4 pyöräinen 2 vetoinen kinneri?

Suunnitteletko velomobiilin tai polkuauton rakentamista? Täällä voit keskustella projektistasi ja hakea ratkaisua mahdollisiin ongelmiin.
Mustasudenkorento
Sisällöntuottaja
Viestit: 1690
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 13:50
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: 4 pyöräinen 2 vetoinen kinneri?

Viesti Kirjoittaja Mustasudenkorento »

kiitoksia hyvästä kuvasta.

oma projekti etenee yhä mutta hitaasti.
niin paljon kaikkea muuta touhuamista häiritsemässä rakentamista...
Käväisin tuossa pari reissua puolassa ja siellä osui silmään muutamia nuita sähköpyöriä tuolla maaseudulla..

Ei pyörät näyttänyt olevan kovinkaan halpoja ainakaan normi kaupoissa kuten ei oikeen mikään muukaan paitsi ruoka ja kalja ja tupakka...

kesälomaa odotellessa josko sitten pääsisi jo koeajolle..

Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/

CRConrad
Viestit: 12
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:09
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Yksi jarrukahva useamman jarrun kanssa

Viesti Kirjoittaja CRConrad »

Teuvo kirjoitti:

Miten muuten jarrukahvat toimivat useamman jarrun kanssa. Onko jarrukahvoja jotka välittyvät useampaan jarrutuslaitteeseen.

Toki on, sekä Tektrolta: http://www.tektro.com/02products/01auigatwin.php että Maguralta: http://www.gstrikes.com/magura.html . Tuota Big Twiniä ei kyllä jostain syystä löytyy Maguran omasta sivustolta, mutta on ilmeisesti vieläkin jopa Suomessa myynnissä: http://www.bestbrakes.net/product_info. ... ts_id=1259 .

Eli ostoksille vaan! :-)

--
Christian R. Conrad

CRConrad
Viestit: 12
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:09
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Useat jarrut yhdellä vaijerilla

Viesti Kirjoittaja CRConrad »

joe67 kirjoitti:

Tuolla mun kuvissa on mukana kuva jarrukahvasta jossa on kaksi vaijeria kiinni. Helpon tuntuinen juttu.

Tätäkö tarkoitit? Varmaan ihan OK, mutta ehkä hieman liiankin yksinkertainen: Vetovoimat molemmille jarruille (tai mihin tahansa vempaimeen joka on vaijereiden toisessa päässä) tasantuisi itsestään jos yksivaijerisellä kahvaalla vetäisit jotain taljaa, joka vetää yhtä tuplapitkää vaijeria keskeeltä, ja jarrut (tai mikä tahansa vempaimet) ovat sitten tämän vaijerin jommassakummassa päässä.

Vähän näin: Musta voimanuoli "F" on kahvasta tuleva vaijeri, ja punaiset voimanuolet "F/2" menevät jarruihin. Olen elännyt siinä luullossa että Sheldon Brown (R.I.P.) oli jossakin kirjoittanut sellaisesta härdelistä, mutta en ainakaan nyt suht. koht. pikaisella etsinällä löytänyt oikein mitään sivustoltaan.

Toisaltaan, jos tuo peltipalaa joka sinun kuvassa toimii vaijerikuorien stopparina voi vähän vipuillaa kahvan kiinnikkeellä, niin sekin taittaa silleenkin voimat vähäsen tasaantua. ;-)

--
Christian R. Conrad

Vastaa Viestiin