Tääsäpä juttua Pannaanista.
Hain Go-One3 alias Pannaanin joulun alla Ähtäristä. Mukaan tuli kuomu ja siihen irrotettavat ikkuna, toinen penkki ja BionX 250W (oma takavanne, piuhat ja akku). Ikkunoissa on säätömadollisuus. Vilkut, hätävilkut, jarruvalo, ajovalo, kabiinin valo, sähköinen töötti. 6V järjestelmä, löysin Motonetista samanlaisia akkuja.
Talvi meni kokeillessa lyhyitä lenkkejä. Eteenpäin katsominen tapahtuu kokonaan ”tuulilasin” läpi, joten lenkin jossain vaiheessa alkaa kertyä huurretta sisäpuolelle kylmällä ilmalla alle 10 C. Sateella pisarat jäävät pisaroina pinnalle ja vaikeuttivat näkemistä. Nopeuden ylittäessä 40km/h pisarat lähtevät liikkeelle. Ilman ikkunoita olkapäille tippuu vettä jonkin verran.
Huurteen poistoon oli alkuperäinen pc-tuuletin, vaihdoin toisen tuulettimen ja vedin uuden piuhan katkaisimelle jossa on myös potentiometri. Akku on 6v. En ole päässyt vielä kokeilemaa sitä käytännössä. Vinkkejä huurteen ja pisaroiden poistoon otan mielelläni vastaan. Eilen sainkin jo muutamia.
Rengastuksena on tällä hetkellä Big Apple 50-406 edessä ja Marathon Plus 35-559 takana. Taakse kaipaisin leveämpää, mutta ei sovi isompi pyörimään.
Ajokokemuksia: Kova vastainen sivutuuli kääntää keulaa aika voimakkaasti. Toisaalta olen huomannut, että tulee samalla imuvaikutus joten vastatuuleen menee kevyemmin. Tuuli pyörii kuomun sisällä pään seudulla, tietenkin ilman kuomua tulee avoauto fiilis. Ilman kuomua ajolämpötila minulle on yli 15 astetta. Auringon paistaessa alhaalta näkyvyys ei ole paras mahdollinen.
Istumaan pääsy on minusta helppo isosta aukosta. Maksimi pituus ajajalle alkaa olla minun pituuteni (187). Polkimia voi toki siirtää eteenpäin, mutta isot kengät ottavat sitten tuulilasiin kiinni. Kuomun kanssa ei voi rajattomasti siirtää penkkiäkään taaksepäin. Ostin itselleni pottamallisen kypärän, ettei ole lippa tiellä sivulle vilkuillessa.
Erkki ja mamma