Mulsanne

Yleistä keskustelua velomobiileista ja polkuautoista.
Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Mulsanne

Viesti Kirjoittaja PW »

http://www.ligfiets.net/news/5311/mulsa ... um=twitter
Uusinta tarinaa tästä ranskis kinneristä.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Mulsanne

Viesti Kirjoittaja PW »

PW kirjoitti:

http://www.ligfiets.net/news/5311/mulsa ... um=twitter
Uusinta tarinaa tästä ranskis kinneristä.

Tajusin vasta ett tämän testiajoraportin on kirjottanu Olof Jern - Vaasalainen Mangokinneristi - tuleva Mulsannekinneristikö?
Ps. Tää oli miun 10000. viesti - sori siitä :oops: Pidin vuorokauden hengähdystauon ja harkitsin lopettavani kokonaan foorumille kirjottelun :mrgreen: Ehkä tämän viestin jälkeen :wink:

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Esko M
Viestit: 184
Liittynyt: 16 Marras 2009, 18:09
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Mulsanne

Viesti Kirjoittaja Esko M »

Etukate näyttää tosiaan korkealta. Mutta ennen kaikkea ihmettelen keskikanaalin (tai "persvaon" suurta leveyttä, näkyy ylhäältä otetussa kuvassa myös käännettävässä osassa). Olen funtsaillut jo kauan Hipparioniin sopivaa katetta, jossa olisi vako, jonka leveydeksi pitäisi tulla suunnillen Hipsun eturungon leveys 10...11 cm; se riittäisi hyvin kuoppien ja lasinsirujen havaitsemiseen. Muussa tapauksessa polvet alkavat kolkkailla katteeseen tai polkuasennosta tulee leveä -- jalat harallaan. Kohtuullinen haara-asento ei taida kuitenkaan pahemmin vaikuttaa polkemiseen tai polkutehoon. (Zzipper-kate ei sovi Hipsun takakenoon noja-asentoon, koska se liian kaarevana estää näkemisen katteen yli. Läpi ei näy pimeällä tai sateella.)

Mulsannen etupää, vaikka on hienosti muotoiltu, vaikuttaa liian pitkältä. Mitäpä tyhjällä jalkaterien edessä olevalla tilalla on virkaa. Käsitykseni on, että tylpempi keula olisi ilmanvastuksen kannalta ihan yhtä hyvä, eihän ilmavirtakaan ole aina kohtisuoraan edestä, ei ainakaan tuulisella Suomen etelärannikolla. Keskivaon vaikutuksesta ilmanvastukseen en ole nähnyt minkäänlaista keskustelua tai testausta. Pitkä keula vaatii turhan paljon varasto- ja kuljetustilaa. Suippo takapääkin on turha arkiajoon tarkoitetussa kinnerissä. Katkaistu takapää lyhentäisi paljon kokonaispituutta ja antaisi lisätilaa tavaroille ja olisi näkyvämpi taaksepäin. Leikattu pystysuora takaosa antaisi ehkä pientä työtövoimaa myötätuulessa, ainakin taajamanopeuksilla??? Tosin Greenspeedin muinaiset testit osoittivat, että peräsinmäinen korkea takapää vakauttaa kinneriä sivutuulessa.

Germersheimin Spezi-messuilla oli jokin toinenkin "persvaollinen" hyvän näköinen kinneri, jonka sisään pääsee helposti.

Esko (Hipsu Kakkosella ja yli 61.000 km)

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13784
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Mulsanne

Viesti Kirjoittaja jori »

Eskon näkemys oikenalaisesta kinnerin muodosta on hyvin samanlainen kuin minullakin. Vähän silti särähti korvaan (silmään) tuo ilmaisu

Esko M kirjoitti:

Mutta ennen kaikkea ihmettelen keskikanaalin (tai "persvaon" suurta leveyttä, näkyy ylhäältä otetussa kuvassa myös käännettävässä osassa).

Persvako on takana ja varmaankin tarpeen kolmipyörän täyskatteessa siellä, mutta edessä olevalle kohoumien väliselle tähystysraolle on olemassa valmis ilmaisu, jota voimme käyttää myös kinnereiden yhteydessä. Se on "delkoltee" tai suomeksi "rintavako". Minusta Milan on ehkä lähinnä Eskon kuvaamaa katetta, mutta siinäkin vielä liikaa turhaa pituutta keulilla.
Tässä kuva Milanin kabiinista eteen päin. Ihan hyvä näkyvyys kiviin ja lasinsiruihin.
Kuva
Eiku... :oops:

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Mulsanne

Viesti Kirjoittaja PW »

Kuva

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Mulsanne

Viesti Kirjoittaja PW »

Kuva
Siinä se rintavako - ilmanottoaukko vaon perällä, kannen alla kö?

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Mulsanne

Viesti Kirjoittaja PW »

FB_IMG_1487916786291.jpg
FB_IMG_1487916786291.jpg (30.8 KiB) Katsottu 8643 kertaa

Keskimmäinen, sininen kaunotar - osotelapussa lukee Vaasa :)

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Mulsanne

Viesti Kirjoittaja PW »

Lyhyt kurkistus Mulsanen sisälle.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Saukki
Sisällöntuottaja
Viestit: 1272
Liittynyt: 23 Huhti 2014, 21:46
Paikkakunta: Kälviä
Viesti:

Re: Mulsanne

Viesti Kirjoittaja Saukki »

No nyt olisi Suomen ensimmäinen Mulsanne saapunut kohteeseen.

IMG_0419.JPG
IMG_0419.JPG (931.26 KiB) Katsottu 8005 kertaa

Saukki
Saukki.com
YouTube - The Velomobile Channel
Quatrevelo, Azub Max 26"

"Käläviällä on vain hulluja ja pyöräilijöitä." -Paikallinen sanonta

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2652
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Mulsanne

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Vau, aika sähäkkä täytyy sanoa :D . Hieno on.

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Mulsanne

Viesti Kirjoittaja PW »

Joo, upee on - Onnea uudesta pelistä.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
vph
Sisällöntuottaja
Viestit: 1164
Liittynyt: 14 Loka 2014, 10:49
Paikkakunta: Provence-Alpes-Côte d'Azur ja Espoo

Re: Mulsanne

Viesti Kirjoittaja vph »

Oooh! Nyt ne hienon pelin on Suomeen röijänneet!

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5020
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Mulsanne

Viesti Kirjoittaja tm »

Rälee peli, aika häijyn näköinen :D .
Onnittelut omistajalle!

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Mulsanne

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Kauniisti kiiltää väri auringossa ja muodossa ei ole mitään vikaa. Näyttää vielä paremmalta kuin aiemmin nähdyissä kuvissa.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Mulsanne

Viesti Kirjoittaja PW »


Olofin arvioita Mulsannestaan, 3000km ajon jälkeen.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Vastaa Viestiin