Tee itse trike, katteella tai korilla?

Suunnitteletko velomobiilin tai polkuauton rakentamista? Täällä voit keskustella projektistasi ja hakea ratkaisua mahdollisiin ongelmiin.
Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Tee itse trike, katteella tai korilla?

Viesti Kirjoittaja terppa »

jviirret kirjoitti:

Joo, mikäli ei tavoiteltaisi talvikelillä 33km/h keskinopeutta. Tuollaiset nopeudet vaatii paljon enempi pitoa avustetulle pyörälle ja kunnon jousituksen joka pyörään.

Onko tuosta videota, eli onko minkämoinen värkkääminen ennen kuin kuski on kokonaan pressutettu?

Jukka

Yhden videon löysin mutta siinä on vaan tuo etukate mikä taittuu nopeasti sivuun, ei siis haittaa/hidasta mutta tuosta sade ponchosta ja sen pukemisesta en ole nähnyt mitään tarkempaa kuvaa/videota, todennäköisesti aikaa palaa virittämiseen.

http://hasebikes.com/214-1-klimax-klima ... to-go.html

Hidasta hommaa pyörällä lähteminen on jos vertaa autoon... ainakin mulla.

33 km/h keskinopeus lienee aika haasteellinen talvella, melkein tulee mieleen, että pitäisi olla kaksi pyörää: toinen jolla pääsee nopeasti sulalla kelillä ja toinen joka liikkuu hyvin pyryn jälkeen.

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2745
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Tee itse trike, katteella tai korilla?

Viesti Kirjoittaja tavasti »

jviirret kirjoitti:

Joo, mikäli ei tavoiteltaisi talvikelillä 33km/h keskinopeutta. Tuollaiset nopeudet vaatii paljon enempi pitoa avustetulle pyörälle ja kunnon jousituksen joka pyörään.

33km/h keskinopeus talvella ei ole realismia millään polkupyöräksi luokittuvalla vehkeellä, joten sitä vaatimusta ei ehkä nyt kannata jäädä märehtimään loputtomiin.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Tee itse trike, katteella tai korilla?

Viesti Kirjoittaja terppa »

AnttiLehtinen kirjoitti:

Kovin leveitä renkaitahan ei pyörään löydy, lapsellisena ajatuksena tuli mieleen jonkinlaiset telaketjut eteen, tämähän vaatisi tietysti toisen parin jousitettuja etupyöriä ja näyttäisi siltä ettei ennen maailmanloppua moisella kehtaisi ajella :shock: Ja ideana on muutenkin mallia :?: :!: :idea: :arrow: :roll: :roll: :oops:

Tällaisella luulisi pääsevän paanteistakin, on muuten suunniteltu ja valmistettu alaskassa : http://alaska-bent.com/ourtrike.htm

Oli näemmä pyöräkin keksitty taas uudelleen :) Kuva

http://www.ktrakcycle.com/ -sivuille eksyin kun lumipyöriä katselin... Fatbike hakusanalla löytyi sitten lisää paksurenkaisempia mutta ne kait sitten lähes umpihankeen tarkoitettuja, eivät taas toimi hyvin sulalla kelillä. Mikä olisi hyvä kompromissi? Miten normi trike etenee jos renkaina on karkeakuvioiset/nappulatalvirenkaat? Omassa pyörässä oli Schwalbe Marathon Winterit ja niissä on suht sileä kuvio joka meni pehmeällä heti tukkoon ja sutimisen myötä meno tyssäsi, toisaalta olivat hyvät/nopeat jäisellä tai kovalla ajoalustalla.

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
pikametri
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 245
Liittynyt: 18 Syys 2008, 22:09
Paikkakunta: Kangasala

Re: Tee itse trike, katteella tai korilla?

Viesti Kirjoittaja pikametri »

Hasen klimax suojan käytöstä löytyy yksi esimerkki http://www.youtube.com/watch?v=osYTM3sX ... r_embedded
kohdassa 2:30. Video on kyllä muutenkin aika hauska :D

Viime talvena tuli jonkun verran ajeltua talvikelissä kettwieselillä, jossa on differential eli molemmat takapyörät vetävät. Voisin sanoa ettei sitä saa oikein sutimaan missään oloissa (normaaleilla marathon renkailla), korkeintaan esiintyy sellaista mikrosutimista, mitä ei oikein pysty havaitsemaan. Suurin ongelma on käytännössä pieni rengas ja paksu lumi / sohjo, tai kova pakkanen (mikä hidastaa kaikkia polkupyöriä). Pahimpana päivänä oli varmaan kymmenkunta senttiä sohjoa ja uutta tuli taivaan täydeltä. Nopeus hidastui melkoisesti, mutta matkan eteneminen ei ollut missään vaiheessa epäselvää. Sähköavulla voisi ehkä avittaa tuollaisina nollakelipäivinä kotiinpääsyä, mutta tätä kolmatta vetävää pyörää ei tarvita etenemisen turvaamiseen vaan etenemisen miellekkyyden kohentamiseen.

HP Spirit, Hase Kettwiesel, Hase Pino, Rowing Bike Thys, Pika MBB (omavalmiste), Challenge Hurricane.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Tee itse trike, katteella tai korilla?

Viesti Kirjoittaja jviirret »

tavasti kirjoitti:

33km/h keskinopeus talvella ei ole realismia millään polkupyöräksi luokittuvalla vehkeellä, joten sitä vaatimusta ei ehkä nyt kannata jäädä märehtimään loputtomiin.

Toisaalta taas olisi väärin ylläpitää mielikuvaa että näillä tässä ketjussa esiin tuoduilla ajoneuvoilla millään yllettäisi lähellekkään noita nopeuksia joita ketjun aloittaja on tulevalle ajoneuvolleen esittänyt. Katulaillisella apumoottorilla ja hikoilematta olisi realistisempaa tavoitella talvella puolta matalempaa keskinopeutta, sekään ei joka päivä tule onnistumaan.

pikametri kirjoitti:

Hasen klimax suojan käytöstä löytyy yksi esimerkki http://www.youtube.com/watch?v=osYTM3sX ... r_embedded
kohdassa 2:30.

Yllättävän näppärältä ton perusteella vaikuttaa.

pikametri kirjoitti:

Suurin ongelma on käytännössä pieni rengas ja paksu lumi / sohjo, tai kova pakkanen (mikä hidastaa kaikkia polkupyöriä). Pahimpana päivänä oli varmaan kymmenkunta senttiä sohjoa ja uutta tuli taivaan täydeltä. Nopeus hidastui melkoisesti, mutta matkan eteneminen ei ollut missään vaiheessa epäselvää. Sähköavulla voisi ehkä avittaa tuollaisina nollakelipäivinä kotiinpääsyä, mutta tätä kolmatta vetävää pyörää ei tarvita etenemisen turvaamiseen vaan etenemisen miellekkyyden kohentamiseen.

Vähän samat fiilikset jäi python trikellä ajamisestakin. Liikkeelle kyllä pääsee(jos olisi ollut laajemmat välitykset vaihteistossa), mutta isoista renkaista huolimatta meno ei ole mielekästä kun lumi hidastaa ja pyörätieltä ei löydy kolmelle vierekkäiselle pyörälle montutonta ja lumetonta reittiä. Tuolla 8km työmatkalla oli talvikelillä 5-15min hitaampi kuin kapea ja iso renkainen pystypyörä.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17770
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Tee itse trike, katteella tai korilla?

Viesti Kirjoittaja PW »

[quote="pikametri"]Hasen klimax suojan käytöstä löytyy yksi esimerkki http://www.youtube.com/watch?v=osYTM3sX ... r_embedded
kohdassa 2:30. Video on kyllä muutenkin aika hauska :D

Hauska on, tuommonen ois kiva, vois näyttää Imatran räkänokille närhen munat ku ne huutelee perään "keuli".
Voisivat mennä hiljaseks :D

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
pikametri
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 245
Liittynyt: 18 Syys 2008, 22:09
Paikkakunta: Kangasala

Re: Tee itse trike, katteella tai korilla?

Viesti Kirjoittaja pikametri »

Keuliminen kyllä vaatii aika kovan puristuksen reiskalla ja pienen vaihteen. Sanoisinko että ei sitä ihan vahingossa saa keulimaan - taitoo saa olla niin kuin pystypyörälläkin keuliessa.

HP Spirit, Hase Kettwiesel, Hase Pino, Rowing Bike Thys, Pika MBB (omavalmiste), Challenge Hurricane.

AnttiLehtinen
Viestit: 6
Liittynyt: 25 Huhti 2011, 09:10

Re: Tee itse trike, katteella tai korilla?

