Sivu 4/5

Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

Lähetetty: 14 Tammi 2016, 15:08
Kirjoittaja MM

Kuten Ponkalan jutun yhteydessä tuli esille hän rakensi nuorten TV-ohjelmassa aurinkosähkömopon, jonka prototyyppivaiheessa yhdessä näkemässäni jaksossa siihen oli tehty jo liukupolkimet, mutta lopullisessa versiossa niitä ei ollut. Ponkala kertoo, että projekti piti tavallaan lopettaa väkisin kesken ja polkimet jäivät siksi pois.


Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

Lähetetty: 19 Tammi 2016, 14:18
Kirjoittaja MM

Ponkalan aurinkokulkurissa oli deltakinnerin rakenne. Katsoin tuolta nimim. psa:n laittamaa linkkiä , jossa sivutaan liukupolkimia joskin vain sähköisen stopparijousen näkökulmasta. Näyttäisi, että protossa sovellettiin keittiölaatikoston liukukiskoja polkimien ohjureina. Videolla kohdasta 12 min 30 sek alkaen.


Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

Lähetetty: 19 Tammi 2016, 21:00
Kirjoittaja jori

Kohdassa 19:15 alkaen nojapyörä. :D


Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

Lähetetty: 31 Tammi 2016, 12:43
Kirjoittaja Jarcco

Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

Lähetetty: 05 Helmi 2016, 10:00
Kirjoittaja PW
le-velomobile-de-stephane-bientot-sur-les-routes.jpg
le-velomobile-de-stephane-bientot-sur-les-routes.jpg (47.28 KiB) Katsottu 6675 kertaa

Tuo taitaa olla nelipyöränen mutt ihan hieno muoto deltaankin.


Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

Lähetetty: 24 Helmi 2016, 09:11
Kirjoittaja jviirret

Tämä on aika hieno, mutta takaohjattava :(

Kuva

Eli Jouta Velomobile.

edit: vihreänä

Kuva

Kuva

Jukka


Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

Lähetetty: 24 Helmi 2016, 11:09
Kirjoittaja Vilijami

Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

Lähetetty: 24 Helmi 2016, 11:13
Kirjoittaja Vilijami

Sisäänkäynti on helppoa.


Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

Lähetetty: 24 Helmi 2016, 11:15
Kirjoittaja Vilijami

Olin näköjään itse laittanut tämän jo aiemmin tähän ketjuun :mrgreen:


Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

Lähetetty: 28 Helmi 2016, 17:10
Kirjoittaja PW
11058819_692633254203905_4521692594254108086_n.jpg
11058819_692633254203905_4521692594254108086_n.jpg (67.39 KiB) Katsottu 6049 kertaa

Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

Lähetetty: 28 Helmi 2016, 19:22
Kirjoittaja jori

Tuo ei ole välttämättä ollenkaan niin huono ilmanvastuksen kannalta, kuin äkkiseltään voisi luulla. Jos ilmaa ei mene läpi paljon, tulee virtaukseen tuohon kohtaan patoalue, jonka päävirtaus kiertää. Katkaisemalla nokka saadaan katteesta pois huomattava osa pituudesta ja osa painosta. Jos nuo reunat olisivat hiukan sisään päin kaarevat, tuo saattaisi olla hyvinkin varenotettava tapa tehdä kinnerin nokka. Sitten on tietenkin otettava huomioon se, ettei ilma virtaa vapaasti läpi kabiinista, vaan vain jäähdytyksen vaatima tarpeellinen määrä. Ehdottomasti kokeiltava rakenne liikennekinnerissä. Kilpa- ja nopeusennätysajokit ovat tietenkin erikseen.


Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

Lähetetty: 29 Helmi 2016, 08:05
Kirjoittaja vaaka

Mietityttää patoalueen riittävyys kaikissa tilanteissa sateella. Tuleeko vedet sisään, kun ilmamassa häiriintyy, eli herra Murphyn mukaan varmasti? Entä kun edessä auto nostaa vesivallin ilmaan lätäkköön ajaen, riittääkö pato pitämään kudkin kuivana? Kuvittelisin huonoksi mahdollisuuksia varsinkin hitaissa vauhdeissa.


Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

Lähetetty: 29 Helmi 2016, 08:20
Kirjoittaja jviirret
vaaka kirjoitti:

Mietityttää patoalueen riittävyys kaikissa tilanteissa sateella. Tuleeko vedet sisään, kun ilmamassa häiriintyy, eli herra Murphyn mukaan varmasti? Entä kun edessä auto nostaa vesivallin ilmaan lätäkköön ajaen, riittääkö pato pitämään kudkin kuivana? Kuvittelisin huonoksi mahdollisuuksia varsinkin hitaissa vauhdeissa.

Ei tuolla kopissa kuski kastu kuin hiestä :D Sateen nopeus on muistaakseni 8m/s(28,8), eli tuota nopeutta ajaessa se kohtaa ajoneuvon 45asteen kulmassa. Ilmavirta aukosta sisäänpäin on varmasti pienempi kuin ajonopeus.
Tuohon pohjan päälle vesi kyllä sataa, mutta uskoisin että pääsee myös valumaan pois jostakin aukosta.

Jukka


Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

Lähetetty: 29 Helmi 2016, 21:59
Kirjoittaja vaaka

Työmatkalla olen törmännyt alhaalta yläviistoon satavaan lumeen, joten päivän sana on vaihteluväli. En siis usko noin ideaaliseen säähän tai kuivana pysymiseen.

Speksaus meri, tuuli ja penkka meren sekä tien välissä=neuloina pistelevä alaviistosta nouseva lumisade Helsingin/Espoon Otaniemen ja öö kumpi Kuusi- vai Lehtisaaren välissä?


Re: Deltakinnereiden ulkonäöstä

Lähetetty: 29 Helmi 2016, 22:33
Kirjoittaja jori

Mikään ei estä laittamasta tuohon sisäpuolelle pystysuoraa seinämää, niin ei tule edes alhaalta ylös satava lumi sisään. Ei siellä sisällä oleva seinämä vaikuta ilmanvastukseen kuin siinä tapauksessa, että takaa pääsee paljon ilmaa läpi –silloinkin vähentävään suuntaan. Tuota patoaluetta käytettiin 90-luvun mersujen tuulilasin ja etupilarien kohdalla. Tuulilasi oli sisempänä ja pilarin reuna tuli sen etupuolelle sopivan kaarevana. Siinäkin oli siis tulpattu patoalueen takareuna jo heti edessä. :D