Sivu 1/4

Velomtek kinneri

Lähetetty: 05 Joulu 2017, 22:30
Kirjoittaja TMS

Tällainen kinneri ei ole tainnut täällä vielä olla https://velomtek.com/home/

Eroaa perinteisistä malleista on olemalla delta. Kanadalainen projekti kun on, niin ei varmaan tulla ihan heti täällä päin näkemään.


Re: Velomtek kinneri

Lähetetty: 06 Joulu 2017, 09:33
Kirjoittaja Vilijami

Ompa tyylikkään näköinen ja helppokulkuinen sisäänmeno!


Re: Velomtek kinneri

Lähetetty: 06 Joulu 2017, 10:51
Kirjoittaja Puusilmä

Mielenkiintoiset speksit. Boldattuna minulle tärkeimmät - hyvässä tai pahassa.

GENERAL SPECIFICATIONS OF VX1 (PROTOTYPE)
Dimensions: Length: 244cm (96″) Width: 76cm (30″) Height: 120cm (47″)
Weight: 57kg (125 lb)
Materials: aluminum frame, polycarbonate fairing and visor
Electric assist: Wheel motor 350W (actual)
Battery: lithium polymer 37V (actual)
Wheels: ISO 406MM (20″) with puncture protection
Brakes: disc on each wheel
Visor: complete or half, removable
Driver size: 163 cm (5′-6″) to 183 cm (6′-2″)
Load capacity: 90 kg (200 lb)
Cargo volume: 140L
Max speed (with assist only): 32 km/h (20 mph)
Battery life: 30-80 km (upon request)
Lighting: front spot and LED strip, tail light for braking, flashers (4X)
Horn: 12 volts
Mirrors: 2 ajustables
Seat: aluminium frame, fabric, removable air cushion seat


Re: Velomtek kinneri

Lähetetty: 06 Joulu 2017, 10:57
Kirjoittaja Pastori

Mä kiinnitin tuohon asiaan myös huomioita että siinähän on erillinen runko ja sit kori siinä päällä. Se on musta ihan okei ratkaisu tälleen foorumipyöräksi.

Olin vaan tossa katellessa tosi tyytyväinen siihen miten toi Strada on tehty. Sukkula on osa rakennetta ja siellä on vaan pikkupätkä metallirunkoa. Siitähän se paino sit muuttaa tosta reilusta viidestäkympistä kolmeenkymmeneen.


Re: Velomtek kinneri

Lähetetty: 06 Joulu 2017, 11:03
Kirjoittaja Puusilmä

Onkohan tuo jätetty kolmipyöräksi, koska Ameriikassa ei voi lain mukaan olla nelipyöräistä katettuja sähköavustettuja polkupyöriä - ainakin näin olen ymmärtänyt? Ja tietty kun valmistaja on Kanadassa - onko siellä sama juttu?

Vakauden vuoksi laittaisin kyllä kaksi eturengasta itse.


Re: Velomtek kinneri

Lähetetty: 06 Joulu 2017, 11:08
Kirjoittaja Puusilmä

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kyllä Euroopassa ollaan valovuosia edellä Velomobiili-designissä.

Kuva

Vaikka onhan tuo tietty aika symppis possukka Kanadasta... :D

Kuva

Tämä kai olisi toiminnallisesti vastaava tuote sähköapuineen ja painoineen.

Kuva


Re: Velomtek kinneri

Lähetetty: 06 Joulu 2017, 12:37
Kirjoittaja Vilijami
Pastori kirjoitti:

Olin vaan tossa katellessa tosi tyytyväinen siihen miten toi Strada on tehty. Sukkula on osa rakennetta ja siellä on vaan pikkupätkä metallirunkoa. Siitähän se paino sit muuttaa tosta reilusta viidestäkympistä kolmeenkymmeneen.

Pitää huomioida että sähkötkin painaa tuossa toistakymmentä kiloa.