Viesti Kirjoittaja AnttiLehtinen »

Tuo ktrak on kyllä aika peli. Sivuilla tosin mainittiin että ei ole tehty kovalla alustalla ajamiseen, siihen epävarmuuteen kun
yhdistää yli 500€ hinnan niin ei tee mieli enää harkita. Mutta voisihan vastaavanlaisen saada itsekin aikaan... Ehkä.

Kyllä nyt kesämmällä pitää ehdottomasti aloittaa tuo pystypyöräily, mittailla aikoja ja sitten vaikka kuukauden ajojen jälkeen hommata sähköavusteinen etupyörä.

Siitä sitten harkitsemaan trikeä ajatuksella että mennään talvella jos päästään, muuten ajellaan inhimillisillä keleillä.
Pahimmillaanhan sitä pitää ostaa kuitenkin auto talveksi. :( Nykyinen tuskin katsastuksesta läpi menee, eikä kyllä nykyisillä bensan hinnoilla ja kulutuksella huvita tuota rotiskoa ruveta elvyttämään.

Uskoisin että trikellä, jonka kaikki kolme pyörää olisi sähköavusteisia (vaikkakin ei sallittua), pääsisi talvesta kunnialla. Tehojahan tuollaiseen tulisi minimissäänkin 750W. Samantien voisi panostaa ja laittaa tehokkaammaksikin. Tuohon sutimiseen sitten se saattaisi kuitenkin kaatua, aika hienostunutta elektroniikka saisi lykätä että osaisi sutivalta pyörältä laskea tehoja...
Tuollainen rynkytys, mitä paanteisilla teillä olisi kyllä vaatisi varmaankin täysjousituksen...

Tuosta nopeus-vaateestakin pystyisi kyllä joustamaan, kunhan sopisi pomon kanssa työhön saapumisajan myöhäisemmäksi. Puoli tuntia lisää matka-aikaan, niin kokonais-matka-ajaksi tulisi yksi tunti. Tuossa ajassa kyllä ehtisi, keskinopeushan olisi 11km/h... Mitenkäs, kuinka foorumin väellä on sujunut trikellä liikuskelu liikenteen seassa, lähinnä tulee mieleen "läheltä-piti" -tilanteiden runsaus. Itse olen ainakin huomannut että taluttamatta pysty-pyörällä suojatien yli kulkijat saattavat yllättää autoilijan nopealla nopeudellaan. Puhumattakaan matalasta nojakista/trikestä, sitähän ei edes kovin mielellään taluttelisi... Saattaahan yhdistetyllä jalka- ja pyörätielläkin tulla paljonkin vaaratilanteita. Kokemuksia?

Eli puurunkoinen trike syntyisi 18mm vanerista ja puurimasta. Itse kuvittelin että pitäisi käyttää vähintäänkin kerto-puuta 66x37mm kooltaan...

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Tee itse trike, katteella tai korilla?

Viesti Kirjoittaja jviirret »

AnttiLehtinen kirjoitti:

Siitä sitten harkitsemaan trikeä ajatuksella että mennään talvella jos päästään, muuten ajellaan inhimillisillä keleillä.
Pahimmillaanhan sitä pitää ostaa kuitenkin auto talveksi. :( Nykyinen tuskin katsastuksesta läpi menee, eikä kyllä nykyisillä bensan hinnoilla ja kulutuksella huvita tuota rotiskoa ruveta elvyttämään.

Osta talveksi pystypyörä, niin minäkin teen ens talveksi. 2004 vuodesta asti erilaisia nojakkeja testaillut ja todennut että kun keli käy riittävän rajuksi niin ei näistä ole mihinkään :lol: Tavallinen 3vaihteinen miesten pyörä hakkaa mennen tullen raskaassa talvikelissä kaikki nojakit. Pistää sitte siihen sähköavun jos ei jaksa polkea. Ajelee nojakilla sitte ku tiet on aurattu lumettomiksi ja tasaisiksi.

AnttiLehtinen kirjoitti:

Uskoisin että trikellä, jonka kaikki kolme pyörää olisi sähköavusteisia (vaikkakin ei sallittua), pääsisi talvesta kunnialla. Tehojahan tuollaiseen tulisi minimissäänkin 750W. Samantien voisi panostaa ja laittaa tehokkaammaksikin.

Tuossa kannattaa jo sitten alkaa laskeskelemaan niitä kuluja. Ei riitä pelkät napamoottorit, 200€/kpl vaan pitää olla pakkasen kestäviä akkuja, laturi ja ohjauselektroniikkaa ettei ne akut oo sököt eka reissun jälkeen. Jos yhden renkaan sähköistys maksaa kaikkine tarpeineen 600e niin kolme rengasta on... pelkkään sähköistykseen.
Väkisin tuollaisella tulee virkavallan kans ongelmia, ei kyllä jää keneltäkään huomaamatta.

AnttiLehtinen kirjoitti:

Mitenkäs, kuinka foorumin väellä on sujunut trikellä liikuskelu liikenteen seassa, lähinnä tulee mieleen "läheltä-piti" -tilanteiden runsaus. Itse olen ainakin huomannut että taluttamatta pysty-pyörällä suojatien yli kulkijat saattavat yllättää autoilijan nopealla nopeudellaan. Puhumattakaan matalasta nojakista/trikestä, sitähän ei edes kovin mielellään taluttelisi... Saattaahan yhdistetyllä jalka- ja pyörätielläkin tulla paljonkin vaaratilanteita. Kokemuksia?

Kinneriin suhtaudutaan kuin pieneen autoon ja python trikeen kuin pyörätuoliin, eli molemmat huomataan ja tilaa saa. Tuo taluttamisen mahdottomuus on selkeä ongelma trikejen tapauksessa. Delttamallinen kinneri tosin aika helppo lyhyen matkaa, kun ottaa eturenkaasta kiinni ja vetää perässä rengas ilmassa, mutta ennen kuin hytistä on kavunnut ulos talutus paikalle...

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Nebulus
Sisällöntuottaja
Viestit: 1052
Liittynyt: 10 Syys 2007, 19:40
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Tee itse trike, katteella tai korilla?

Viesti Kirjoittaja Nebulus »

AnttiLehtinen kirjoitti:

Uskoisin että trikellä, jonka kaikki kolme pyörää olisi sähköavusteisia (vaikkakin ei sallittua), pääsisi talvesta kunnialla. Tehojahan tuollaiseen tulisi minimissäänkin 750W. Samantien voisi panostaa ja laittaa tehokkaammaksikin.

Kannattaako tuota kolmea napamoottoria laittaa? Lain asettamat tehorajat on huomaamattomampi kiertää vain yhdellä tehokkaammalla napamoottorilla. Esim. Magic pie -moottori toimii 1000 -wattisena suurimmalla sallitulla käyttöjännitteellään, joka oli muistaakseni 48V. Kierroksiakin se ottaa luonnollisesti enemmän silloin. Laittaa trikeen akuston takarenkaan päälle/molemmin puolin rengasta ja taakse karkean nastakumin, niin eiköhän siitä tarpeeksi pitoa löydy.

jviirret kirjoitti:

Tuossa kannattaa jo sitten alkaa laskeskelemaan niitä kuluja. Ei riitä pelkät napamoottorit, 200€/kpl vaan pitää olla pakkasen kestäviä akkuja.....

Mää olen aina kummastellut tätä "pakkasen kestävät akut" -puhetta. Jos osaa kokonaisen nojapyörän rakentaa, niin mikä yhden styroksilaatikon rakentamisessa on niin vaikeaa? Tekee fillariin pikakiinnikkeet akkulaatikolle, jonka ottaa mukaan sisälle töihin/kotiin/kaupan lokeroon. Akkuhan painaa useamman kilon ja lämpenee käytössä ja ladatessakin. Jos laatikossa on muutamankin sentin styroksi tai uretaani kuorrutteena, niin eiköhän siellä lämmöt pysy plussan puolella.

Alligt Kruiser - Actionbent Trike - Optima Baron - Rainbow Lyra - Flevobike - Zox lowracer - Nazca Paseo - Arcus velomobiili

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2745
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Tee itse trike, katteella tai korilla?

Viesti Kirjoittaja tavasti »

AnttiLehtinen kirjoitti:

Uskoisin että trikellä, jonka kaikki kolme pyörää olisi sähköavusteisia (vaikkakin ei sallittua), pääsisi talvesta kunnialla. Tehojahan tuollaiseen tulisi minimissäänkin 750W. Samantien voisi panostaa ja laittaa tehokkaammaksikin. Tuohon sutimiseen sitten se saattaisi kuitenkin kaatua, aika hienostunutta elektroniikka saisi lykätä että osaisi sutivalta pyörältä laskea tehoja...

Moottoreita on toki monen tehoisia, eli pelkän tehon takia ei ole pakko ottaa monta moottoria.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Tee itse trike, katteella tai korilla?

