Hilgo

Yleistä keskustelua velomobiileista ja polkuautoista.
Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Hilgo

Viesti Kirjoittaja PW »

Peukutan - vielä kun saisit pyörän kotiin.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

NikoK
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 643
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:17
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Hilgo

Viesti Kirjoittaja NikoK »

VeloWagon kirjoitti:

Hilgo valmis

Hieno homma. Nyt alkaa se jännittävin odotuksen vaihe 8)

Azub Max, Cruzbike Vendetta V20

https://www.instagram.com/nikoakoskela/

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5020
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Hilgo

Viesti Kirjoittaja tm »

Hienoa että homma alkaa kääntyä parhain päin, kaikkien vastoinkäymisten jälkeen. Odotus on tästä eteenpäin mukavampaa, kun tietää että odotuksen kohde on sentään olemassa :-).

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Hilgo

Viesti Kirjoittaja PW »

Saksan foorumilla Hilgo ketjussa kuva, jossa kansi oli irrotettu tienlaidassa, ketjun huoltoa varten. Onko Hilgon kansi helposti irrotettavaa mallia?

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Hilgo

Viesti Kirjoittaja jooseha »

Harry Lieben kirjoitti blogissaan että pultit on laminoitu alaosaan, ylhäällä siipimutterit ja välissä kittiä. Kopan irrotus- ja kasausaika on pudonnut 70 minuutista 15 minuuttiin.

VeloWagon
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 216
Liittynyt: 25 Maalis 2013, 23:17
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hilgo

Viesti Kirjoittaja VeloWagon »

Nyt olis pari vaihtoehtoa Hilgon kotiin tuomiseksi.
Työkaverin veli kuskailee autoja Euroopasta Suomeen ja jos reissut kulkevat Hollannin kautta ja kyydissä on esim joku transitti niin semmoisen sisään mahtuisi Hilgo.
Toinen vaihtoehto, joka koko ajan voimistuu, on kuuden viikon päästä tuleva viikon pääsiäisloma jolloin voisin lentää Hollantiin yöksi pariksi, säätää säädöt Harryn kanssa kohilleen ja ajaa kinneri Lübeckin kautta Suomilauttaan. Samalla voisin hamstrata varaosia tulevan varalle suoraan verstaalta. Katotaan! :-)

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk

Mango tour 2013 (kolaroitu käyttökelvottomaksi 2016), Bakfiets laatikkopyörä 2011, Basso Reef kilpapyörä 2008

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13784
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Hilgo

Viesti Kirjoittaja jori »

VeloWagon kirjoitti:

Nyt olis pari vaihtoehtoa Hilgon kotiin tuomiseksi.
Työkaverin veli kuskailee autoja Euroopasta Suomeen ja jos reissut kulkevat Hollannin kautta ja kyydissä on esim joku transitti niin semmoisen sisään mahtuisi Hilgo.
Toinen vaihtoehto, joka koko ajan voimistuu, on kuuden viikon päästä tuleva viikon pääsiäisloma jolloin voisin lentää Hollantiin yöksi pariksi, säätää säädöt Harryn kanssa kohilleen ja ajaa kinneri Lübeckin kautta Suomilauttaan. Samalla voisin hamstrata varaosia tulevan varalle suoraan verstaalta. Katotaan! :-)

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk

Ai ai, kun kuulostaa hyvältä suunnitelmalta. :)

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Hilgo

Viesti Kirjoittaja PW »

Jepulis, kyllä tuo polkemalla roudaaminen kuullostaa paremmalta :mrgreen: tulee foorumille tarinaa, jota voimme lukea sohvalla, tietyst noja-asennossa ;)

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
takakeno
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 575
Liittynyt: 23 Heinä 2015, 21:40
Paikkakunta: Nokia

Re: Hilgo

Viesti Kirjoittaja takakeno »

Olisiko mahdollisuutta yhteiseen kuljetukseen ?
Minun QW pitäisi saada huhtikuun alussa Hollannista Suomeen.
T:Jere

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4601
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Hilgo

Viesti Kirjoittaja janx »

takakeno kirjoitti:

Olisiko mahdollisuutta yhteiseen kuljetukseen ?
Minun QW pitäisi saada huhtikuun alussa Hollannista Suomeen.
T:Jere

Eikö yhteiskuljetus ollut vain tulpahintainen kuljetus?

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Hilgo

Viesti Kirjoittaja PW »

janx kirjoitti:
takakeno kirjoitti:

Olisiko mahdollisuutta yhteiseen kuljetukseen ?
Minun QW pitäisi saada huhtikuun alussa Hollannista Suomeen.
T:Jere

Eikö yhteiskuljetus ollut vain tulpahintainen kuljetus?

http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopi ... =25&t=4521
Ei se välttämättä tuplahinta ole, Saukin Quest tuli ainakin halvemmalla ku tuli kaks yht aikaa. Tuossa ketjussa myös noita muuttofirmoja, sekä moottoripyörien kuljetukseen erikoistuneita, joista kannattanee kysyä. Osaavat ehkä kuljettaa ilman laatikkoa, säästää siinä.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13784
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Hilgo

Viesti Kirjoittaja jori »

Minä ajattelin Jeren tarkoittavan yhteiskuljetuksella monen kinnerin karavaania kaupasta Travemunden satamaan. :D

Minusta itse ajaminen on ilman muuta paras tapa tuoda kinneri Suomeen. Varsinkin, jos siitä kirjoitetaan pitkä ja yksityiskohtainen selostus foorumille. :mrgreen:

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Puusilmä
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 662
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

Re: Hilgo

Viesti Kirjoittaja Puusilmä »

jori kirjoitti:

Minä ajattelin Jeren tarkoittavan yhteiskuljetuksella monen kinnerin karavaania kaupasta Travemunden satamaan. :D

Minusta itse ajaminen on ilman muuta paras tapa tuoda kinneri Suomeen. Varsinkin, jos siitä kirjoitetaan pitkä ja yksityiskohtainen selostus foorumille. :mrgreen:

Kannatetaan! :D

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Hilgo

Viesti Kirjoittaja jooseha »

Mä en edes harkitsisi rahtia, jos olisi tilaisuus hakea itse. Ei tuollaista reissua tule ilman syytä tehtyä ja varmasti ei jälkikäteen harmita tippaakaan - päinvastoin :D
Kustannustietoisesti toimien on rahtia halvempikin. Hollanti-Lyypekki väli on vain noin 500km ja tasaista. Ei siihen kovin montaa päivää tuhlaa, jos vaan tykkää polkea. Jollei tykkää niin ei hommaa kinneriäkään ;)

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4601
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Hilgo

Viesti Kirjoittaja janx »

jooseha kirjoitti:

Mä en edes harkitsisi rahtia, jos olisi tilaisuus hakea itse. Ei tuollaista reissua tule ilman syytä tehtyä ja varmasti ei jälkikäteen harmita tippaakaan - päinvastoin :D
Kustannustietoisesti toimien on rahtia halvempikin. Hollanti-Lyypekki väli on vain noin 500km ja tasaista. Ei siihen kovin montaa päivää tuhlaa, jos vaan tykkää polkea. Jollei tykkää niin ei hommaa kinneriäkään ;)

Kunhan ei kesällä hae. Finnlines on sikahintainen ja kallistuu vain kesän loppua kohden.

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Vastaa Viestiin