Sivu 2/8

Re: Hilgo

Lähetetty: 01 Marras 2017, 17:27
Kirjoittaja terppa
PW kirjoitti:

http://www.sinnerbikes.com/en/models/hilgo/
Tuotanto alkaa huomenna 2.11.

1012017172337.jpg

Kokolailla hämmästyneeltä näyttää tuo keula :)

12826_puu-myyr_magneetti_hmmstynyt.jpg
12826_puu-myyr_magneetti_hmmstynyt.jpg (26.54 KiB) Katsottu 7523 kertaa

Re: Hilgo

Lähetetty: 01 Marras 2017, 17:45
Kirjoittaja jviirret

Kuva

Jukka


Re: Hilgo

Lähetetty: 01 Marras 2017, 18:41
Kirjoittaja jori

On se tosiaan hämmästyttävä laite. Viimeinkin ajopeli, joka on muotoilultaan moderni, mutta ilmanvastuksen minimoinnissa ei olla menty äärimmäisyyksiin, mikä on mahdollistanut merkittävän painon ja mittojen pienentämisen.

Minusta se on myös kaunis. Aiemmin tuskailin Mangon luotimaisen keulan ja automaisen perän yhdistelmää. Keulasta on tullut vähän otsakkaampi, jolloin tuo perän muoto sopii paremmin. Samalla keulasta on saatu kevyempi ja vähemmän keulan ylitystä. Malttamattomana odottelen livekohtaamista. :)


Re: Hilgo

Lähetetty: 01 Marras 2017, 19:56
Kirjoittaja PW

Re: Hilgo

Lähetetty: 01 Marras 2017, 21:54
Kirjoittaja jori
PW kirjoitti:

http://www.sinnerbikes.com/wp-content/u ... 095141.jpg
Vaihdepakka, väliakseli.

Kuva
Nyt on hieno vaihteensiirtäjä. Onkohan indeksointi tuossa johteessa suoraan. Ainakin pysyisi naksut kohdallaan. :mrgreen: MIssähän ketjunkiristin on? :o


Re: Hilgo

Lähetetty: 02 Marras 2017, 07:30
Kirjoittaja PW


Vaihteensiirtäjän toimintaa vilmillä.


Re: Hilgo

Lähetetty: 02 Marras 2017, 07:54
Kirjoittaja PW
jori kirjoitti:

On se tosiaan hämmästyttävä laite. Viimeinkin ajopeli, joka on muotoilultaan moderni, mutta ilmanvastuksen minimoinnissa ei olla menty äärimmäisyyksiin, mikä on mahdollistanut merkittävän painon ja mittojen pienentämisen.

Minusta se on myös kaunis. Aiemmin tuskailin Mangon luotimaisen keulan ja automaisen perän yhdistelmää. Keulasta on tullut vähän otsakkaampi, jolloin tuo perän muoto sopii paremmin. Samalla keulasta on saatu kevyempi ja vähemmän keulan ylitystä. Malttamattomana odottelen livekohtaamista. :)

Mihin verrattuna mitat pienentyneet? Mango Sporttia vähän painavampi, pituus ja leveys pari, kolme senttii pienemmät :?


Re: Hilgo

Lähetetty: 02 Marras 2017, 10:03
Kirjoittaja kuparinen
jori kirjoitti:

Nyt on hieno vaihteensiirtäjä. Onkohan indeksointi tuossa johteessa suoraan. Ainakin pysyisi naksut kohdallaan. :mrgreen: MIssähän ketjunkiristin on? :o

Hieno rakenne suoraan vuodelta 1910. :) Ei indeksointia. Normaalivaihtajaan nähden on säästetty korkeudessa ja lattian puhkaisemisessa/muotoilussa. Ketjunkiristintä ei ole näytetty videollakaan, vaakasuoraan liikkuva jousitettu blokipyörä jossain keskiön alla? :?: Kiertovaihtajan näyttö on aivan ihmeellinen, "mäen kuva" köyristää selkäänsä kun vaihtaa pienemmälle. :shock: Muuta en siitä ymmärtänyt. Ei pitäisi päästää taiteilijoita suunnittelemaan käyttöliittymiä.


Re: Hilgo

Lähetetty: 02 Marras 2017, 10:33
Kirjoittaja Nojanalle

Näyttää "Nuvincin" kiertokahva löytänyt käytön . Yksinkertainen ainakin valmistaa .


Re: Hilgo

Lähetetty: 02 Marras 2017, 13:37
Kirjoittaja jooseha
jori kirjoitti:

MIssähän ketjunkiristin on? :o

Hyvä arvaus voisi olla että on samanlainen kuin Mangossa. Sinnerin kinnereitä molemmat :wink:


Re: Hilgo

Lähetetty: 17 Marras 2017, 16:18
Kirjoittaja PW

Harry Lieben tarinoi Hilgosta blogissaan http://hilgovelo.blogspot.fi/2017/11/th ... story.html


Re: Hilgo

Lähetetty: 06 Joulu 2017, 19:34
Kirjoittaja takakeno

Koko voimansiirto näkyy tässä videossa.
Edessä on keskeltä kiinnitetty ketjunkiristäjä, joten ei ole sama kuin Mangossa.
Hyvin näyttäisi toimivan.
Huollon helppouteen on kiinnitetty myös huomiota.
T:Jere

https://www.youtube.com/watch?v=-LIyl4aGpac


Re: Hilgo

Lähetetty: 06 Joulu 2017, 19:53
Kirjoittaja jviirret

Löysä (tuuli)puvun lahje saattaa tosin jäädä ketjun ja kiristäjän väliin :(

Jukka


Re: Hilgo

Lähetetty: 12 Tammi 2018, 18:21
Kirjoittaja PW

https://www.drymershop.nl/
Drymerin kinneri ja varustekauppa avattu :mrgreen:


Re: Hilgo

Lähetetty: 05 Helmi 2019, 15:39
Kirjoittaja VeloWagon

Hilgo ei ole vieläkään saapunut. Kaksi vuotta ja kolme kuukautta sitten tilattu. Lupauksia valmistumisaikatauluista on rikottu jo varmaan lähemmäs kymmenen kertaa. Viime kesänä oli kuulemma jo "niin valmista" että lähettivät laskun. Tein siinä virheen että menin maksamaan sen kokonaisuudessaan heti (olihan kinnerirahat tulossa vakuutuksista oikeusprosessin voiton jälkeen :-() . Taisi rakentajilta mennä siinä motivaatio viedä homma loppuun. Joulukuussa sain videopuhelun Melviniltä jossa näytti tulevaa kinneriäni. Vain runko ja kuoret valmiina. Alkaa vaikuttamaan jo fiiliksiin.
En ole kinneriin astunut kolarini jälkeen kertaakaan vielä ja suuri kysymys onkin että kuinkahan käy. Sanotaan että hevosen selästä pudottua pitäisi nousta heti takaisin ettei tule pelkoa. Ottivat Drymerillä kuitenkin mainospisteet siitä kun kehuin julkisesti että heidän kinneri säästi kolarissa henkeni.
Olis ehkä sittenkin pitänyt tilata toinen kinnerimalli.

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk