Velomobiilin valinta/tilaaminen/testaaminen

Yleistä keskustelua velomobiileista ja polkuautoista.
Avatar
Velonautti
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 222
Liittynyt: 05 Heinä 2011, 22:41
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Velomobiilin valinta/tilaaminen/testaaminen

Viesti Kirjoittaja Velonautti »

Onnea uudelle tulevalle kinneristille.
Itse lähdin maantiepyöräilyn kautta aika jyrkästi näihin nojapyöräily puuhiin. 500m olin ajanut nojapyörällä ja yhen viikonlopun laina kinnerillä( Mango ) kun kuume iski ja ostin silloisen oman Mango Sportin.
Nopeasti siihen tottui. Eri lihasryhmät koetuksilla,lihaskramppeja esiintyi alussa tavallista enemmän.
Nyt on ajokkina DF XL.Hyvin on soveltunut työmatkailuun, lenkkeilyyn ja pienehköt retkeilytarvikkeetkin mahtuvat mukavasti mukaan.
DF:ssä on matalampi maavara kuin Questissa, mutta hyvin olen pärjäillyt isompia kolhuja saamatta.
Mielestäni nää kinnerit ei kuulu kaupunkiajoon, pyöräteille missä kanttareita ja jyrkkiin käännöksiin( kääntösäde laaja ).Maantiellä nää on parhaimillaan. Talvella kinnereillä ei tee mitään.
DF:ään ei mahdu leveitä nastarenkaita, vain kapeat sliksit.
Hiilikuituisena painossa hieman säästää ja onhan se vähän jämäkämmän oloisempi kuin lasikuitu kate.
Oma ajokki on jo talvivarastossa.Jos on käyntejä täällä päin voi sovittaa.Mitat lähellä toisiamme 185cm , 78kg.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Velomobiilin valinta/tilaaminen/testaaminen

Viesti Kirjoittaja PW »

Velonautti kirjoitti:

Talvella kinnereillä ei tee mitään.

Pakko oli linkittää Taskisen Urpon video tämän lausuman alle. Ajelee Pohjois Ruottissa ja - Suomessa, nykyään nelipyörällä, aikasemmin Mangolla. Hyvin tuntuu kulkevan, no siellä onkin kunnon talvi ja tiet hyvin höylätty :mrgreen: Lisäksi hänellä on tuo avustaja vieressä vetämässä :wink:

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
rutunen
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 707
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
Paikkakunta: Joensuu

Re: Velomobiilin valinta/tilaaminen/testaaminen

Viesti Kirjoittaja rutunen »

Minä ja Mika ainakin ollaan talvella Questeiltu, mut tosiaan ei saa olla sitä lumikuorrutusta vaan kova, uraton alusta. Silloin vauhti on maastopyörän tasoa 20-27 km/t. Tekee niillä jotain, mutta harva se päivä.

Quest Carbon -2015

Avatar
mika
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 265
Liittynyt: 02 Elo 2015, 21:57
Paikkakunta: Abu Dhabi/Al Raha Beach

Re: Velomobiilin valinta/tilaaminen/testaaminen

Viesti Kirjoittaja mika »

rutunen kirjoitti:

Minä ja Mika ainakin ollaan talvella Questeiltu, mut tosiaan ei saa olla sitä lumikuorrutusta vaan kova, uraton alusta. Silloin vauhti on maastopyörän tasoa 20-27 km/t. Tekee niillä jotain, mutta harva se päivä.

Joo, ei näillä tee mieli ajaa talvella kuin arkisin ja viikonloppuisin. Nopeus tippuu mutta ajoasento on edelleen mukava ja yllättävän lämmin ajaa. Sähköavustus varmaan auttaisi tuohon nopeuteen.
VeloMika

Egolokisesti omassa vihreässä kuplassa

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13784
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Velomobiilin valinta/tilaaminen/testaaminen

Viesti Kirjoittaja jori »

mika kirjoitti:

Joo, ei näillä tee mieli ajaa talvella kuin arkisin ja viikonloppuisin.

:mrgreen:

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Vastaa Viestiin