Mulsanne

Yleistä keskustelua velomobiileista ja polkuautoista.
Avatar
PW
KOM
Viestit: 13348
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Mulsanne

ViestiKirjoittaja PW » 11 Heinä 2016, 14:35

http://www.ligfiets.net/news/5311/mulsa ... um=twitter
Uusinta tarinaa tästä ranskis kinneristä.
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 13348
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Mulsanne

ViestiKirjoittaja PW » 14 Heinä 2016, 08:54

PW kirjoitti:http://www.ligfiets.net/news/5311/mulsanne-testrit.html?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter
Uusinta tarinaa tästä ranskis kinneristä.

Tajusin vasta ett tämän testiajoraportin on kirjottanu Olof Jern - Vaasalainen Mangokinneristi - tuleva Mulsannekinneristikö?
Ps. Tää oli miun 10000. viesti - sori siitä :oops: Pidin vuorokauden hengähdystauon ja harkitsin lopettavani kokonaan foorumille kirjottelun :mrgreen: Ehkä tämän viestin jälkeen :wink:
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Esko M
Viestit: 160
Liittynyt: 16 Marras 2009, 19:09
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Mulsanne

ViestiKirjoittaja Esko M » 19 Heinä 2016, 10:55

Etukate näyttää tosiaan korkealta. Mutta ennen kaikkea ihmettelen keskikanaalin (tai "persvaon" suurta leveyttä, näkyy ylhäältä otetussa kuvassa myös käännettävässä osassa). Olen funtsaillut jo kauan Hipparioniin sopivaa katetta, jossa olisi vako, jonka leveydeksi pitäisi tulla suunnillen Hipsun eturungon leveys 10...11 cm; se riittäisi hyvin kuoppien ja lasinsirujen havaitsemiseen. Muussa tapauksessa polvet alkavat kolkkailla katteeseen tai polkuasennosta tulee leveä -- jalat harallaan. Kohtuullinen haara-asento ei taida kuitenkaan pahemmin vaikuttaa polkemiseen tai polkutehoon. (Zzipper-kate ei sovi Hipsun takakenoon noja-asentoon, koska se liian kaarevana estää näkemisen katteen yli. Läpi ei näy pimeällä tai sateella.)

Mulsannen etupää, vaikka on hienosti muotoiltu, vaikuttaa liian pitkältä. Mitäpä tyhjällä jalkaterien edessä olevalla tilalla on virkaa. Käsitykseni on, että tylpempi keula olisi ilmanvastuksen kannalta ihan yhtä hyvä, eihän ilmavirtakaan ole aina kohtisuoraan edestä, ei ainakaan tuulisella Suomen etelärannikolla. Keskivaon vaikutuksesta ilmanvastukseen en ole nähnyt minkäänlaista keskustelua tai testausta. Pitkä keula vaatii turhan paljon varasto- ja kuljetustilaa. Suippo takapääkin on turha arkiajoon tarkoitetussa kinnerissä. Katkaistu takapää lyhentäisi paljon kokonaispituutta ja antaisi lisätilaa tavaroille ja olisi näkyvämpi taaksepäin. Leikattu pystysuora takaosa antaisi ehkä pientä työtövoimaa myötätuulessa, ainakin taajamanopeuksilla??? Tosin Greenspeedin muinaiset testit osoittivat, että peräsinmäinen korkea takapää vakauttaa kinneriä sivutuulessa.

Germersheimin Spezi-messuilla oli jokin toinenkin "persvaollinen" hyvän näköinen kinneri, jonka sisään pääsee helposti.

Esko (Hipsu Kakkosella ja yli 61.000 km)

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 9006
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Mulsanne

ViestiKirjoittaja jori » 19 Heinä 2016, 11:48

Eskon näkemys oikenalaisesta kinnerin muodosta on hyvin samanlainen kuin minullakin. Vähän silti särähti korvaan (silmään) tuo ilmaisu
Esko M kirjoitti:Mutta ennen kaikkea ihmettelen keskikanaalin (tai "persvaon" suurta leveyttä, näkyy ylhäältä otetussa kuvassa myös käännettävässä osassa).

