Velomobiiliin uudet sisuskalut rankkaan käyttöön

Yleistä keskustelua velomobiileista ja polkuautoista.
Puusilmä
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 662
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

Velomobiiliin uudet sisuskalut rankkaan käyttöön

Viesti Kirjoittaja Puusilmä »

Polkimet vaan puuttuu, muuten kulkisi kyllä huonoillakin teillä...

Puusilmä
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 662
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

Re: Velomobiiliin uudet sisuskalut rankkaan käyttöön

Viesti Kirjoittaja Puusilmä »

Sieluni silmin näen Velonautin DF:n kiitävän tuota samaa reittiä. Parempi aerodynamiikka tekisi lennoista vielä lennokkaampia.

Avatar
Velonautti
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 222
Liittynyt: 05 Heinä 2011, 22:41
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Velomobiiliin uudet sisuskalut rankkaan käyttöön

Viesti Kirjoittaja Velonautti »

Puusilmä kirjoitti:

Sieluni silmin näen Velonautin DF:n kiitävän tuota samaa reittiä. Parempi aerodynamiikka tekisi lennoista vielä lennokkaampia.

Puusilmin ei se puusilmä nää mittään,( "sieluni silmin" ) heh, heh :D
Ei, mutta vaudikasta menoa on kieltämättä. DF:n katteet kunnon takaspoilerilla ilmalentoa tasoittamaan niin a´vot kylläpä lentäisi.
Pitäisi käydä ennakkoon hiilikuidun korjauskurssilla ja selkärangan vahvistus operaatiossa ennenkuin moiseen ryhtyisin. :D

Avatar
juuva
Viestit: 140
Liittynyt: 07 Elo 2011, 19:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: Velomobiiliin uudet sisuskalut rankkaan käyttöön

Viesti Kirjoittaja juuva »

Varmaan olisi tuon kuljettajallekin pieni selän vahvistus ollut paikallaan http://m.pinkbike.com/news/Stacy-Kohut- ... -2009.html

Puusilmä
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 662
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

Re: Velomobiiliin uudet sisuskalut rankkaan käyttöön

Viesti Kirjoittaja Puusilmä »

juuva kirjoitti:

Varmaan olisi tuon kuljettajallekin pieni selän vahvistus ollut paikallaan http://m.pinkbike.com/news/Stacy-Kohut- ... -2009.html

Hyvä artikkeli, ja hyviä kuvia "pyörän" rungosta. Painoa 32 kg ja kestänyt rynkytystä useita vuosia. Takapäässäkin näyttää olevan erillisjousitus, joka on maastofillarityyppinen. Olisiko käyttökelpoinen rakentelijoille? Soratievelomobiilin alku?

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Velomobiiliin uudet sisuskalut rankkaan käyttöön

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Ainakin tuosta pitää tehdä isompi jotta pystyy jalat suorana polkemaan, tämä yhdessä kaiken polkimiin ja voimansiirtoon liittyvän kans tuo melkoisen painonlisän.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Velomobiiliin uudet sisuskalut rankkaan käyttöön

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Onko velomobiili, jos ei ole polkimia? Mistä se velo tulee?

Puusilmä
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 662
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

Re: Velomobiiliin uudet sisuskalut rankkaan käyttöön

Viesti Kirjoittaja Puusilmä »

vaaka kirjoitti:

Onko velomobiili, jos ei ole polkimia? Mistä se velo tulee?

Velo
Another, but polite word for "gay"
Velo is short for velociraptor. Velociraptors fold up their little arms and let them hang like the stereotype for a gay person.
It is sometimes used with the preceding word "suspect" as in "suspect velo" or "closet gay"

Gay

  1. jovial or happy, good-spirited

    :P

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Velomobiiliin uudet sisuskalut rankkaan käyttöön

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Frisbeegolfaajana tuli heti mieleen maailmanmestari Scott Stokely, joka opetusvideossaan ampui alas "rexing" termiä noudattavat heittäjät. Juu aika gay on velociraptorin ja tyrannosauruksen lyhyet käpälät lähellä kroppaa heittämisessäkin. Selitys hyväksytty kahteen kertaan kahden harrastuksen osalta :mrgreen:

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Velomobiiliin uudet sisuskalut rankkaan käyttöön

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Ei mersunkaan velomobiilisuunnitelmassa ole polkimia, eikä se suojaa sateelta:

Kuva

http://ecology.md/md/page/velomobil-de-la-mercedes-benz

Toivottavasti kinneri sana ei koskaan koe vastaavaa inflaatiota, että kaikken maailman sähkö- ja mäkiautoja ostoskärryistä puhumattakaan voisi kutsua sillä nimellä.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Velomobiiliin uudet sisuskalut rankkaan käyttöön

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Peugeotin vielä ymmärrän Skodan ohella pyöräilystä, mutta onko mersulla pyöränvalmistustausta? Varpaille tallovat. Pitääkö ryhtyä sähkökinnereitä lobbaamaan autoina, jos sa nimetä, miten lystää? Ei kiva vakuutuspakon ja ajonkorttivaatimusten kannalta.

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7066
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Velomobiiliin uudet sisuskalut rankkaan käyttöön

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

vaaka kirjoitti:

Peugeotin vielä ymmärrän Skodan ohella pyöräilystä, mutta onko mersulla pyöränvalmistustausta?

Kyllähän Mercedes Benz ja BMW polkupyöriä on olemassa. Kuka lie ne valmistaa?

Jarcco
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2020
Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Re: Velomobiiliin uudet sisuskalut rankkaan käyttöön

Viesti Kirjoittaja Jarcco »

Ovat Mersulla tainneet ottaa vaikutteita varhaisista automalleista, kuten tästä Benz Velosta joka korvasi 3 -pyöräisen Patentwagenin.
Kuva


Omat pyörät:
Feenix , Jive , Kruiseri , CrankForward-pystäri

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Velomobiiliin uudet sisuskalut rankkaan käyttöön

Viesti Kirjoittaja vaaka »

En vielä Mersuksi laskisi ADP Engineering Gmbhn tekemää pyörää. Jos muita itse tehtyjä on tai on ollut, saavat synninpäästön. Mutta vain joulun hengessä :wink:

http://goodcleantech.pcmag.com/automoti ... 00-bicycle

Vastaa Viestiin