekkamäki.JPG
Hiekkamäki.JPG (124.41 KiB) Katsottu 8950 kertaa

Ennen kuin olen kotona pitää ajaa 700 m hiekkatietä.
Hiekkatiellä olevassa mäessä pito ei aina riitä kuivalla kelillä, enkä pääse ajamalla ylös.
Jos on märkää, niin silloin pääsee aina ylös,
joten pienestä se on kiinni.

Kolmaskin lenkki vaihtoehto olisi ollut, lähteä työmatkalle kinnerillä n. 220km yhteen suuntaan.
Olisin lähtenyt, jos olisi ollut 1kk:n aikaisemmin. :D

2MadallusMango.JPG
2MadallusMango.JPG (117.86 KiB) Katsottu 8950 kertaa

Mangolla on nyt ajettu 31650 km ja hyvin toimii.
Renkaina minullakin on nyt Schwalben 40mm leveät Shreddat.
Omaan käyttöön sopivimmat renkaat tähän mennessä.
Madalsin peräpäätä vielä lisää.
Enempää ei enää kannata madaltaa.
T: Jere

Avatar
takakeno
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 575
Liittynyt: 23 Heinä 2015, 21:40
Paikkakunta: Nokia

Re: MANGOILUA

Viesti Kirjoittaja takakeno »

Sunnuntailenkki (31.10) oli tällä kertaa 140 km pituinen.
Hämeenkyrö-Häijää-Ellivuori-Vesilahti ja takaisin.

Reitti.jpg
Reitti.jpg (52.18 KiB) Katsottu 8814 kertaa
Hauska heinämato.
Hauska heinämato.
Heinämato.JPG (87.1 KiB) Katsottu 8814 kertaa
Laukonkartanolla tuli nyt käytyä, mutta se oli jo kiinni.<br />En kehdannut mennä päärakennukselle asti.
Laukonkartanolla tuli nyt käytyä, mutta se oli jo kiinni.
En kehdannut mennä päärakennukselle asti.
Laukonkartano.JPG (85.41 KiB) Katsottu 8814 kertaa

Autoilija pysähtyi bussipysäkille
ja oli kovin kiinnostunut kinneristä.
Hän oli pyöräillyt joskus päivässä Tampereelta Joensuuhun.
Mukava oli jutella. :D

Tampere-Turku tiellä Sarkolanmäki. Nyt on tämäkin kukkula valloitettu. Nousua 1.5 km jyrkkyys 7%.
Tampere-Turku tiellä Sarkolanmäki. Nyt on tämäkin kukkula valloitettu. Nousua 1.5 km jyrkkyys 7%.
Sarkolanmäki.JPG (82.57 KiB) Katsottu 8814 kertaa

Pieni vika tuli, kun meni ketjuputkenpidike poikki. :shock:
Onneksi oli nippusiteitä ja lämpimiä vaatteita mukana.
Aikaisemmin ketjuputki oli irronnut,
mutta siinäpä ne tämän kesän viat onkin.
Taukoa 10 min ja matka jatkui. :)

Lisää heinäpaalitaidetta. Sopii tähän aikaan hyvin.
Lisää heinäpaalitaidetta. Sopii tähän aikaan hyvin.
Heinälumiukko.JPG (75.08 KiB) Katsottu 8814 kertaa

Olikohan sitten tämän kesän viimeinen kinnerillä ajelu ?
Tosin täällä ei ole pyöräteitä, eikä siis sepeliä. :mrgreen:
No, pitää kuitenkin rakennella läskipyörään ne lokarit.
T:Jere

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13784
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: MANGOILUA

Viesti Kirjoittaja jori »

takakeno kirjoitti:

Sunnuntailenkki (31.10) oli tällä kertaa 140 km pituinen.
Hämeenkyrö-Häijää-Ellivuori-Vesilahti ja takaisin.

Olikohan sitten tämän kesän viimeinen kinnerillä ajelu ?

Oli varmaankin. Seuraavaa pitää kutsua jo syysajeluksi. :mrgreen:
Hauskaa maataloustaidetta olit löytänyt. :D

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2652
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: MANGOILUA

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Hahhah nuo heinäpaalitaideteokset, ihan mahtavia :D !