Persvako on takana ja varmaankin tarpeen kolmipyörän täyskatteessa siellä, mutta edessä olevalle kohoumien väliselle tähystysraolle on olemassa valmis ilmaisu, jota voimme käyttää myös kinnereiden yhteydessä. Se on "delkoltee" tai suomeksi "rintavako". Minusta Milan on ehkä lähinnä Eskon kuvaamaa katetta, mutta siinäkin vielä liikaa turhaa pituutta keulilla.
Tässä kuva Milanin kabiinista eteen päin. Ihan hyvä näkyvyys kiviin ja lasinsiruihin.
Kuva
Eiku... :oops:
Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. -Sakari Holma

Avatar
PW
KOM
Viestit: 13348
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Mulsanne

ViestiKirjoittaja PW » 18 Helmi 2017, 11:59

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 13348
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Mulsanne

ViestiKirjoittaja PW » 18 Helmi 2017, 12:01

Kuva
Siinä se rintavako - ilmanottoaukko vaon perällä, kannen alla kö?
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 13348
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Mulsanne

ViestiKirjoittaja PW » 24 Helmi 2017, 09:15

FB_IMG_1487916786291.jpg
FB_IMG_1487916786291.jpg (30.8 KiB) Katsottu 2767 kertaa

Keskimmäinen, sininen kaunotar - osotelapussa lukee Vaasa :)
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 13348
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Mulsanne

ViestiKirjoittaja PW » 08 Touko 2017, 15:18

Lyhyt kurkistus Mulsanen sisälle.
https://www.youtube.com/watch?v=lHftnuelXe0
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Saukki
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 699
Liittynyt: 23 Huhti 2014, 21:46
Paikkakunta: Kälviä
Viesti:

Re: Mulsanne

ViestiKirjoittaja Saukki » 23 Touko 2017, 19:02

No nyt olisi Suomen ensimmäinen Mulsanne saapunut kohteeseen.
IMG_0419.JPG
IMG_0419.JPG (931.26 KiB) Katsottu 2129 kertaa
Saukki
www.saukki.com
Quest Carbon, Azub Max 26"

"Käläviällä on vain hulluja ja pyöräilijöitä." -Paikallinen sanonta

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2109
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 21:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Mulsanne

ViestiKirjoittaja Premnas » 23 Touko 2017, 19:05

Vau, aika sähäkkä täytyy sanoa :D . Hieno on.
HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 13348
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Mulsanne

ViestiKirjoittaja PW » 23 Touko 2017, 19:29

Joo, upee on - Onnea uudesta pelistä.
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
vph
Sisällöntuottaja
Viestit: 1147
Liittynyt: 14 Loka 2014, 10:49
Paikkakunta: Provence-Alpes-Côte d'Azur tai Espoo tai Tampere

Re: Mulsanne

ViestiKirjoittaja vph » 23 Touko 2017, 20:11

Oooh! Nyt ne hienon pelin on Suomeen röijänneet!

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2382
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Mulsanne

ViestiKirjoittaja tm » 23 Touko 2017, 23:25

Rälee peli, aika häijyn näköinen :D .
Onnittelut omistajalle!

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3016
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 09:13

Re: Mulsanne

ViestiKirjoittaja vaaka » 29 Touko 2017, 11:21

Kauniisti kiiltää väri auringossa ja muodossa ei ole mitään vikaa. Näyttää vielä paremmalta kuin aiemmin nähdyissä kuvissa.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 13348
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Mulsanne

ViestiKirjoittaja PW » 29 Elo 2017, 19:34

https://www.facebook.com/olof.jern/post ... 0114695772
Olofin arvioita Mulsannestaan, 3000km ajon jälkeen.
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.


Palaa sivulle “Yleistä”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa