Vilijami kirjoitti:Pikkuhiljaa etenee. Ohjausvaijeri ja polkimet ni ois koeajokunnossa.
Mutta kyllä tämä kolmipyörän rakentelu saa nyt tämän jälkeen riittää. Edelleen sama rungon kierto-(vääntö Jorille )jäykkyysongelma kuin aiemmissakin. Seuraavana tulee nelipyörä!
Kolmipyörän jäykistämäinen on vaikeaa, muttei mahdotonta. Myös sähköputkirakenteella saat takapyörän jäykistettyä väännön suhteen, mutta rakenteesta tulee aika monimutkainen. Sähköputkirakenteesta saa jäykän vain diagonaalirakenteilla, jotka tekevät siitä melko monimutkaisen.
Kehitys kehittyy; hitaasti, mutta varmasti. Vanhat tavat ajatella (rakentaa) häiritsevät objektiivista ajattelua ja muutos ilmiselvästi hyvään suuntaan on näin hitaampaa. Kolmipyöräiseen on päädytty lisäämällä kaksipyöräiseen yksi lisäpyörä, jolloin rakenteen toiminta on muuttunut täysin toiseksi ja vaatii koko rungon läpi ulottuvaa vääntöjäykkyyttä. Nelipyöräisessä vääntörasitusta ei tarvitse välittää akselilta toiselle, sillä molemmat akselit tukevat sivusuuntansa maasta. Tässä pari kuvaa, jotka ehkä havainnollistavat jotain asiasta.
Ennenvanhaan Teijo nimisessä kuorma-autossa oli yksiputkirunko, jonka etu- ja taka-akseleihin jäykästi kiinnittyvät puoliskot liittyivät toisiinsa liitoksella, joka päästi etu- ja takapään kiertymään vapaasti toistensa suhteen. Nykyisin sama temppu tehdään avoprofiileista rakennetulla kehärungolla, jossa avoprofiilit päästävät etu- ja takapään kiertymään näin:
Tuo Teijon kuormurin idea voisi olla hyvä ratkaisu tehdä helposti kuljetettava nelipyöräinen. Etu- ja takapää voisivat olla kiinni toisissaan vain työnnettynä putki toisen sisään ilman sen kummempaa kiristämistä. Pelkkä ketjuvoima (tai pätkä narua ) pitäisi putket sisäkkäin. Etuvetoisena tällainen olisi todella kätevä purkaa auton kyytiin: Narulenkki pois koukusta ja pyörä olisi kahdessa tai kolmessa osassa. Keskelle voisi pelkällä suoralla putkella tehdä jatkopalan, jolloin vehkeestä saisi tavarapyörän tai ketterän kaupunkipyörän pelkästään tämän tavaratilan omaavan keskiputken mukaan, tai pois ottamalla.