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Avatar
takakeno
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 575
Liittynyt: 23 Heinä 2015, 21:40
Paikkakunta: Nokia

Re: MANGOILUA

Viesti Kirjoittaja takakeno »

Pieni talvihuolto Mangoon tehty: :mrgreen:

Niska on kovilla tässä huollossa.
Niska on kovilla tässä huollossa.
Huoltoasento.JPG (88.83 KiB) Katsottu 8013 kertaa

-Vaihdettu takapakka 11-32 hampaiseen, ennen 11-28
-Elastomeerijouset laitettu myös eteen ja optimoitu jousituksen korkeus.
-Uudet jalka-aukkojen peitteet allasmuovista
-Vapaarattaat huollettu. Uutta ei löytynyt.
-Ketjut ja kaikki rattaat pesty.
-Uudet ketjuputket laitettu.
-Huomiovaloledit laitettu ulommaksi, jotta näkyvät paremmin.
-Uusi isompi niskatuki kokeilussa.
-Säädetty aurauskulmat yksi kierros aurauksen suuntaan.
-Tuulilasimuovista uusi kulkuaukonpeite sadepäiviä ja kisoja varten.
-Jarruvaijerit ja etuvaihtajanvaijeri vaihdettu.
-Jarrut puhdistettu.
-Laitettu uusi ketjuputken pidike.
-Takalisävalo siirretty kyhmyn päältä sen taakse. Pienempi ilmanvastus.
-Uusi akku talvipyörän valoista.
-Kulkuaukon reunaan laitettu uusi reunanauha.
-Penkki vähän edempänä (oli jo syksyllä). Enemmän painoa eturenkailla ja lisää tavaratilaa.

Mango aina vaan parempi ja itselle sopivampi.
Mango aina vaan parempi ja itselle sopivampi.
MangoK2017.JPG (115.97 KiB) Katsottu 8013 kertaa

Tänään ajoin 20 km koeajon.
Jousitus tuntui tosi hyvältä ja suuntavakaus oli myös hyvä. (Ei kyllä tuullut)
Onhan se hienoa, kun pyörä kulkee sujuvasti.
Tuosta saa lisä motivaatiota polkemiseen huomattavasti. :D
Läskillä ajamiseen verrattuna tuntui, että välillä saa huilata.

Huomenna voisi mennä töihin kinnerillä tänä kesän ensimmäistä kertaa. :D
T:Jere

Avatar
takakeno
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 575
Liittynyt: 23 Heinä 2015, 21:40
Paikkakunta: Nokia

Re: MANGOILUA

Viesti Kirjoittaja takakeno »

Torstaina talvilomalla ajoin Poriin (245km).
Aurinko paistoi koko matkan ajan takaa päin +7 astetta lämmintä.
Korkeus merenpinnasta 0-133 m.

Pisin lenkki ikinä.
Pisin lenkki ikinä.
RettiPori.jpg (100.25 KiB) Katsottu 7665 kertaa

Edellisenä sunnuntaina yritin ensimmäisen kerran ajaa Poriin,
mutta alkoi sataa lunta ja muutenkin oli liian kylmä.
Piti siis lyhentää 112 km lenkiksi.

Lisää heinäpaalitaidetta Porintieltä.
Lisää heinäpaalitaidetta Porintieltä.
Heinäpaalitaide.jpg (122.27 KiB) Katsottu 7665 kertaa

Porissa ajelin ilman karttaa.
Oikealle voi mennä kunnes tulee joki vastaan ja
sitten kohti Keski-Porin kirkon tornia niin olen varmasti keskustassa.
Hyvin löytyi reitti, kun varsinaisesti en ollut menossa mihinkään. :)

Kirjurinluoto oikealla. Luodon läpi voi ajaa pyörällä joen yli.
Kirjurinluoto oikealla. Luodon läpi voi ajaa pyörällä joen yli.
Kirjurinluoto_O.JPG (80.23 KiB) Katsottu 7665 kertaa

Pyörätiellä tyttö tuli vastaa ja kaatui eteen.
Jarrutus ja väistö nurmikolle, muuten olisi voinut jäädä alle.
Ihmettelin, että miksi kaatui ilman mitään syytä.
Onneksi ajoin hitaasti keskusta-alueella.

Porin puuvillatehtaan (1900-1994) edessä pysähdyin ihailemaan maisemia .
Ilmeisesti Suomen suurin teollisuuspalo varmisti toiminnan lopettamisen 1981.
Syömässä kävin sopivasti Tikkulan ABC:llä entinen tulitikkutehdas. :mrgreen:

Entisen puuvillatehtaan lahjoittama aerodynaaminen taideteos.
Entisen puuvillatehtaan lahjoittama aerodynaaminen taideteos.
Puuvillatehdas_takana.JPG (111.56 KiB) Katsottu 7665 kertaa

Paljon on tullut tuulivoimaloita lisää Mäntyluotoon.

Hienoa hiekkarantaa Mäntyluodossa.
Hienoa hiekkarantaa Mäntyluodossa.
Hiekkaranta_ML.JPG (87.66 KiB) Katsottu 7665 kertaa

Reposaaressa ja Noormarkussa olisi ollut myös paljon nähtävää,
mutta koska päivämatka oli pitkä
en ehtinyt juuri pysähdellä.

Noormarkussa vesiputous
Noormarkussa vesiputous
Noormarkku.JPG (130.3 KiB) Katsottu 7665 kertaa

Loppumatkasta alkoi jalkapohjista pistellä klossien kohdalta.
Enintään tunnin pystyi ajamaan ilman jaloittelutaukoa.
Välillä pitää nousta pystyasentoon niin helpottaa. :shock:

Vesiputous Laviassa melkein niin kuin Norjassa.
Vesiputous Laviassa melkein niin kuin Norjassa.
LaviaVesiputous.JPG (146.33 KiB) Katsottu 7665 kertaa

Myös Porissa tuli runsaasti positiivisia reaktioita kulkupelistä. :D
T:Jere

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13784
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: MANGOILUA

Viesti Kirjoittaja jori »

Hieno reissu ollut Poriin. Kirjaa vielä vähän aikataulua ja tien kunnosta jotain. Varsinkin tärinäraitatilanne kiinnostaa. Kilometrejä tuli paljon, joten olet ollut aika pitkään pyörän päällä. Miten tuollainen reissu pitää ajoittaa. Koko päivähän tuohon menee, joten paljon ei voi pysähdellä. Yöpymällä tuosta saisi varsin leppoisan retken, mutta millaisen keskinopeuden ja aikataulutuksen se vaatii yhden päivän reissuna.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
takakeno
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 575
Liittynyt: 23 Heinä 2015, 21:40
Paikkakunta: Nokia

Re: MANGOILUA

Viesti Kirjoittaja takakeno »

Lähdin klo 9 jälkeen ja takaisin tulin klo 21 jälkeen eli ennen pimeää.
Matkan km:stä ei ollut tarkka käsitystä, mutta ajattelin, ettei ole liikaa. :)
Ennen lähtöä otin kartasta muutaman valokuvan ja niillä sitten suunnistin.
Jostain syystä Google Maps toimii vähän nihkeästi Windows puhelimessa.
Mukaan lämpimiä vaatteita, eväitä, vararenkaat ja työkaluja.

Pahimmillaan tie oli karkea, reikäinen ja siinä oli kapean renkaan tuhoavia pitkiä railoja.
Onneksi huonointa tietä ei ollut pitkää matkaa.
Jos auto on vierellä niin paha on kuoppia väistellä.
Tärinäraitaa ei ollut yhtään ja Porista Yyteriin on hyvä pyörätie.
Ajonaikainen keskinopeus oli vain 24 km/h.
Kaupungilla oli tietysti hieno ajella myös ihan hiljaa.
En kyllä pysty mihinkään 40 km/h keskinopeuksiin maantiellä.
Lopussa isot ylämäet toki tuntuivat entistäkin isommilta. :mrgreen:

Tuota tytön kaatumista mietin.
Ei kai se kinneri nyt niin pelottava voi olla?
T:Jere

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2652
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: MANGOILUA

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Hieno reissu ollut!

Sanoikos se tyttö mitään sulle? Eihän loukannut pahasti?

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Avatar
takakeno
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 575
Liittynyt: 23 Heinä 2015, 21:40
Paikkakunta: Nokia

Re: MANGOILUA

Viesti Kirjoittaja takakeno »

Olin tällä viikolla työmatkalla Riihimäellä Mangolla (n. 150 km yhteen suuntaan).
Kannettava tietokone mahtui mukaan, kun laittoi sen yksin suojareppuun.
Mukana olevista tavaroista tuli painoa lisää n. 8kg.
Kyllähän tuonkin lisän huomasi ylämäissä.
No, ainakin ilma oli hieno, melkein naama paloi. :mrgreen:

Kapeaa tärinäraitaa oli Lempäälän Idea Parkilta Valkeakoskelle 130 tiellä.
Lisäksi leveää tärinäraitaa oli ennen Riihimäkeä vähän matkaa.
Ei mahtunut pientareen puolelle, eikä raita renkaiden väliin helposti.

Kinnerin taka-akselin kiinnitys kuusiokoloruuvia piti kiristää kerran.
Toinen ongelma oli alushousun sauma.
Se kun hiersi ihon verille asti.
Luulin, että bokserit ei tekisi noin, mutta pitäisikö olla vielä pitemmät puntit ?
Vai pitäisikö käyttää jotain rasvaa, jotta ei tulisi hiertymiä.
T:Jere

Mango työ käytössä. Ei ollut pyörätelineessä muita pyöriä.
Mango työ käytössä. Ei ollut pyörätelineessä muita pyöriä.
IMG_3636.JPG (99.14 KiB) Katsottu 7391 kertaa
jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13784
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: MANGOILUA

Viesti Kirjoittaja jori »

takakeno kirjoitti:

Toinen ongelma oli alushousun sauma.
Se kun hiersi ihon verille asti.
Luulin, että bokserit ei tekisi noin, mutta pitäisikö olla vielä pitemmät puntit ?
Vai pitäisikö käyttää jotain rasvaa, jotta ei tulisi hiertymiä.

Katso terpan allekirjoituksesta ohjeet hiertymien estämiseksi. :mrgreen:

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
takakeno
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 575
Liittynyt: 23 Heinä 2015, 21:40
Paikkakunta: Nokia

Re: MANGOILUA

Viesti Kirjoittaja takakeno »

Sunnuntailenkki (21.05) oli tällä kertaa 149 km pituinen.
Hämeenkyrö-Jämijärvi-Lavia-Suodenniemi-Häijää-Hämeenkyrö.

Reitti.
Reitti.
Reitti.jpg (91.98 KiB) Katsottu 7090 kertaa

Reitin esisuunnitteluun käytin Google Mapsia.
Varmistin tien alun ja keskikohdan olevan asfalttia hyvä juttu.
Käytännössä kuitenkin oli 20 km hiekkatietä.
Useammankin harjun päällä tuli ajettua.
Asfalttia en nähnyt ennen kuin kiitoradan pää tuli vastaan Jämijärvellä. :shock:
Hiekkatie osuuteen meni 2 tuntia.
Reitin valinta ei mennyt ihan putkeen. :mrgreen:
Tarkoitus oli vältellä Vaasantien leveitä tärinäraitoja.

Hiekkatiellä kevyimmällä vaihteella 10 km/h.
Hiekkatiellä kevyimmällä vaihteella 10 km/h.
Hiekkatiellä.JPG (141.2 KiB) Katsottu 7090 kertaa

Jämikeskus on kuitenkin ihan hieno paikka.
Onhan tuolla kaksi kiitorataa, hotelli, hiihtoputki,
hyvät maastot maasto- ja läskipyöräilyyn.
Söin myös tuolla lentotoiminnan ihailun lisäksi.
Lounas maksoi 15 e ja tarpeeseen tuli.

Ruokailu seisovastapöydästä.
Ruokailu seisovastapöydästä.
Ruokailu.JPG (75.67 KiB) Katsottu 7090 kertaa

Onhan noilla harrastusvälineiden hinnoilla vähän eroa,
kun lentokone voi maksaa satoja tuhansia.

Cessna 172 Skyhawk valmistusmäärällään se on maailman eniten valmistettu siviililentokone.
Cessna 172 Skyhawk valmistusmäärällään se on maailman eniten valmistettu siviililentokone.
Cessna_Skyhawk.JPG (98.08 KiB) Katsottu 7090 kertaa
Jämin lentokentällä olikin paljon enemmän toimintaa kuin Tampere-Pirkkalan kentällä normaalisti.<br />Pienelle koneelle riitti 100 m kiitorataa ilmaan pääsemiseen.
Jämin lentokentällä olikin paljon enemmän toimintaa kuin Tampere-Pirkkalan kentällä normaalisti.
Pienelle koneelle riitti 100 m kiitorataa ilmaan pääsemiseen.
Vilkaskenttä.JPG (75.74 KiB) Katsottu 7090 kertaa
Lapsillekin oli leikkilentokone.
Lapsillekin oli leikkilentokone.
Lapsille.JPG (105.03 KiB) Katsottu 7090 kertaa

Kaikki tiet vievät Laviaan tai ainakin tänä keväänä on niin käynyt. :)
T:Jere

Vastaa Viestiin