Delta kinnerin kiekot

Suunnitteletko velomobiilin tai polkuauton rakentamista? Täällä voit keskustella projektistasi ja hakea ratkaisua mahdollisiin ongelmiin.
Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 11692
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Delta kinnerin kiekot

ViestiKirjoittaja jviirret » 25 Marras 2015, 22:10

jooseha kirjoitti:
Vilijami kirjoitti:Mutta miksi tehohukkaaja väliakseli?

Välitykset :wink:


Väliakselin pitää olla rumpuvaihde. Ketjuvaihteisena tulee joko paljon nopeita vaihteita tai paljon hitaita vaihteita. Tai, no, tästä kun on tulossa pienikiekkoinen kinneri niin ehkä tuo paljon nopeita vaihteita on ihan hyvä ratkaisu.

Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3677
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Delta kinnerin kiekot

ViestiKirjoittaja jooseha » 25 Marras 2015, 23:25

Ei tarvi :wink:
42/32/22 kammet ja 11-13-15-17-20-23-(26-30) pakka väliakselille, niin välivaihteen tarve on sopivasti 1,5.
Tämä saadaan 30 piikkisellä väliakselilta ja normaalin 7-kierrepakan(11-28) keskimmäisellä lehdellä(20).
Pelkät ensiöketjun vaihteet antavat 20-piikkisellä takarenkaan rattaalla välitykseksi 2,3-9,2m.
Väliakselin pakan uudelleen järjestämällä saa suurempi renkaiseenkin laajennukset sinne minne haluaa.


Palaa sivulle “Rakentaminen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa