Deltakinnereiden ulkonäöstä

Yleistä keskustelua velomobiileista ja polkuautoista.
MM
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 302
Liittynyt: 05 Helmi 2012, 17:11

Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

Viesti Kirjoittaja MM »

Kuten Ponkalan jutun yhteydessä tuli esille hän rakensi nuorten TV-ohjelmassa aurinkosähkömopon, jonka prototyyppivaiheessa yhdessä näkemässäni jaksossa siihen oli tehty jo liukupolkimet, mutta lopullisessa versiossa niitä ei ollut. Ponkala kertoo, että projekti piti tavallaan lopettaa väkisin kesken ja polkimet jäivät siksi pois.

MM
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 302
Liittynyt: 05 Helmi 2012, 17:11

Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

Viesti Kirjoittaja MM »

Ponkalan aurinkokulkurissa oli deltakinnerin rakenne. Katsoin tuolta nimim. psa:n laittamaa linkkiä , jossa sivutaan liukupolkimia joskin vain sähköisen stopparijousen näkökulmasta. Näyttäisi, että protossa sovellettiin keittiölaatikoston liukukiskoja polkimien ohjureina. Videolla kohdasta 12 min 30 sek alkaen.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13784
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

Viesti Kirjoittaja jori »

Kohdassa 19:15 alkaen nojapyörä. :D

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Jarcco
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2020
Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

Viesti Kirjoittaja Jarcco »


Omat pyörät:
Feenix , Jive , Kruiseri , CrankForward-pystäri

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

Viesti Kirjoittaja PW »

le-velomobile-de-stephane-bientot-sur-les-routes.jpg
le-velomobile-de-stephane-bientot-sur-les-routes.jpg (47.28 KiB) Katsottu 6642 kertaa

Tuo taitaa olla nelipyöränen mutt ihan hieno muoto deltaankin.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Tämä on aika hieno, mutta takaohjattava :(

Kuva

Eli Jouta Velomobile.

edit: vihreänä

Kuva

Kuva

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7066
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Liitteet
image007.jpg
Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7066
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Sisäänkäynti on helppoa.

Liitteet
image007 (1).jpg
Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7066
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Olin näköjään itse laittanut tämän jo aiemmin tähän ketjuun :mrgreen:

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

Viesti Kirjoittaja PW »

11058819_692633254203905_4521692594254108086_n.jpg
11058819_692633254203905_4521692594254108086_n.jpg (67.39 KiB) Katsottu 6016 kertaa

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13784
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

Viesti Kirjoittaja jori »

Tuo ei ole välttämättä ollenkaan niin huono ilmanvastuksen kannalta, kuin äkkiseltään voisi luulla. Jos ilmaa ei mene läpi paljon, tulee virtaukseen tuohon kohtaan patoalue, jonka päävirtaus kiertää. Katkaisemalla nokka saadaan katteesta pois huomattava osa pituudesta ja osa painosta. Jos nuo reunat olisivat hiukan sisään päin kaarevat, tuo saattaisi olla hyvinkin varenotettava tapa tehdä kinnerin nokka. Sitten on tietenkin otettava huomioon se, ettei ilma virtaa vapaasti läpi kabiinista, vaan vain jäähdytyksen vaatima tarpeellinen määrä. Ehdottomasti kokeiltava rakenne liikennekinnerissä. Kilpa- ja nopeusennätysajokit ovat tietenkin erikseen.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Mietityttää patoalueen riittävyys kaikissa tilanteissa sateella. Tuleeko vedet sisään, kun ilmamassa häiriintyy, eli herra Murphyn mukaan varmasti? Entä kun edessä auto nostaa vesivallin ilmaan lätäkköön ajaen, riittääkö pato pitämään kudkin kuivana? Kuvittelisin huonoksi mahdollisuuksia varsinkin hitaissa vauhdeissa.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

Viesti Kirjoittaja jviirret »

vaaka kirjoitti:

Mietityttää patoalueen riittävyys kaikissa tilanteissa sateella. Tuleeko vedet sisään, kun ilmamassa häiriintyy, eli herra Murphyn mukaan varmasti? Entä kun edessä auto nostaa vesivallin ilmaan lätäkköön ajaen, riittääkö pato pitämään kudkin kuivana? Kuvittelisin huonoksi mahdollisuuksia varsinkin hitaissa vauhdeissa.

Ei tuolla kopissa kuski kastu kuin hiestä :D Sateen nopeus on muistaakseni 8m/s(28,8), eli tuota nopeutta ajaessa se kohtaa ajoneuvon 45asteen kulmassa. Ilmavirta aukosta sisäänpäin on varmasti pienempi kuin ajonopeus.
Tuohon pohjan päälle vesi kyllä sataa, mutta uskoisin että pääsee myös valumaan pois jostakin aukosta.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Työmatkalla olen törmännyt alhaalta yläviistoon satavaan lumeen, joten päivän sana on vaihteluväli. En siis usko noin ideaaliseen säähän tai kuivana pysymiseen.

Speksaus meri, tuuli ja penkka meren sekä tien välissä=neuloina pistelevä alaviistosta nouseva lumisade Helsingin/Espoon Otaniemen ja öö kumpi Kuusi- vai Lehtisaaren välissä?

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13784
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

Viesti Kirjoittaja jori »

Mikään ei estä laittamasta tuohon sisäpuolelle pystysuoraa seinämää, niin ei tule edes alhaalta ylös satava lumi sisään. Ei siellä sisällä oleva seinämä vaikuta ilmanvastukseen kuin siinä tapauksessa, että takaa pääsee paljon ilmaa läpi –silloinkin vähentävään suuntaan. Tuota patoaluetta käytettiin 90-luvun mersujen tuulilasin ja etupilarien kohdalla. Tuulilasi oli sisempänä ja pilarin reuna tuli sen etupuolelle sopivan kaarevana. Siinäkin oli siis tulpattu patoalueen takareuna jo heti edessä. :D

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Vastaa Viestiin