Sivu 1/1

Velomtek kinneri

Lähetetty: 05 Joulu 2017, 23:30
Kirjoittaja TMS
Tällainen kinneri ei ole tainnut täällä vielä olla https://velomtek.com/home/

Eroaa perinteisistä malleista on olemalla delta. Kanadalainen projekti kun on, niin ei varmaan tulla ihan heti täällä päin näkemään.

Re: Velomtek kinneri

Lähetetty: 06 Joulu 2017, 10:33
Kirjoittaja Vilijami
Ompa tyylikkään näköinen ja helppokulkuinen sisäänmeno!

Re: Velomtek kinneri

Lähetetty: 06 Joulu 2017, 11:51
Kirjoittaja Puusilmä
Mielenkiintoiset speksit. Boldattuna minulle tärkeimmät - hyvässä tai pahassa.

GENERAL SPECIFICATIONS OF VX1 (PROTOTYPE)
Dimensions: Length: 244cm (96″) Width: 76cm (30″) Height: 120cm (47″)
Weight: 57kg (125 lb)
Materials: aluminum frame, polycarbonate fairing and visor
Electric assist: Wheel motor 350W (actual)
Battery: lithium polymer 37V (actual)
Wheels: ISO 406MM (20″) with puncture protection
Brakes: disc on each wheel
Visor: complete or half, removable
Driver size: 163 cm (5′-6″) to 183 cm (6′-2″)
Load capacity: 90 kg (200 lb)
Cargo volume: 140L
Max speed (with assist only): 32 km/h (20 mph)
Battery life: 30-80 km (upon request)
Lighting: front spot and LED strip, tail light for braking, flashers (4X)
Horn: 12 volts
Mirrors: 2 ajustables
Seat: aluminium frame, fabric, removable air cushion seat

Re: Velomtek kinneri

Lähetetty: 06 Joulu 2017, 11:57
Kirjoittaja Pastori
Mä kiinnitin tuohon asiaan myös huomioita että siinähän on erillinen runko ja sit kori siinä päällä. Se on musta ihan okei ratkaisu tälleen foorumipyöräksi.

Olin vaan tossa katellessa tosi tyytyväinen siihen miten toi Strada on tehty. Sukkula on osa rakennetta ja siellä on vaan pikkupätkä metallirunkoa. Siitähän se paino sit muuttaa tosta reilusta viidestäkympistä kolmeenkymmeneen.

Re: Velomtek kinneri

Lähetetty: 06 Joulu 2017, 12:03
Kirjoittaja Puusilmä
Onkohan tuo jätetty kolmipyöräksi, koska Ameriikassa ei voi lain mukaan olla nelipyöräistä katettuja sähköavustettuja polkupyöriä - ainakin näin olen ymmärtänyt? Ja tietty kun valmistaja on Kanadassa - onko siellä sama juttu?

Vakauden vuoksi laittaisin kyllä kaksi eturengasta itse.

Re: Velomtek kinneri

Lähetetty: 06 Joulu 2017, 12:08
Kirjoittaja Puusilmä
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kyllä Euroopassa ollaan valovuosia edellä Velomobiili-designissä.

Kuva

Vaikka onhan tuo tietty aika symppis possukka Kanadasta... :D

Kuva

Tämä kai olisi toiminnallisesti vastaava tuote sähköapuineen ja painoineen.

Kuva

Re: Velomtek kinneri

Lähetetty: 06 Joulu 2017, 13:37
Kirjoittaja Vilijami
Pastori kirjoitti:Olin vaan tossa katellessa tosi tyytyväinen siihen miten toi Strada on tehty. Sukkula on osa rakennetta ja siellä on vaan pikkupätkä metallirunkoa. Siitähän se paino sit muuttaa tosta reilusta viidestäkympistä kolmeenkymmeneen.

Pitää huomioida että sähkötkin painaa tuossa toistakymmentä kiloa.

Re: Velomtek kinneri

Lähetetty: 06 Joulu 2017, 13:39
Kirjoittaja jori
Ei se paino pelkästään siitä rungon ja korin erottamisesta johdu. Onhan maailman kevein kinnerikin erillisellä rungolla.

Kyllä tuolla idealla ihan hauskan pelin saisi, kun siihen muotoilisi kunnollisen smurffinhatun taakse ja rakentaisi rungon oikein. Sakarin SH31 sisälle ja kevyt kuori päälle.

