Velomtek kinneri
-
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 773
- Liittynyt: 17 Kesä 2008, 09:34
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Velomtek kinneri
Tällainen kinneri ei ole tainnut täällä vielä olla https://velomtek.com/home/
Eroaa perinteisistä malleista on olemalla delta. Kanadalainen projekti kun on, niin ei varmaan tulla ihan heti täällä päin näkemään.
Eroaa perinteisistä malleista on olemalla delta. Kanadalainen projekti kun on, niin ei varmaan tulla ihan heti täällä päin näkemään.
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 3726
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 10:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Velomtek kinneri
Ompa tyylikkään näköinen ja helppokulkuinen sisäänmeno!
Re: Velomtek kinneri
Mielenkiintoiset speksit. Boldattuna minulle tärkeimmät - hyvässä tai pahassa.
GENERAL SPECIFICATIONS OF VX1 (PROTOTYPE)
Dimensions: Length: 244cm (96″) Width: 76cm (30″) Height: 120cm (47″)
Weight: 57kg (125 lb)
Materials: aluminum frame, polycarbonate fairing and visor
Electric assist: Wheel motor 350W (actual)
Battery: lithium polymer 37V (actual)
Wheels: ISO 406MM (20″) with puncture protection
Brakes: disc on each wheel
Visor: complete or half, removable
Driver size: 163 cm (5′-6″) to 183 cm (6′-2″)
Load capacity: 90 kg (200 lb)
Cargo volume: 140L
Max speed (with assist only): 32 km/h (20 mph)
Battery life: 30-80 km (upon request)
Lighting: front spot and LED strip, tail light for braking, flashers (4X)
Horn: 12 volts
Mirrors: 2 ajustables
Seat: aluminium frame, fabric, removable air cushion seat
GENERAL SPECIFICATIONS OF VX1 (PROTOTYPE)
Dimensions: Length: 244cm (96″) Width: 76cm (30″) Height: 120cm (47″)
Weight: 57kg (125 lb)
Materials: aluminum frame, polycarbonate fairing and visor
Electric assist: Wheel motor 350W (actual)
Battery: lithium polymer 37V (actual)
Wheels: ISO 406MM (20″) with puncture protection
Brakes: disc on each wheel
Visor: complete or half, removable
Driver size: 163 cm (5′-6″) to 183 cm (6′-2″)
Load capacity: 90 kg (200 lb)
Cargo volume: 140L
Max speed (with assist only): 32 km/h (20 mph)
Battery life: 30-80 km (upon request)
Lighting: front spot and LED strip, tail light for braking, flashers (4X)
Horn: 12 volts
Mirrors: 2 ajustables
Seat: aluminium frame, fabric, removable air cushion seat
- Pastori
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 6262
- Liittynyt: 22 Joulu 2007, 17:07
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Velomtek kinneri
Mä kiinnitin tuohon asiaan myös huomioita että siinähän on erillinen runko ja sit kori siinä päällä. Se on musta ihan okei ratkaisu tälleen foorumipyöräksi.
Olin vaan tossa katellessa tosi tyytyväinen siihen miten toi Strada on tehty. Sukkula on osa rakennetta ja siellä on vaan pikkupätkä metallirunkoa. Siitähän se paino sit muuttaa tosta reilusta viidestäkympistä kolmeenkymmeneen.
Olin vaan tossa katellessa tosi tyytyväinen siihen miten toi Strada on tehty. Sukkula on osa rakennetta ja siellä on vaan pikkupätkä metallirunkoa. Siitähän se paino sit muuttaa tosta reilusta viidestäkympistä kolmeenkymmeneen.
Re: Velomtek kinneri
Onkohan tuo jätetty kolmipyöräksi, koska Ameriikassa ei voi lain mukaan olla nelipyöräistä katettuja sähköavustettuja polkupyöriä - ainakin näin olen ymmärtänyt? Ja tietty kun valmistaja on Kanadassa - onko siellä sama juttu?
Vakauden vuoksi laittaisin kyllä kaksi eturengasta itse.
Vakauden vuoksi laittaisin kyllä kaksi eturengasta itse.
Re: Velomtek kinneri






Kyllä Euroopassa ollaan valovuosia edellä Velomobiili-designissä.

Vaikka onhan tuo tietty aika symppis possukka Kanadasta...


Tämä kai olisi toiminnallisesti vastaava tuote sähköapuineen ja painoineen.

- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 3726
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 10:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Velomtek kinneri
Pastori kirjoitti:Olin vaan tossa katellessa tosi tyytyväinen siihen miten toi Strada on tehty. Sukkula on osa rakennetta ja siellä on vaan pikkupätkä metallirunkoa. Siitähän se paino sit muuttaa tosta reilusta viidestäkympistä kolmeenkymmeneen.
Pitää huomioida että sähkötkin painaa tuossa toistakymmentä kiloa.
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 10030
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Velomtek kinneri
Ei se paino pelkästään siitä rungon ja korin erottamisesta johdu. Onhan maailman kevein kinnerikin erillisellä rungolla.
Kyllä tuolla idealla ihan hauskan pelin saisi, kun siihen muotoilisi kunnollisen smurffinhatun taakse ja rakentaisi rungon oikein. Sakarin SH31 sisälle ja kevyt kuori päälle.
Kyllä tuolla idealla ihan hauskan pelin saisi, kun siihen muotoilisi kunnollisen smurffinhatun taakse ja rakentaisi rungon oikein. Sakarin SH31 sisälle ja kevyt kuori päälle.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
- jviirret
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 11895
- Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
- Paikkakunta: Raahe
Re: Velomtek kinneri
Puusilmä kirjoitti:Load capacity: 90 kg (200 lb)
Onkohan tuo niinku jenkkiautoissa, että ilmoitettuihin suoritusarvoihin pitää päästä suurimmalla ilmoitetulla kuormalla?
Kerran kuskasin 750kg kantavuudella olevalla jenkki pickupilla 1500kg tiiliä ja hyvin auto kesti. Omapainoltaan puolta kevyemmässä japsipickupissa on kantavuus 200kg enemmän, eli 950kg, mutta siitä katkeaa runko jos sen ylittää 50kg:lla

Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Re: Velomtek kinneri
jviirret kirjoitti:Puusilmä kirjoitti:Load capacity: 90 kg (200 lb)
Onkohan tuo niinku jenkkiautoissa, että ilmoitettuihin suoritusarvoihin pitää päästä suurimmalla ilmoitetulla kuormalla?
Kerran kuskasin 750kg kantavuudella olevalla jenkki pickupilla 1500kg tiiliä ja hyvin auto kesti. Omapainoltaan puolta kevyemmässä japsipickupissa on kantavuus 200kg enemmän, eli 950kg, mutta siitä katkeaa runko jos sen ylittää 50kg:lla![]()
Jukka
Niin tai sitten tuo on kuskin lisäksi, eli olisi tuollaiset 200 kg kantavuus!

Kun tavaratilaakin on 140 litraa?

- janx
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 2011
- Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Velomtek kinneri
Puusilmä kirjoitti:Niin tai sitten tuo on kuskin lisäksi, eli olisi tuollaiset 200 kg kantavuus!
Kun tavaratilaakin on 140 litraa?Koska jos maksimikantavuus kuski mukaanlukien on 90 kg, niin silloin ei tuolla tavaratilalla tee yhtään mitään.
Mä en voisi ajaa tällä ollenkaan, jos 90kg pitää paikkansa. No ei haittaa. Hieno tämä ei ulkonäkömielessä ole. Ehkä tosiaan menty käytännöllisyys edellä. Smurffihattu olisi hyvä. Tuon kun kääntää katolleen, niin pää (ja niskat) on ensimmäinen vastaanottaja. En haluaisi 50 kiloa niskoilleni. Kirjaimellisesti. Tuli mieleen tämä Top Gearin koeajovideo Reliant Robinilla: https://www.youtube.com/watch?v=QQh56geU0X8 (naurattaa edelleen)
Nojakit: CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-) ja 20/26 SWB Fenix (08/17-) | Pystyt: eDonna | #nojakki@IRCnet ja #hpv@OFTC | WhatsApp: E-Suomen nojapyöräilijät | "The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and drive." -janx-
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 3726
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 10:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Velomtek kinneri
jviirret kirjoitti:Puusilmä kirjoitti:Onkohan tuo niinku jenkkiautoissa, että ilmoitettuihin suoritusarvoihin pitää päästä suurimmalla ilmoitetulla kuormalla?
Kerran kuskasin 750kg kantavuudella olevalla jenkki pickupilla 1500kg tiiliä ja hyvin auto kesti. Omapainoltaan puolta kevyemmässä japsipickupissa on kantavuus 200kg enemmän, eli 950kg, mutta siitä katkeaa runko jos sen ylittää 50kg:lla![]()
Tätähän on ihmetelty aina. Mulla oli 90-luvun lopulla japsipickup 1150kg kantavuudella. Yhdellä kaverilla oli saksalaisvalmisteinen keskikokoinen pakettiauto 800kg kantavuudella ja toisella kaverilla oli iso jenkkipickup 450kg kantavuudella. Saksalaisilla oli onnistunut mitoitus, mutta japsilla ei voinut ajaa täydellä kuormalla kuin kävelyvauhtia, sama kuorma jenkkipelissä ei tuntunut yhtään pahalta. Japsit laittaa todennäköisesti hiekkasäkkejä niin paljon kyytiin, ettei auto jaksa enää lähteä liikkeelle. Sitten yksi pois, niin siinä on kantavuus

Re: Velomtek kinneri
Velomtek on esitellyt uuden version, jossa on elintärkeä skuuppi pään takana. Ajoasento on mahdoton pienen lonkkakulman takia. Harmi, sillä muotoilu olisi kelvollinen.
https://velomtek.com/home/

https://velomtek.com/home/

-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 10030
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Velomtek kinneri
Jarcco kirjoitti:Velomtek on esitellyt uuden version, jossa on elintärkeä skuuppi pään takana. Ajoasento on mahdoton pienen lonkkakulman takia. Harmi, sillä muotoilu olisi kelvollinen.
https://velomtek.com/home/
Miten ihmeessä noin huonolla suunnittelutaidolla on saatu rahoitus noinkin kalliiseen tuotantoon. Löytääkö joku tästä kuvasta jotain, joka olisi oikein, hyvin ja harkiten paikoillaan. Minun silmääni tuo on täynnä aivan idioottimaisia valintoja.



Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Velomtek kinneri
jori kirjoitti:Jarcco kirjoitti:Velomtek on esitellyt uuden version, jossa on elintärkeä skuuppi pään takana. Ajoasento on mahdoton pienen lonkkakulman takia. Harmi, sillä muotoilu olisi kelvollinen.
https://velomtek.com/home/
Miten ihmeessä noin huonolla suunnittelutaidolla on saatu rahoitus noinkin kalliiseen tuotantoon. Löytääkö joku tästä kuvasta jotain, joka olisi oikein, hyvin ja harkiten paikoillaan. Minun silmääni tuo on täynnä aivan idioottimaisia valintoja.![]()
![]()
Tuota erikoista ketjun paluupuolen reittiä ihmettelin, ja tulin siihen tulokseen, että ilmeisesti tuossa on vain aikomus selvitä ilman perinteistä ketjunkiristäjää, kun tuota alinta etummaista ohjuripyörää siirretään (tai siirtyy automaattisesti, jousikuormitteisesti?) eteen/taakse sen mukaan, mitä keskiön siirto tai ketjun venyminen vaatii. Vaihteistona kun näyttäisi olevan joku napavaihde taka-akselin tuntumassa.
Erikoinen ketjunveto aiheuttaa kylläkin sen, että ketju ottaa keskiörattaaseen (siis poljinkeskiössä olevaan) kovin pienellä sektorilla, eli polkemisvoimat kulkevat vähäisen hammasmäärän kautta -> iso pintapaine -> voimansiirto kuluu nopeammin. Huononee vielä, jos keskiötä siirtää taaksepäin kuvassa olevasta paikasta.
Rungon tekemiseen on näköjään ollut vähän ylimääräistä putkea, ja kaikki on pitänyt käyttää

Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija