Deltakinnereiden ulkonäöstä

Yleistä keskustelua velomobiileista ja polkuautoista.
Avatar
PW
KOM
Viestit: 13361
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

ViestiKirjoittaja PW » 11 Tammi 2016, 16:17

DSC00428.JPG

Rumuus on katsojan silmässä :wink: Söpö vaik etukiekko näkyy.
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 9017
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

ViestiKirjoittaja jori » 11 Tammi 2016, 16:24

Onkos tuo tuossa kuvassa oikealla islamistikinneri, kun on burqa päällä. :mrgreen:
Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. -Sakari Holma

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 11186
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

ViestiKirjoittaja jviirret » 11 Tammi 2016, 16:27

jviirret kirjoitti:Joku osaisi varmaan sen verran photoshopata tuota kuvaa että näkisi lopputuloksen ilman rakentamista?


Jokulla oli muuta tekemistä, mä muokkasin karkean version paintilla

ajatardelta.jpg
ajatardelta.jpg (53.41 KiB) Katsottu 2072 kertaa


Tehkää ite parempi :D Mut ei tuo rumimmasta päästä ole deltanakaan, vaikka enempi ulkomuoto tadpoleen sopii.

Jukka
IRC:ssä kanavalla #nojakki

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3358
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

ViestiKirjoittaja jooseha » 11 Tammi 2016, 18:34

jviirret kirjoitti:Muutama polttomoottori delta kolmipyörä, ei näistäkään oikein hyvää inspiraatiota saa?

Mr Beanistä tuttu sininen Reliant. Sillä ei haittaa vaikka törttöileekin :lol:
Kuva

Avatar
PW
KOM
Viestit: 13361
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

ViestiKirjoittaja PW » 11 Tammi 2016, 18:36

deltakinneri.jpg
deltakinneri.jpg (98.23 KiB) Katsottu 1976 kertaa

Perinteisestä piirros, onkohan näistä oikeesti tehty?
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3016
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 09:13

Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

ViestiKirjoittaja vaaka » 11 Tammi 2016, 19:06

jooseha kirjoitti:
jviirret kirjoitti:Muutama polttomoottori delta kolmipyörä, ei näistäkään oikein hyvää inspiraatiota saa?

Mr Beanistä tuttu sininen Reliant. Sillä ei haittaa vaikka törttöileekin :lol:
Kuva


Kyllä haittaa ainakin kuskia, kun tuo kaadettiin Mr Beanissä mutkassa :D NON Reliant ennemmin.

Avatar
Jarcco
Sisällöntuottaja
Viestit: 1580
Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

ViestiKirjoittaja Jarcco » 11 Tammi 2016, 19:43

Tässä on kuva mun deltakinneri suunnitelmasta. Ei toteutettu, tämän sijaan tein nelipyöräisen polkuauton.
Liitteet
kinneridelta6_pinnat.jpg
----------------------------------------
Omat pyörät:
Feenix , Jive , Kruiseri , CrankForward-pystäri

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 11186
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

ViestiKirjoittaja jviirret » 11 Tammi 2016, 20:19

Laitetaan muutama kuva virtaviivaisesta deltasta:

Kuva

Kuva

Tämähän on siis streamlinerista kallistuvaksi kolmipyöräksi muutettu.

Tässä taas kallistuva ja takaohjattava, Advetures of Greg The Rocket:

Kuva

Kuva

Aika kaunata tavallisesta autotalli näpertelystä :(

Jukka
IRC:ssä kanavalla #nojakki

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3358
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

ViestiKirjoittaja jooseha » 11 Tammi 2016, 20:28

Velotilt puuttui:
Kuva

Tuli mieleen tämä rumilus. Eturenags jalkojen välissä ja riippupolkimet mahdollistavat melkein minkälaisen kopan tahansa.
Kuva
Mallailin syksyllä 406 rengasta jalkojen väliin ja laskeskelin että lyhyellä akselivälillä tuosta saisi yhtä ketterän kuin kaupallisistakin.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 11186
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

ViestiKirjoittaja jviirret » 11 Tammi 2016, 21:20

Nuo riippupolkimet antaisi keulan suunnitteluun paljon vapaammat kädet. Rakenteet voisivat olla kevyemmät ja jalat pysyy paljon alempana.

Jukka
IRC:ssä kanavalla #nojakki

Avatar
PW
KOM
Viestit: 13361
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

ViestiKirjoittaja PW » 11 Tammi 2016, 21:41

jviirret kirjoitti:Nuo riippupolkimet antaisi keulan suunnitteluun paljon vapaammat kädet. Rakenteet voisivat olla kevyemmät ja jalat pysyy paljon alempana.

Jukka

Kuinka ne toimii? Poikolan kinnereissä tais olla saman tapaset.
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3358
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

ViestiKirjoittaja jooseha » 11 Tammi 2016, 21:42

Ja kinnerissäkin pääsee kunnolla nojalleen, kun jalat ja kate eivät rajoita näkyvyyttä. Tuollainen olisi mahdollista tehdä tosi pienellä otsapinta-alalla ja pituuttakaan ei tarvitse olla miestä enempää. Eturengas pitää kyllä koteloida hyvin sadekeliä varten.

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3358
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

ViestiKirjoittaja jooseha » 11 Tammi 2016, 21:47

PW kirjoitti:
jviirret kirjoitti:Nuo riippupolkimet antaisi keulan suunnitteluun paljon vapaammat kädet. Rakenteet voisivat olla kevyemmät ja jalat pysyy paljon alempana.

Jukka

Kuinka ne toimii? Ponkalan kinnereissä tais olla saman tapaset.

Veto polkimelta narulla. Naru rummun ympärillä. Rumpu vapaarattaalla kiinni ja palautus kumiköydellä (jousi Ponkalalla).
Tuossa kuvassa naru on mustalla ja palautus kuminaru punaisella. En tiedä onko siinä erillstä vapaaratasta vai käyttääkö takarenkaalla olevaa.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 13361
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

ViestiKirjoittaja PW » 11 Tammi 2016, 21:52

jooseha kirjoitti:
PW kirjoitti:
jviirret kirjoitti:Nuo riippupolkimet antaisi keulan suunnitteluun paljon vapaammat kädet. Rakenteet voisivat olla kevyemmät ja jalat pysyy paljon alempana.

Jukka

Kuinka ne toimii? Ponkalan kinnereissä tais olla saman tapaset.

Veto polkimelta narulla. Naru rummun ympärillä. Rumpu vapaarattaalla kiinni ja palautus kumiköydellä (jousi Ponkalalla).
Tuossa kuvassa naru on mustalla ja palautus kuminaru punaisella. En tiedä onko siinä erillstä vapaaratasta vai käyttääkö takarenkaalla olevaa.

Ok, eli molemmat takakiekot on vetäviä. Tuohan vois olla, kokeilemisen arvonen.
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

MM
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 202
Liittynyt: 05 Helmi 2012, 18:11

Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

ViestiKirjoittaja MM » 12 Tammi 2016, 09:58

Heiluripolkimissa ja vaijerivedossa ei tarvitse olla tukevaa runkoa ottamassa ketjuvoimaa vastaan, kun polkijan jalat toimivat tässä tarkoituksessa. Palautuva vaiheittainen työliike mahdollistaisi tasauspyörästöä vastaavan toiminnon, jos takapyörien yhteinen vetovaijeri voisi kelautua kaarteen mukaisesti vapaasti kummankin pyörän vetorissalle ja purkautua alkutilanteeseen palautusvaiheen aikana.
Heiluripolkimet voidaan tehdä riippupolkimina, jolloin ripustusakseli tulisi näkökenttään ja jalkoterä kaartaa polvesta ylöspäin, tai alhaalta laakeroituna, jolloin jalan liike on luontevampi, mutta alhaalla ei ole yleensä tilaa. Voidaan tehdä myös suora tai ohjatun kaareutuva liukukisko, jossa poljin kulkee esim. liukukomero-oven laakerointirullaston tukemana. Joka tapauksessa poljinliikkeen pituus on vapaa toisin kuin kampipolkimissa. Polkimien vaiheistus voidaan kytkeä toisiinsa tai pitää irrallaan. Liukupolkimet eivät kuitenkaan kovin paljon madalla polven nousun korkeutta, mutta jonkin verran kuitenkin, kun kampipolkimen alakaarron verran voidaan polkutasoa laskea kantapäitten maahanosumista ajatellen. Polvi tulee kuitenkin yhtä koukkuun jalan taka-asennossa.
Kolmipyöräisissä pikkuautoissa kuten BMW Isettassa oli yleensä takana kaksi pyörää rinnakkain tai ainakin lähekkäin toimien kuitenkin yhden pyörän tapaan. Tällainen Mummo-Ankan traktorin etupyöräripustus voisi toimia hyvin ohjaavan etu- tai takapyörän paikalla, kun ohjainlaakerin saisi sijoitettua pyörien väliin. Jos pyörät vielä olisivat alhaalta leveämmällä, tukisi ulompi pyörä kaarteessa luontevasti.


Palaa sivulle “Yleistä”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa