Sivu 2/2

Re: Hilgo

Lähetetty: 01 Marras 2017, 18:27
Kirjoittaja terppa
PW kirjoitti:http://www.sinnerbikes.com/en/models/hilgo/
Tuotanto alkaa huomenna 2.11.


1012017172337.jpg


Kokolailla hämmästyneeltä näyttää tuo keula :)

12826_puu-myyr_magneetti_hmmstynyt.jpg
12826_puu-myyr_magneetti_hmmstynyt.jpg (26.54 KiB) Katsottu 1234 kertaa

Re: Hilgo

Lähetetty: 01 Marras 2017, 18:45
Kirjoittaja jviirret
Kuva

Jukka

Re: Hilgo

Lähetetty: 01 Marras 2017, 19:41
Kirjoittaja jori
On se tosiaan hämmästyttävä laite. Viimeinkin ajopeli, joka on muotoilultaan moderni, mutta ilmanvastuksen minimoinnissa ei olla menty äärimmäisyyksiin, mikä on mahdollistanut merkittävän painon ja mittojen pienentämisen.

Minusta se on myös kaunis. Aiemmin tuskailin Mangon luotimaisen keulan ja automaisen perän yhdistelmää. Keulasta on tullut vähän otsakkaampi, jolloin tuo perän muoto sopii paremmin. Samalla keulasta on saatu kevyempi ja vähemmän keulan ylitystä. Malttamattomana odottelen livekohtaamista. :)

Re: Hilgo

Lähetetty: 01 Marras 2017, 20:56
Kirjoittaja PW

Re: Hilgo

Lähetetty: 01 Marras 2017, 22:54
Kirjoittaja jori
PW kirjoitti:http://www.sinnerbikes.com/wp-content/uploads/2017/10/IMG_1378-e1509460095141.jpg
Vaihdepakka, väliakseli.

Kuva
Nyt on hieno vaihteensiirtäjä. Onkohan indeksointi tuossa johteessa suoraan. Ainakin pysyisi naksut kohdallaan. :mrgreen: MIssähän ketjunkiristin on? :o

Re: Hilgo

Lähetetty: 02 Marras 2017, 08:30
Kirjoittaja PW
https://youtu.be/8womurNIwjI
Vaihteensiirtäjän toimintaa vilmillä.

Re: Hilgo

Lähetetty: 02 Marras 2017, 08:54
Kirjoittaja PW
jori kirjoitti:On se tosiaan hämmästyttävä laite. Viimeinkin ajopeli, joka on muotoilultaan moderni, mutta ilmanvastuksen minimoinnissa ei olla menty äärimmäisyyksiin, mikä on mahdollistanut merkittävän painon ja mittojen pienentämisen.

Minusta se on myös kaunis. Aiemmin tuskailin Mangon luotimaisen keulan ja automaisen perän yhdistelmää. Keulasta on tullut vähän otsakkaampi, jolloin tuo perän muoto sopii paremmin. Samalla keulasta on saatu kevyempi ja vähemmän keulan ylitystä. Malttamattomana odottelen livekohtaamista. :)

Mihin verrattuna mitat pienentyneet? Mango Sporttia vähän painavampi, pituus ja leveys pari, kolme senttii pienemmät :?

Re: Hilgo

Lähetetty: 02 Marras 2017, 11:03
Kirjoittaja kuparinen
jori kirjoitti:Nyt on hieno vaihteensiirtäjä. Onkohan indeksointi tuossa johteessa suoraan. Ainakin pysyisi naksut kohdallaan. :mrgreen: MIssähän ketjunkiristin on? :o

Hieno rakenne suoraan vuodelta 1910. :) Ei indeksointia. Normaalivaihtajaan nähden on säästetty korkeudessa ja lattian puhkaisemisessa/muotoilussa. Ketjunkiristintä ei ole näytetty videollakaan, vaakasuoraan liikkuva jousitettu blokipyörä jossain keskiön alla? :?: Kiertovaihtajan näyttö on aivan ihmeellinen, "mäen kuva" köyristää selkäänsä kun vaihtaa pienemmälle. :shock: Muuta en siitä ymmärtänyt. Ei pitäisi päästää taiteilijoita suunnittelemaan käyttöliittymiä.

Re: Hilgo

Lähetetty: 02 Marras 2017, 11:33
Kirjoittaja Nojanalle
Näyttää "Nuvincin" kiertokahva löytänyt käytön . Yksinkertainen ainakin valmistaa .

Re: Hilgo

Lähetetty: 02 Marras 2017, 14:37
Kirjoittaja jooseha
jori kirjoitti:MIssähän ketjunkiristin on? :o

Hyvä arvaus voisi olla että on samanlainen kuin Mangossa. Sinnerin kinnereitä molemmat :wink:

Re: Hilgo

Lähetetty: 17 Marras 2017, 17:18
Kirjoittaja PW
Harry Lieben tarinoi Hilgosta blogissaan http://hilgovelo.blogspot.fi/2017/11/th ... story.html

Re: Hilgo

Lähetetty: 06 Joulu 2017, 20:34
Kirjoittaja takakeno
Koko voimansiirto näkyy tässä videossa.
Edessä on keskeltä kiinnitetty ketjunkiristäjä, joten ei ole sama kuin Mangossa.
Hyvin näyttäisi toimivan.
Huollon helppouteen on kiinnitetty myös huomiota.
T:Jere

https://www.youtube.com/watch?v=-LIyl4aGpac

Re: Hilgo

Lähetetty: 06 Joulu 2017, 20:53
Kirjoittaja jviirret
Löysä (tuuli)puvun lahje saattaa tosin jäädä ketjun ja kiristäjän väliin :(

Jukka