Re: Velomtek kinneri

Lähetetty: 06 Joulu 2017, 13:58
Kirjoittaja jviirret
Puusilmä kirjoitti:Load capacity: 90 kg (200 lb)


Onkohan tuo niinku jenkkiautoissa, että ilmoitettuihin suoritusarvoihin pitää päästä suurimmalla ilmoitetulla kuormalla?
Kerran kuskasin 750kg kantavuudella olevalla jenkki pickupilla 1500kg tiiliä ja hyvin auto kesti. Omapainoltaan puolta kevyemmässä japsipickupissa on kantavuus 200kg enemmän, eli 950kg, mutta siitä katkeaa runko jos sen ylittää 50kg:lla :lol:

Jukka

Re: Velomtek kinneri

Lähetetty: 06 Joulu 2017, 14:05
Kirjoittaja Puusilmä
jviirret kirjoitti:
Puusilmä kirjoitti:Load capacity: 90 kg (200 lb)


Onkohan tuo niinku jenkkiautoissa, että ilmoitettuihin suoritusarvoihin pitää päästä suurimmalla ilmoitetulla kuormalla?
Kerran kuskasin 750kg kantavuudella olevalla jenkki pickupilla 1500kg tiiliä ja hyvin auto kesti. Omapainoltaan puolta kevyemmässä japsipickupissa on kantavuus 200kg enemmän, eli 950kg, mutta siitä katkeaa runko jos sen ylittää 50kg:lla :lol:

Jukka

Niin tai sitten tuo on kuskin lisäksi, eli olisi tuollaiset 200 kg kantavuus! :shock:

Kun tavaratilaakin on 140 litraa? :? Koska jos maksimikantavuus kuski mukaanlukien on 90 kg, niin silloin ei tuolla tavaratilalla tee yhtään mitään.

Re: Velomtek kinneri

Lähetetty: 06 Joulu 2017, 14:29
Kirjoittaja janx
Puusilmä kirjoitti:Niin tai sitten tuo on kuskin lisäksi, eli olisi tuollaiset 200 kg kantavuus! :shock:
Kun tavaratilaakin on 140 litraa? :? Koska jos maksimikantavuus kuski mukaanlukien on 90 kg, niin silloin ei tuolla tavaratilalla tee yhtään mitään.

Mä en voisi ajaa tällä ollenkaan, jos 90kg pitää paikkansa. No ei haittaa. Hieno tämä ei ulkonäkömielessä ole. Ehkä tosiaan menty käytännöllisyys edellä. Smurffihattu olisi hyvä. Tuon kun kääntää katolleen, niin pää (ja niskat) on ensimmäinen vastaanottaja. En haluaisi 50 kiloa niskoilleni. Kirjaimellisesti. Tuli mieleen tämä Top Gearin koeajovideo Reliant Robinilla: https://www.youtube.com/watch?v=QQh56geU0X8 (naurattaa edelleen)

Re: Velomtek kinneri

Lähetetty: 06 Joulu 2017, 14:41
Kirjoittaja Vilijami
jviirret kirjoitti:
Puusilmä kirjoitti:Onkohan tuo niinku jenkkiautoissa, että ilmoitettuihin suoritusarvoihin pitää päästä suurimmalla ilmoitetulla kuormalla?
Kerran kuskasin 750kg kantavuudella olevalla jenkki pickupilla 1500kg tiiliä ja hyvin auto kesti. Omapainoltaan puolta kevyemmässä japsipickupissa on kantavuus 200kg enemmän, eli 950kg, mutta siitä katkeaa runko jos sen ylittää 50kg:lla :lol:

Tätähän on ihmetelty aina. Mulla oli 90-luvun lopulla japsipickup 1150kg kantavuudella. Yhdellä kaverilla oli saksalaisvalmisteinen keskikokoinen pakettiauto 800kg kantavuudella ja toisella kaverilla oli iso jenkkipickup 450kg kantavuudella. Saksalaisilla oli onnistunut mitoitus, mutta japsilla ei voinut ajaa täydellä kuormalla kuin kävelyvauhtia, sama kuorma jenkkipelissä ei tuntunut yhtään pahalta. Japsit laittaa todennäköisesti hiekkasäkkejä niin paljon kyytiin, ettei auto jaksa enää lähteä liikkeelle. Sitten yksi pois, niin siinä on kantavuus :D