Katettu chopperi. Uusi yritys asialliseen keskusteluun.

Suunnitteletko velomobiilin tai polkuauton rakentamista? Täällä voit keskustella projektistasi ja hakea ratkaisua mahdollisiin ongelmiin.
jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13804
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Katettu chopperi. Uusi yritys asialliseen keskusteluun.

Viesti Kirjoittaja jori »

Minä kokeilin. Mahduin istumaan clementiinilaatikkoon, joka oli juuri tuon 38 cm leveä. Mitä nyt sentin pari pullistuivat sivut puolelleen. Lentokoneessa, vaikka polkimet onkin, ei varsinaisesti poljeta ja lonkkakulma jää pienemmäksi, kuin polkupyörällä. Lonkan koukistaminen leventää lonkan vaatimaa tilaa. Kaupan pahvilaatikolla on hyvä kokeilla minkä levyiseen tilaan mahtuu. Minä en mahdu 38 senttiseen tilaan polkemaan, vaikka loivalla lonkkakulmalla saankin takapuoleni mahtumaan laatikkoon. :D

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17771
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Katettu chopperi. Uusi yritys asialliseen keskusteluun.

Viesti Kirjoittaja PW »

jori kirjoitti:

Minä kokeilin. Mahduin istumaan clementiinilaatikkoon, joka oli juuri tuon 38 cm leveä. Mitä nyt sentin pari pullistuivat sivut puolelleen. Lentokoneessa, vaikka polkimet onkin, ei varsinaisesti poljeta ja lonkkakulma jää pienemmäksi, kuin polkupyörällä. Lonkan koukistaminen leventää lonkan vaatimaa tilaa. Kaupan pahvilaatikolla on hyvä kokeilla minkä levyiseen tilaan mahtuu. Minä en mahdu 38 senttiseen tilaan polkemaan, vaikka loivalla lonkkakulmalla saankin takapuoleni mahtumaan laatikkoon. :D

Heh, Jori siekin kuulut meihin "läskimooseksiin" :D

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Lizard100
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 625
Liittynyt: 03 Marras 2012, 13:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Katettu chopperi. Uusi yritys asialliseen keskusteluun.

Viesti Kirjoittaja Lizard100 »

Nebulus kirjoitti:
Lizard100 kirjoitti:
Syväri kirjoitti:

Jep :D waw on nopeampi, koska chopperiin mahtuu vain 10-vuotias lapsi :lol:
..

Kyllä sinne mahtuu oikein raavas miäs ! Tosin hieman tyköistuvahan se tietty on..mutta tavaratilaa kanssa kunnolla.

Ei mahdu. 95-kiloinen harteikas pyöräilijä ei mahdu wawiin olkapäiden kohdalta ja tämä on 10 senttiä kapeampi. Ei loputtoman oloinen itsekehu poista faktoja. Vai onko tämä vain trollausta?

Katso ylhäältä..WAWissa hartiat ovat yhtä kapealla kuin tässä..ellei kapeammalla.. siinä vain on leveyttä pyörien kohdalla enemmän. Ei oo trollausta ei.

Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com

Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !

  • M. King Hubbert
Lizard100
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 625
Liittynyt: 03 Marras 2012, 13:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Katettu chopperi. Uusi yritys asialliseen keskusteluun.

Viesti Kirjoittaja Lizard100 »

jori kirjoitti:

Minä kokeilin. Mahduin istumaan clementiinilaatikkoon, joka oli juuri tuon 38 cm leveä. Mitä nyt sentin pari pullistuivat sivut puolelleen. Lentokoneessa, vaikka polkimet onkin, ei varsinaisesti poljeta ja lonkkakulma jää pienemmäksi, kuin polkupyörällä. Lonkan koukistaminen leventää lonkan vaatimaa tilaa. Kaupan pahvilaatikolla on hyvä kokeilla minkä levyiseen tilaan mahtuu. Minä en mahdu 38 senttiseen tilaan polkemaan, vaikka loivalla lonkkakulmalla saankin takapuoleni mahtumaan laatikkoon. :D

Eli...mahdut 40 senttiin ? Lonkkien kohdasta kuvan mukaan tilaa onkin jo 42 cm...eikö niin !?

Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com

Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !

  • M. King Hubbert
Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Katettu chopperi. Uusi yritys asialliseen keskusteluun.

Viesti Kirjoittaja terppa »

Mä olen 168cm lyhyt riisitautinen hernekeppi ja mulla oli siitä Wawista 1800 km kokemus viimekesältä ja kyllä se aika ahtaalta tuntui, siitä jos vielä pienennät niin en povaa vehkeelle mitään järisyttävää myyntimenestystä... sisään meno oli jo mulla jonkinmoista pujottelua ja pari kertaa näin kun vähän isompi setä sinne yritti ja melkein olisi liukuvoidetta tehnyt mieli tarjota :mrgreen: Minulla oli ajaessa hartiat seinän pokkaukessa kiinni eli ei jää liikoja tiloja, pitkä sitä voi ajaa mutta tosiaan vartalo pitää olla mallia hernekeppi. Toinen oli sitten, että en pystynyt polkemaan lompakko reisitaskussa vaan sillon housut hinkkasi seiniin eli sen lompakon joutu ottamaan pois, eikä se rahasta paksu ollut... se härveli oli vaan ahdas. Mango tuntu paljon väljemmältä ja paremmalta.

Sun ihan oikeasti kannattaa käydä Velocraftilla kokeilemassa tai vuokraamassa noita vehkeitä niin tulee ripaus realismia suunnitelmiin. ei muuten mutta tylsä suunnitella pitkään hienoja vehkeitä jos ne ei sitten toimi käytännössä.

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Lizard100
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 625
Liittynyt: 03 Marras 2012, 13:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Katettu chopperi. Uusi yritys asialliseen keskusteluun.

Viesti Kirjoittaja Lizard100 »

terppa kirjoitti:

Mä olen 168cm lyhyt riisitautinen hernekeppi ja mulla oli siitä Wawista 1800 km kokemus viimekesältä ja kyllä se aika ahtaalta tuntui, siitä jos vielä pienennät niin en povaa vehkeelle mitään järisyttävää myyntimenestystä... sisään meno oli jo mulla jonkinmoista pujottelua ja pari kertaa näin kun vähän isompi setä sinne yritti ja melkein olisi liukuvoidetta tehnyt mieli tarjota :mrgreen: Minulla oli ajaessa hartiat seinän pokkaukessa kiinni eli ei jää liikoja tiloja, pitkä sitä voi ajaa mutta tosiaan vartalo pitää olla mallia hernekeppi. Toinen oli sitten, että en pystynyt polkemaan lompakko reisitaskussa vaan sillon housut hinkkasi seiniin eli sen lompakon joutu ottamaan pois, eikä se rahasta paksu ollut... se härveli oli vaan ahdas. Mango tuntu paljon väljemmältä ja paremmalta.

Sun ihan oikeasti kannattaa käydä Velocraftilla kokeilemassa tai vuokraamassa noita vehkeitä niin tulee ripaus realismia suunnitelmiin. ei muuten mutta tylsä suunnitella pitkään hienoja vehkeitä jos ne ei sitten toimi käytännössä.

Nyt kannattaa lukea viestit huolellisesti ettei mun tarvi kokoajan niitä toistaa. WAWssa on korkeutta siksi enemmän, että takapyörän ketju menee pyllyn alta ja edessä leveyttä siksi että kaksi etupyörää kääntyy rungossa. Nämä kaikki vie tilaa pilotilta..varsinkin kun perä on yritetty laminar hengessä suipontaa..jolloin ohjaamo on todella kapea. Tässä on aivan ruhtinaallisesti tilaa kun lähtökohdat erillaiset...tämä on matala mutta perää kohti huomattavasti WAWia leveämpi. Takaloosteriin mahtu iso reppu ja läppäri tms.

Jos te kaikki haluatte välttämättä kusta ketjuun tehkää se omassa pihassanne älkää täällä.

Tällä foorumilla onkin ollut tähän saakka rauhaisaa. Aion sen myös sellaisena pitää. Ketju on nyt lukossa kun ei homma pysy asiallisena. Pastori

Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com

Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !

  • M. King Hubbert
Lukittu