Milan

Yleistä keskustelua velomobiileista ja polkuautoista.
Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Milan

Viesti Kirjoittaja PW »

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Milan

Viesti Kirjoittaja terppa »

Tää ois mulle sovelias peli :) Harmi vaan kun hinta pompsahtaa hiilikuituisena lähelle 13 000 euroa.Jotain litramääriä ois kiva tietää näiden tavaratiloista.

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

kuparinen
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 427
Liittynyt: 12 Tammi 2010, 22:23
Paikkakunta: Viiala/Akaa

Re: Milan

Viesti Kirjoittaja kuparinen »

Kaksipaikkainenkin vielä... takamatkustaja ei varmaan osallistu polkemiseen.

Avatar
rutunen
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 707
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
Paikkakunta: Joensuu

Re: Milan

Viesti Kirjoittaja rutunen »

kuparinen kirjoitti:

Kaksipaikkainenkin vielä... takamatkustaja ei varmaan osallistu polkemiseen.

Toivottavasti ei. Siinä nyt ei olisi mitään järkeä. Lastenkuljetus vaarantuisi kun tenavat työntävät jalat polkimien väliin kun kinneriä peruuttaa (jolloin polkimet pyörivät vastakkaiseen suuntaan) minkä lisäksi keskiön etäisyys pitäisi aina säätää erikseen eri matkustajalle, ja sitä mukaa myös ketjun pituus. Jälkimmäisen saisi vältettyä sillä ICE trikeistä tutulla mekanismilla mutta ensimmäinenkin aiheuttaisi paljon työtä.

OT: Nazca ei suositellut Quetzal -tandemiaan taksikäyttöön sen vuoksi, että keskiön paikkaa pitäisi koko ajan vaihtaa.

Quest Carbon -2015

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Milan

Viesti Kirjoittaja PW »


Tän vuoden Speziraportissa (1h 10min jälkeen) Milanistakin juttua, uusia rakenteita ja tämänkin kinnerin valmistus siirtynyt Romaniaan. Valmistetaankohan kaikki kinnerit samassa Romanialaisessa tehtaassa, vai onko siellä useampi paja?

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Puusilmä
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 662
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

Re: Milan

Viesti Kirjoittaja Puusilmä »

Hyvä video, oli siellä paljon kaikkea.

Lopussa oleva bambupyörällä (MBB) ajo nosti kuumetta Cruzbikea kohtaan. Ilman käsiä ja tyttö sanoi erityisesti, että MBB on mukavan hiljainen verrattuna takavetoiseen pitkällä ketjulla varustettuun vastaavaan...

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Milan

Viesti Kirjoittaja vaaka »

On mun MBB hiljaisempi kuin takavetoisella, mutta ei äänetön.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Milan

Viesti Kirjoittaja PW »

Kysäsinpä instagramissa veloaddsukilta (kinnerikauppias Lontoossa), kuinka monta Milania on valmistettu? Vastaus tuli nopeesti 354kpl:tta.
Hän, John oli juuri myynyt ensimmäisen Milaninsa. Myös muita malleja edustaa Briteissä.
Askarruttanut tuo määrä kun valmistaja ei sitä ilmota, kuten tekee Velomobiel.nl ja Intercitybike.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Milan

Viesti Kirjoittaja PW »

https://www.velomobilforum.de/forum/ind ... r-3.61804/
Saksan foorumilla Milaneista keskustelua, kuvissa ainakin uutta muotoilua. Tavaratila ja huolto aukoko sinne on taakse tehty :?
Laidback videossa taisivat tarinoida, kun Romanian tehtaalla kasailevat useampaa mallia, niin ne hyvät käytännöt tuppaa levittäytymään kaikkiin malleihin. Eli yhä enemmän niissä on samoja osia ja tekotapoja.

korjasin kaupungit haukoiksi -jori

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13784
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Milan

Viesti Kirjoittaja jori »

PW kirjoitti: 12 Helmi 2021, 15:04

Laidback videossa taisivat tarinoida, kun Romanian tehtaalla kasailevat useampaa mallia, niin ne hyvät käytännöt tuppaa levittäytymään kaikkiin malleihin. Eli yhä enemmän niissä on samoja osia ja tekotapoja.

Tuo on erittäin hyvä merkki. Kinnerit alkavat saavuttaa stbiilia konseptia, mikä ohjaa tuotekehityksen valmistettavuuden parantamiseen, mikä lopulta johtaa halvempiin hintoihin. :D

Mikäs tässä Milanissa on tuo turvakaari. Onko tuo kaksipaikkainen urheiluauto. Ikään kuin takana olisi ainakin lastenkokoinen paikka.

SAM_6184.JPG
SAM_6170.JPG

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Milan

Viesti Kirjoittaja PW »

https://www.velomobileworld.com/the-fir ... mbly-line/
Ensimmäinen Milan MK7 uunista ulos.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13784
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Milan

Viesti Kirjoittaja jori »

PW kirjoitti: 22 Maalis 2021, 17:58

https://www.velomobileworld.com/the-fir ... mbly-line/
Ensimmäinen Milan MK7 uunista ulos.

No nyt rupesi Lyyti kirjoittamaan. :D

Lyyti kirjoitti:

The Milan and the DF can now be assembled by the same team, as the essential components (lighting system, rear swing arm, new brake cable routing, suspension struts ...) are identical. This gives a high level of security and quality, but also reduces complexity. The bonding of the internal structures is largely self-adjusting, which benefits process reliability.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Milan

Viesti Kirjoittaja PW »

jori kirjoitti: 22 Maalis 2021, 20:15
PW kirjoitti: 22 Maalis 2021, 17:58

https://www.velomobileworld.com/the-fir ... mbly-line/
Ensimmäinen Milan MK7 uunista ulos.

No nyt rupesi Lyyti kirjoittamaan. :D

Lyyti kirjoitti:

The Milan and the DF can now be assembled by the same team, as the essential components (lighting system, rear swing arm, new brake cable routing, suspension struts ...) are identical. This gives a high level of security and quality, but also reduces complexity. The bonding of the internal structures is largely self-adjusting, which benefits process reliability.

Ei oo pakko merkkihuoltamossa käyttää :mrgreen:

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13784
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Milan

Viesti Kirjoittaja jori »

PW kirjoitti: 22 Maalis 2021, 20:33
jori kirjoitti: 22 Maalis 2021, 20:15
PW kirjoitti: 22 Maalis 2021, 17:58

https://www.velomobileworld.com/the-fir ... mbly-line/
Ensimmäinen Milan MK7 uunista ulos.

No nyt rupesi Lyyti kirjoittamaan. :D

Lyyti kirjoitti:

The Milan and the DF can now be assembled by the same team, as the essential components (lighting system, rear swing arm, new brake cable routing, suspension struts ...) are identical. This gives a high level of security and quality, but also reduces complexity. The bonding of the internal structures is largely self-adjusting, which benefits process reliability.

Ei oo pakko merkkihuoltamossa käyttää :mrgreen:

Ennen kaikkea tuo tarkoittaa, että [loop]osien tuotantosarjat kasvavat ja palautteeseen kyetään reagoimaan nopeammin. Kehitys alkaa kehittyä nopeammin. Kinnereistä tulee halvempia ja parempia. Siten niistä tulee yleisempiä ja niihin tarvitaan lisää osia[/loop]. Kun tuota jatketaan jonkin aikaa, meillä on hyviä ja halpoja kinnereitä kaikkialla. :D

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5020
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Milan

Viesti Kirjoittaja tm »

jori kirjoitti:

...Ennen kaikkea tuo tarkoittaa, että [loop]osien tuotantosarjat kasvavat ja palautteeseen kyetään reagoimaan nopeammin. Kehitys alkaa kehittyä nopeammin. Kinnereistä tulee halvempia ja parempia. Siten niistä tulee yleisempiä ja niihin tarvitaan lisää osia[/loop]. Kun tuota jatketaan jonkin aikaa, meillä on hyviä ja halpoja kinnereitä kaikkialla. :D

Itse olen uskoni menettänyt tuon hinnan alenemisen suhteen: niin kauan kun markkinat ovat pienet ja valmistajia vähän, niin mahdollinen edullisempi valmistettavuus ei siirry myyntihintaan, vaan jää jatkuvaa kasvua tavoittelevalle valmistajalle. Normaalia ahnetta kapitalismia: kuka sitä nyt halvemmalla myy, jos kalliimmallakin kaikki menee kaupaksi.

Vasta kysynnän ja valmistajien määrän lisäännyttyä kilpailu kiristyy, mikä saattaa ehkä näkyä hinnoissa (jos valmistus tapahtuu kaukana idässä), ellei sitten ”kartellihinnoittelua” pidetä ihan sopivana hinnanmuodostustapana...

Vastaa Viestiin