Kolmipyörä

Suunnitteletko velomobiilin tai polkuauton rakentamista? Täällä voit keskustella projektistasi ja hakea ratkaisua mahdollisiin ongelmiin.
Avatar
PW
KOM
Viestit: 14464
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Kolmipyörä

ViestiKirjoittaja PW » 31 Elo 2017, 16:13

Keräilin uuden kinnerin runko ym materiaaleja. Nyt on menossa 30*30mm hitaammin ruostuvaa putkee. Perinteitä noudattaen, rungon leveys muodostus olemassa olevan kehikon leveydestä, laiskuutta, helppoutta ja kerrankin pyörässä pätkä suoraa osaa ;) Rungon ulkoleveys olis siis 50cm, noin 8cm kapeempi ku otsikon pyörä ja 4cm leveempi ku liian kapeeks osottautunu deltakinneritekele.
Takahaarukoiden ullommaiset tekis mielellään vähän kapeemmasta putkesta mutta semmost ei ruostumat-tomana tontilla oo - saatan käydä romiksella penkomassa tai sitte teen tuosta.
Alotan oman ketjun jos näyttää siltä, ett täst jotain tulee.
Liitteet
20170831_160106.jpg
20170831_160106.jpg (249.46 KiB) Katsottu 3174 kertaa
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Jarcco
Sisällöntuottaja
Viestit: 1677
Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Re: Kolmipyörä

ViestiKirjoittaja Jarcco » 31 Elo 2017, 16:20

Minkä vuoksi erikokoiset takapyörät olikaan? Eikö nyt kannattaisi laittaa molemmat isot?

Lähetetty minun SM-A520F laitteesta Tapatalkilla
----------------------------------------
Omat pyörät:
Feenix , Jive , Kruiseri , CrankForward-pystäri

Avatar
PW
KOM
Viestit: 14464
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Kolmipyörä

ViestiKirjoittaja PW » 31 Elo 2017, 16:25

Jarcco kirjoitti:Minkä vuoksi erikokoiset takapyörät olikaan? Eikö nyt kannattaisi laittaa molemmat isot?

Lähetetty minun SM-A520F laitteesta Tapatalkilla

En oo keksiny, tarpeeks hyvää syytä, miks toinenkin takakiekko pitäs olla 559, pieni mahtuu paremmin, kevyempi (ehkä), vähemmän ilmanvastusta.
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 6185
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 17:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Kolmipyörä

ViestiKirjoittaja Pastori » 31 Elo 2017, 16:56

Oikeelle puolelle yksipuoleisella kiinnityksellä oleva napa. Säästyis jotain?

Jarcco
Sisällöntuottaja
Viestit: 1677
Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Re: Kolmipyörä

ViestiKirjoittaja Jarcco » 31 Elo 2017, 17:04

Nyt kun olen ajellut sekä 406 että 622 renkaisilla pyörillä, kyllä eron huomaa. Pienillä löytyy kaikki kuopat ja raskaammalta tuntuu kun eivät rullaa. Ok, muitakin syitä löytyy kuin rengaskoko. Mutta ainakin taakse isot laittaisin koska niille tulee enempi kuormaa.

Lähetetty minun SM-A520F laitteesta Tapatalkilla
----------------------------------------
Omat pyörät:
Feenix , Jive , Kruiseri , CrankForward-pystäri

Avatar
PW
KOM
Viestit: 14464
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Kolmipyörä

ViestiKirjoittaja PW » 01 Syys 2017, 12:13

Voihan sitä harkita kahta 559 takakiekkoa. Pitää vaikka tehdä vasen ensin valmiiksi ja koeistua mahtuuko oikeelle 559 pyörimään. Sisään menolta isompi kiekko vie myös tilaa. Pienempi mahtus myös helpommin katteen sisään jos haluaa.
Liitteet
20170901_120640.jpg
20170901_120640.jpg (198.85 KiB) Katsottu 3048 kertaa
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 11815
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Kolmipyörä

ViestiKirjoittaja jviirret » 01 Syys 2017, 15:07

Tuli vielä tuosta keulasta mieleen, voisihan sekin olla vain yhteen suuntaan kaareva. Konepeltiä eteenpäin pidemmästi ja toinen samanmuotoinen kaaripala sitten keulaksi, mutta 45asteen kulmaan.

Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...


Palaa sivulle “Rakentaminen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija