Deltakinnereiden ulkonäöstä

Yleistä keskustelua velomobiileista ja polkuautoista.
MM
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 202
Liittynyt: 05 Helmi 2012, 18:11

Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

ViestiKirjoittaja MM » 14 Tammi 2016, 16:08

Kuten Ponkalan jutun yhteydessä tuli esille hän rakensi nuorten TV-ohjelmassa aurinkosähkömopon, jonka prototyyppivaiheessa yhdessä näkemässäni jaksossa siihen oli tehty jo liukupolkimet, mutta lopullisessa versiossa niitä ei ollut. Ponkala kertoo, että projekti piti tavallaan lopettaa väkisin kesken ja polkimet jäivät siksi pois.

MM
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 202
Liittynyt: 05 Helmi 2012, 18:11

Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

ViestiKirjoittaja MM » 19 Tammi 2016, 15:18

Ponkalan aurinkokulkurissa oli deltakinnerin rakenne. Katsoin tuolta nimim. psa:n laittamaa linkkiä https://www.youtube.com/watch?v=WSvQGPldIYg , jossa sivutaan liukupolkimia joskin vain sähköisen stopparijousen näkökulmasta. Näyttäisi, että protossa sovellettiin keittiölaatikoston liukukiskoja polkimien ohjureina. Videolla kohdasta 12 min 30 sek alkaen.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 9017
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

ViestiKirjoittaja jori » 19 Tammi 2016, 22:00

Kohdassa 19:15 alkaen nojapyörä. :D
Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. -Sakari Holma

Avatar
Jarcco
Sisällöntuottaja
Viestit: 1580
Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

ViestiKirjoittaja Jarcco » 31 Tammi 2016, 13:43

----------------------------------------
Omat pyörät:
Feenix , Jive , Kruiseri , CrankForward-pystäri

Avatar
PW
KOM
Viestit: 13361
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

ViestiKirjoittaja PW » 05 Helmi 2016, 11:00

le-velomobile-de-stephane-bientot-sur-les-routes.jpg
le-velomobile-de-stephane-bientot-sur-les-routes.jpg (47.28 KiB) Katsottu 1955 kertaa

Tuo taitaa olla nelipyöränen mutt ihan hieno muoto deltaankin.
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 11186
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

ViestiKirjoittaja jviirret » 24 Helmi 2016, 10:11

Tämä on aika hieno, mutta takaohjattava :(

Kuva

Eli Jouta Velomobile.

edit: vihreänä

Kuva

Kuva

Jukka
IRC:ssä kanavalla #nojakki

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2815
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 10:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

ViestiKirjoittaja Vilijami » 24 Helmi 2016, 12:09

Liitteet
image007.jpg

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2815
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 10:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

ViestiKirjoittaja Vilijami » 24 Helmi 2016, 12:13

Sisäänkäynti on helppoa.
Liitteet
image007 (1).jpg

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2815
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 10:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

ViestiKirjoittaja Vilijami » 24 Helmi 2016, 12:15

Olin näköjään itse laittanut tämän jo aiemmin tähän ketjuun :mrgreen:

Avatar
PW
KOM
Viestit: 13361
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

ViestiKirjoittaja PW » 28 Helmi 2016, 18:10

11058819_692633254203905_4521692594254108086_n.jpg
11058819_692633254203905_4521692594254108086_n.jpg (67.39 KiB) Katsottu 1328 kertaa
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 9017
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

ViestiKirjoittaja jori » 28 Helmi 2016, 20:22

Tuo ei ole välttämättä ollenkaan niin huono ilmanvastuksen kannalta, kuin äkkiseltään voisi luulla. Jos ilmaa ei mene läpi paljon, tulee virtaukseen tuohon kohtaan patoalue, jonka päävirtaus kiertää. Katkaisemalla nokka saadaan katteesta pois huomattava osa pituudesta ja osa painosta. Jos nuo reunat olisivat hiukan sisään päin kaarevat, tuo saattaisi olla hyvinkin varenotettava tapa tehdä kinnerin nokka. Sitten on tietenkin otettava huomioon se, ettei ilma virtaa vapaasti läpi kabiinista, vaan vain jäähdytyksen vaatima tarpeellinen määrä. Ehdottomasti kokeiltava rakenne liikennekinnerissä. Kilpa- ja nopeusennätysajokit ovat tietenkin erikseen.
Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. -Sakari Holma

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3016
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 09:13

Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

ViestiKirjoittaja vaaka » 29 Helmi 2016, 09:05

Mietityttää patoalueen riittävyys kaikissa tilanteissa sateella. Tuleeko vedet sisään, kun ilmamassa häiriintyy, eli herra Murphyn mukaan varmasti? Entä kun edessä auto nostaa vesivallin ilmaan lätäkköön ajaen, riittääkö pato pitämään kudkin kuivana? Kuvittelisin huonoksi mahdollisuuksia varsinkin hitaissa vauhdeissa.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 11186
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

ViestiKirjoittaja jviirret » 29 Helmi 2016, 09:20

vaaka kirjoitti:Mietityttää patoalueen riittävyys kaikissa tilanteissa sateella. Tuleeko vedet sisään, kun ilmamassa häiriintyy, eli herra Murphyn mukaan varmasti? Entä kun edessä auto nostaa vesivallin ilmaan lätäkköön ajaen, riittääkö pato pitämään kudkin kuivana? Kuvittelisin huonoksi mahdollisuuksia varsinkin hitaissa vauhdeissa.


Ei tuolla kopissa kuski kastu kuin hiestä :D Sateen nopeus on muistaakseni 8m/s(28,8), eli tuota nopeutta ajaessa se kohtaa ajoneuvon 45asteen kulmassa. Ilmavirta aukosta sisäänpäin on varmasti pienempi kuin ajonopeus.
Tuohon pohjan päälle vesi kyllä sataa, mutta uskoisin että pääsee myös valumaan pois jostakin aukosta.

Jukka
IRC:ssä kanavalla #nojakki

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3016
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 09:13

Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

ViestiKirjoittaja vaaka » 29 Helmi 2016, 22:59

Työmatkalla olen törmännyt alhaalta yläviistoon satavaan lumeen, joten päivän sana on vaihteluväli. En siis usko noin ideaaliseen säähän tai kuivana pysymiseen.

Speksaus meri, tuuli ja penkka meren sekä tien välissä=neuloina pistelevä alaviistosta nouseva lumisade Helsingin/Espoon Otaniemen ja öö kumpi Kuusi- vai Lehtisaaren välissä?

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 9017
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

ViestiKirjoittaja jori » 29 Helmi 2016, 23:33

Mikään ei estä laittamasta tuohon sisäpuolelle pystysuoraa seinämää, niin ei tule edes alhaalta ylös satava lumi sisään. Ei siellä sisällä oleva seinämä vaikuta ilmanvastukseen kuin siinä tapauksessa, että takaa pääsee paljon ilmaa läpi –silloinkin vähentävään suuntaan. Tuota patoaluetta käytettiin 90-luvun mersujen tuulilasin ja etupilarien kohdalla. Tuulilasi oli sisempänä ja pilarin reuna tuli sen etupuolelle sopivan kaarevana. Siinäkin oli siis tulpattu patoalueen takareuna jo heti edessä. :D
Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. -Sakari Holma


Palaa sivulle “Yleistä”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa