Sivu 2/5

Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

Lähetetty: 11 Tammi 2016, 15:17
Kirjoittaja PW
DSC00428.JPG

Rumuus on katsojan silmässä :wink: Söpö vaik etukiekko näkyy.


Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

Lähetetty: 11 Tammi 2016, 15:24
Kirjoittaja jori

Onkos tuo tuossa kuvassa oikealla islamistikinneri, kun on burqa päällä. :mrgreen:


Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

Lähetetty: 11 Tammi 2016, 15:27
Kirjoittaja jviirret
jviirret kirjoitti:

Joku osaisi varmaan sen verran photoshopata tuota kuvaa että näkisi lopputuloksen ilman rakentamista?

Jokulla oli muuta tekemistä, mä muokkasin karkean version paintilla

ajatardelta.jpg
ajatardelta.jpg (53.41 KiB) Katsottu 7034 kertaa

Tehkää ite parempi :D Mut ei tuo rumimmasta päästä ole deltanakaan, vaikka enempi ulkomuoto tadpoleen sopii.

Jukka


Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

Lähetetty: 11 Tammi 2016, 17:34
Kirjoittaja jooseha
jviirret kirjoitti:

Muutama polttomoottori delta kolmipyörä, ei näistäkään oikein hyvää inspiraatiota saa?

Mr Beanistä tuttu sininen Reliant. Sillä ei haittaa vaikka törttöileekin :lol:
Kuva


Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

Lähetetty: 11 Tammi 2016, 17:36
Kirjoittaja PW
deltakinneri.jpg
deltakinneri.jpg (98.23 KiB) Katsottu 6938 kertaa

Perinteisestä piirros, onkohan näistä oikeesti tehty?


Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

Lähetetty: 11 Tammi 2016, 18:06
Kirjoittaja vaaka
jooseha kirjoitti:
jviirret kirjoitti:

Muutama polttomoottori delta kolmipyörä, ei näistäkään oikein hyvää inspiraatiota saa?

Mr Beanistä tuttu sininen Reliant. Sillä ei haittaa vaikka törttöileekin :lol:
Kuva

Kyllä haittaa ainakin kuskia, kun tuo kaadettiin Mr Beanissä mutkassa :D NON Reliant ennemmin.


Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

Lähetetty: 11 Tammi 2016, 18:43
Kirjoittaja Jarcco

Tässä on kuva mun deltakinneri suunnitelmasta. Ei toteutettu, tämän sijaan tein nelipyöräisen polkuauton.


Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

Lähetetty: 11 Tammi 2016, 19:19
Kirjoittaja jviirret

Laitetaan muutama kuva virtaviivaisesta deltasta:

Kuva

Kuva

Tämähän on siis streamlinerista kallistuvaksi kolmipyöräksi muutettu.

Tässä taas kallistuva ja takaohjattava, Advetures of Greg The Rocket:

Kuva

Kuva

Aika kaunata tavallisesta autotalli näpertelystä :(

Jukka


Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

Lähetetty: 11 Tammi 2016, 19:28
Kirjoittaja jooseha

Velotilt puuttui:
Kuva

Tuli mieleen tämä rumilus. Eturenags jalkojen välissä ja riippupolkimet mahdollistavat melkein minkälaisen kopan tahansa.
Kuva
Mallailin syksyllä 406 rengasta jalkojen väliin ja laskeskelin että lyhyellä akselivälillä tuosta saisi yhtä ketterän kuin kaupallisistakin.


Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

Lähetetty: 11 Tammi 2016, 20:20
Kirjoittaja jviirret

Nuo riippupolkimet antaisi keulan suunnitteluun paljon vapaammat kädet. Rakenteet voisivat olla kevyemmät ja jalat pysyy paljon alempana.

Jukka


Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

Lähetetty: 11 Tammi 2016, 20:41
Kirjoittaja PW
jviirret kirjoitti:

Nuo riippupolkimet antaisi keulan suunnitteluun paljon vapaammat kädet. Rakenteet voisivat olla kevyemmät ja jalat pysyy paljon alempana.

Jukka

Kuinka ne toimii? Poikolan kinnereissä tais olla saman tapaset.


Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

Lähetetty: 11 Tammi 2016, 20:42
Kirjoittaja jooseha

Ja kinnerissäkin pääsee kunnolla nojalleen, kun jalat ja kate eivät rajoita näkyvyyttä. Tuollainen olisi mahdollista tehdä tosi pienellä otsapinta-alalla ja pituuttakaan ei tarvitse olla miestä enempää. Eturengas pitää kyllä koteloida hyvin sadekeliä varten.


Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

Lähetetty: 11 Tammi 2016, 20:47
Kirjoittaja jooseha
PW kirjoitti:
jviirret kirjoitti:

Nuo riippupolkimet antaisi keulan suunnitteluun paljon vapaammat kädet. Rakenteet voisivat olla kevyemmät ja jalat pysyy paljon alempana.

Jukka

Kuinka ne toimii? Ponkalan kinnereissä tais olla saman tapaset.

Veto polkimelta narulla. Naru rummun ympärillä. Rumpu vapaarattaalla kiinni ja palautus kumiköydellä (jousi Ponkalalla).
Tuossa kuvassa naru on mustalla ja palautus kuminaru punaisella. En tiedä onko siinä erillstä vapaaratasta vai käyttääkö takarenkaalla olevaa.


Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

Lähetetty: 11 Tammi 2016, 20:52
Kirjoittaja PW
jooseha kirjoitti:
PW kirjoitti:
jviirret kirjoitti:

Nuo riippupolkimet antaisi keulan suunnitteluun paljon vapaammat kädet. Rakenteet voisivat olla kevyemmät ja jalat pysyy paljon alempana.

Jukka

Kuinka ne toimii? Ponkalan kinnereissä tais olla saman tapaset.

Veto polkimelta narulla. Naru rummun ympärillä. Rumpu vapaarattaalla kiinni ja palautus kumiköydellä (jousi Ponkalalla).
Tuossa kuvassa naru on mustalla ja palautus kuminaru punaisella. En tiedä onko siinä erillstä vapaaratasta vai käyttääkö takarenkaalla olevaa.

Ok, eli molemmat takakiekot on vetäviä. Tuohan vois olla, kokeilemisen arvonen.


Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

Lähetetty: 12 Tammi 2016, 08:58
Kirjoittaja MM

Heiluripolkimissa ja vaijerivedossa ei tarvitse olla tukevaa runkoa ottamassa ketjuvoimaa vastaan, kun polkijan jalat toimivat tässä tarkoituksessa. Palautuva vaiheittainen työliike mahdollistaisi tasauspyörästöä vastaavan toiminnon, jos takapyörien yhteinen vetovaijeri voisi kelautua kaarteen mukaisesti vapaasti kummankin pyörän vetorissalle ja purkautua alkutilanteeseen palautusvaiheen aikana.
Heiluripolkimet voidaan tehdä riippupolkimina, jolloin ripustusakseli tulisi näkökenttään ja jalkoterä kaartaa polvesta ylöspäin, tai alhaalta laakeroituna, jolloin jalan liike on luontevampi, mutta alhaalla ei ole yleensä tilaa. Voidaan tehdä myös suora tai ohjatun kaareutuva liukukisko, jossa poljin kulkee esim. liukukomero-oven laakerointirullaston tukemana. Joka tapauksessa poljinliikkeen pituus on vapaa toisin kuin kampipolkimissa. Polkimien vaiheistus voidaan kytkeä toisiinsa tai pitää irrallaan. Liukupolkimet eivät kuitenkaan kovin paljon madalla polven nousun korkeutta, mutta jonkin verran kuitenkin, kun kampipolkimen alakaarron verran voidaan polkutasoa laskea kantapäitten maahanosumista ajatellen. Polvi tulee kuitenkin yhtä koukkuun jalan taka-asennossa.
Kolmipyöräisissä pikkuautoissa kuten BMW Isettassa oli yleensä takana kaksi pyörää rinnakkain tai ainakin lähekkäin toimien kuitenkin yhden pyörän tapaan. Tällainen Mummo-Ankan traktorin etupyöräripustus voisi toimia hyvin ohjaavan etu- tai takapyörän paikalla, kun ohjainlaakerin saisi sijoitettua pyörien väliin. Jos pyörät vielä olisivat alhaalta leveämmällä, tukisi ulompi pyörä kaarteessa luontevasti.