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Nebulus kirjoitti:

Mää olen aina kummastellut tätä "pakkasen kestävät akut" -puhetta. Jos osaa kokonaisen nojapyörän rakentaa, niin mikä yhden styroksilaatikon rakentamisessa on niin vaikeaa?

Ei oo styroksissa rautaa niin paljoa että saisi hitsauskoneen maakaapelin kiinni :lol:
Jos akku on sen kokoinen että se kykenee antamaan 1000w moottorille järkeviä toimintamatkoja raskaassa kelissä niin ei sen sijoittaminen ja styroksilla koteloiminen kinneriin näppärästi käsillä olevaan paikkaan ole välttämättä helppoa. Eikä tuollaisen möhkäleen kantaminen ole herkkua, jos sattuu että työpaikalla ei pyörää saakkaan oven eteen parkkiin tai akulle ei olekkaan heti siinä oven takana säilytys paikkaa. Kauppareissullakin vie yhden ostoskassin paikan, niin käsistä kuin pyörästäkin.
Parempi olisi jos olisi pakkasen kestävä akku kiinteästi pyörään sijoitettuna ja kotona löis vaan lataus töpselin kiinni.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

ajarmala
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2004
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
Paikkakunta: Nummela, Vihti
Viesti:

Re: Tee itse trike, katteella tai korilla?

Viesti Kirjoittaja ajarmala »

jviirret kirjoitti:

Jos akku on sen kokoinen että se kykenee antamaan 1000w moottorille järkeviä toimintamatkoja raskaassa kelissä niin ei sen sijoittaminen ja styroksilla koteloiminen kinneriin näppärästi käsillä olevaan paikkaan ole välttämättä helppoa. Eikä tuollaisen möhkäleen kantaminen
Jukka

Jos sen vaikka toteuttaa 18650 Lion -akuilla, niin ei siihen tarvitse kuin 12 x 2 akkua (=48 V), jolloin niistä saa kyllä sen 1000 W ulos. Yhtä akkua kohti tuo ei tee kuin vajaan ampeerin virran ja kyllä ne sen antavat ulos. Jos ostaa vaikka 2 Ah akkuja, niin kapasiteetti on jotain 2 Ah/kpl x 24 kpl x 3,7 V x 3600 s/h = 640 kJ = 0,18 kWh. No, eihän tuolla tosiaankaan kovin pitkään pysty hurjastelemaan - ainakaan sillä kilovatin teholla... Mutta tuo paketti ei paina kuin 24 x 50 g = 1,2 kg ja maksaa satasen.

Voi olla, että LiPo:t olisivat halvempia.

T. Ari

--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Tee itse trike, katteella tai korilla?

Viesti Kirjoittaja jviirret »

ajarmala kirjoitti:

Jos ostaa vaikka 2 Ah akkuja, niin kapasiteetti on jotain 2 Ah/kpl x 24 kpl x 3,7 V x 3600 s/h = 640 kJ = 0,18 kWh. No, eihän tuolla tosiaankaan kovin pitkään pysty hurjastelemaan - ainakaan sillä kilovatin teholla... Mutta tuo paketti ei paina kuin 24 x 50 g = 1,2 kg ja maksaa satasen.

Ei kai Lion akuista pysty koko kapasiteettia ottamaan ulos niiden rikkoontumatta? Tuosta voisi karkeasti yleistää että yhdellä akun painokilolla saa 0,1kWh. Käydäkseen tunnin tuollainen 1kW moottori tarvii siis 10kg akun. Ja se maksanee vajaan 1000Euroa.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Nebulus
Sisällöntuottaja
Viestit: 1052
Liittynyt: 10 Syys 2007, 19:40
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Tee itse trike, katteella tai korilla?

Viesti Kirjoittaja Nebulus »

jviirret kirjoitti:

Käydäkseen tunnin tuollainen 1kW moottori tarvii siis 10kg akun. Ja se maksanee vajaan 1000Euroa.

Kuinkahan lujaa aerodynaamiseksi katettu kolmepyörä kulkisi kovaksi tamppaantuneessa lumessa kilowatin teholla, kuskin avustaessa hieman polkemalla? 70 km/h? 80km/h?
Ei kilowatin moottori ota kilowattia tehoa, jos sillä ei vedä kaasu pohjassa. Todellinen kulutus lienee luokkaa 300-350 wattia jos vauhtia on sen 35km/h.

Alligt Kruiser - Actionbent Trike - Optima Baron - Rainbow Lyra - Flevobike - Zox lowracer - Nazca Paseo - Arcus velomobiili

Vastaa Viestiin