Re: Velomtek kinneri

Lähetetty: 06 Joulu 2017, 12:39
Kirjoittaja jori

Ei se paino pelkästään siitä rungon ja korin erottamisesta johdu. Onhan maailman kevein kinnerikin erillisellä rungolla.

Kyllä tuolla idealla ihan hauskan pelin saisi, kun siihen muotoilisi kunnollisen smurffinhatun taakse ja rakentaisi rungon oikein. Sakarin SH31 sisälle ja kevyt kuori päälle.


Re: Velomtek kinneri

Lähetetty: 06 Joulu 2017, 12:58
Kirjoittaja jviirret
Puusilmä kirjoitti:

Load capacity: 90 kg (200 lb)

Onkohan tuo niinku jenkkiautoissa, että ilmoitettuihin suoritusarvoihin pitää päästä suurimmalla ilmoitetulla kuormalla?
Kerran kuskasin 750kg kantavuudella olevalla jenkki pickupilla 1500kg tiiliä ja hyvin auto kesti. Omapainoltaan puolta kevyemmässä japsipickupissa on kantavuus 200kg enemmän, eli 950kg, mutta siitä katkeaa runko jos sen ylittää 50kg:lla :lol:

Jukka


Re: Velomtek kinneri

Lähetetty: 06 Joulu 2017, 13:05
Kirjoittaja Puusilmä
jviirret kirjoitti:
Puusilmä kirjoitti:

Load capacity: 90 kg (200 lb)

Onkohan tuo niinku jenkkiautoissa, että ilmoitettuihin suoritusarvoihin pitää päästä suurimmalla ilmoitetulla kuormalla?
Kerran kuskasin 750kg kantavuudella olevalla jenkki pickupilla 1500kg tiiliä ja hyvin auto kesti. Omapainoltaan puolta kevyemmässä japsipickupissa on kantavuus 200kg enemmän, eli 950kg, mutta siitä katkeaa runko jos sen ylittää 50kg:lla :lol:

Jukka

Niin tai sitten tuo on kuskin lisäksi, eli olisi tuollaiset 200 kg kantavuus! :shock:

Kun tavaratilaakin on 140 litraa? :? Koska jos maksimikantavuus kuski mukaanlukien on 90 kg, niin silloin ei tuolla tavaratilalla tee yhtään mitään.


Re: Velomtek kinneri

Lähetetty: 06 Joulu 2017, 13:29
Kirjoittaja janx
Puusilmä kirjoitti:

Niin tai sitten tuo on kuskin lisäksi, eli olisi tuollaiset 200 kg kantavuus! :shock:
Kun tavaratilaakin on 140 litraa? :? Koska jos maksimikantavuus kuski mukaanlukien on 90 kg, niin silloin ei tuolla tavaratilalla tee yhtään mitään.

Mä en voisi ajaa tällä ollenkaan, jos 90kg pitää paikkansa. No ei haittaa. Hieno tämä ei ulkonäkömielessä ole. Ehkä tosiaan menty käytännöllisyys edellä. Smurffihattu olisi hyvä. Tuon kun kääntää katolleen, niin pää (ja niskat) on ensimmäinen vastaanottaja. En haluaisi 50 kiloa niskoilleni. Kirjaimellisesti. Tuli mieleen tämä Top Gearin koeajovideo Reliant Robinilla: (naurattaa edelleen)


Re: Velomtek kinneri

Lähetetty: 06 Joulu 2017, 13:41
Kirjoittaja Vilijami
jviirret kirjoitti:
Puusilmä kirjoitti:

Onkohan tuo niinku jenkkiautoissa, että ilmoitettuihin suoritusarvoihin pitää päästä suurimmalla ilmoitetulla kuormalla?
Kerran kuskasin 750kg kantavuudella olevalla jenkki pickupilla 1500kg tiiliä ja hyvin auto kesti. Omapainoltaan puolta kevyemmässä japsipickupissa on kantavuus 200kg enemmän, eli 950kg, mutta siitä katkeaa runko jos sen ylittää 50kg:lla :lol:

Tätähän on ihmetelty aina. Mulla oli 90-luvun lopulla japsipickup 1150kg kantavuudella. Yhdellä kaverilla oli saksalaisvalmisteinen keskikokoinen pakettiauto 800kg kantavuudella ja toisella kaverilla oli iso jenkkipickup 450kg kantavuudella. Saksalaisilla oli onnistunut mitoitus, mutta japsilla ei voinut ajaa täydellä kuormalla kuin kävelyvauhtia, sama kuorma jenkkipelissä ei tuntunut yhtään pahalta. Japsit laittaa todennäköisesti hiekkasäkkejä niin paljon kyytiin, ettei auto jaksa enää lähteä liikkeelle. Sitten yksi pois, niin siinä on kantavuus :D


Re: Velomtek kinneri

Lähetetty: 11 Touko 2018, 17:21
Kirjoittaja Jarcco

Velomtek on esitellyt uuden version, jossa on elintärkeä skuuppi pään takana. Ajoasento on mahdoton pienen lonkkakulman takia. Harmi, sillä muotoilu olisi kelvollinen.
https://velomtek.com/home/
Kuva


Re: Velomtek kinneri

Lähetetty: 11 Touko 2018, 23:31
Kirjoittaja jori
Jarcco kirjoitti:

Velomtek on esitellyt uuden version, jossa on elintärkeä skuuppi pään takana. Ajoasento on mahdoton pienen lonkkakulman takia. Harmi, sillä muotoilu olisi kelvollinen.
https://velomtek.com/home/
Kuva

Miten ihmeessä noin huonolla suunnittelutaidolla on saatu rahoitus noinkin kalliiseen tuotantoon. Löytääkö joku tästä kuvasta jotain, joka olisi oikein, hyvin ja harkiten paikoillaan. Minun silmääni tuo on täynnä aivan idioottimaisia valintoja.:shock: :shock: :shock:


Velomtek kinneri

Lähetetty: 12 Touko 2018, 01:18
Kirjoittaja tm
jori kirjoitti:
Jarcco kirjoitti:

Velomtek on esitellyt uuden version, jossa on elintärkeä skuuppi pään takana. Ajoasento on mahdoton pienen lonkkakulman takia. Harmi, sillä muotoilu olisi kelvollinen.
https://velomtek.com/home/
Kuva

Miten ihmeessä noin huonolla suunnittelutaidolla on saatu rahoitus noinkin kalliiseen tuotantoon. Löytääkö joku tästä kuvasta jotain, joka olisi oikein, hyvin ja harkiten paikoillaan. Minun silmääni tuo on täynnä aivan idioottimaisia valintoja.Kuva Kuva Kuva

Tuota erikoista ketjun paluupuolen reittiä ihmettelin, ja tulin siihen tulokseen, että ilmeisesti tuossa on vain aikomus selvitä ilman perinteistä ketjunkiristäjää, kun tuota alinta etummaista ohjuripyörää siirretään (tai siirtyy automaattisesti, jousikuormitteisesti?) eteen/taakse sen mukaan, mitä keskiön siirto tai ketjun venyminen vaatii. Vaihteistona kun näyttäisi olevan joku napavaihde taka-akselin tuntumassa.

Erikoinen ketjunveto aiheuttaa kylläkin sen, että ketju ottaa keskiörattaaseen (siis poljinkeskiössä olevaan) kovin pienellä sektorilla, eli polkemisvoimat kulkevat vähäisen hammasmäärän kautta -> iso pintapaine -> voimansiirto kuluu nopeammin. Huononee vielä, jos keskiötä siirtää taaksepäin kuvassa olevasta paikasta.

Rungon tekemiseen on näköjään ollut vähän ylimääräistä putkea, ja kaikki on pitänyt käyttää :-).