samuel kirjoitti:Ainakin markettimaastureissa varruvaijerin ohjuriputkessa on jousi sisällä, eli abs- jarru.
Liikevara on varmaan millin, kaksi.
Tuommonen http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Pol ... 000018258/
samuel kirjoitti:Ainakin markettimaastureissa varruvaijerin ohjuriputkessa on jousi sisällä, eli abs- jarru.
Liikevara on varmaan millin, kaksi.
Tuommonen http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Pol ... 000018258/
Vilijami kirjoitti:samuel kirjoitti:Ainakin markettimaastureissa varruvaijerin ohjuriputkessa on jousi sisällä, eli abs- jarru.
Liikevara on varmaan millin, kaksi.Tuommonen http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Pol ... 000018258/
Joo, samaan lopputulokseen pääsee kun öljyää jarrupalat viikottain.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
jviirret kirjoitti:Joo, samaan lopputulokseen pääsee kun öljyää jarrupalat viikottain.
Rullajarruthan pitääkin rasvata
Tein säädettävän rajoittimen pultista, nyt vaijerit ja jarrut on turvassa. Takajarruvaijerin kuoren pidike/säätö passas suoraan jarrutapin päähän.
persoonallinen toteutus tehdä jarrusystemi sellaiseksi jossa vaijerit pysyy paikallaan ja vaijerikuoria likistetään . Mä ehkä olisin tehnyt sillai perinteisesti.. Vai meniköhän mulla taas jotain ohi, kun koetin tajuta noita viimeisiä kuvia!?
Hehheh, ei se jarru tiedä liikutetaanko vaijeria vai kuorta
Tuossa oli vaan helpompi tehdä nuin päin ja kokemusta on ennestään tunturi supersportin kytkinvaijerista, kun sitä ei saanut tarpeeksi pitkää, niin piti poikasena jotain keksiä, että ajo jatkui.
Muuten kinneri pelaa hyvin, mutta ketjut ja vaihteet keräävät tosi paljon hiekkaa kyytiin. Miksi? Joka reissun jälkeen joutuu pesemään.
Joo, kunnollinen lokasuoja täytyy laittaa, mutta ihmettelen miksei Flevossa ollut tuota ongelmaa?
Eturengas roiskii aina hiekkaa/ vettä.
Tuossa on vaihtajan häkki aika alhaalla, mahtaako takarengaskin osallistua loanheittoon?
- Henri -
Pyörinä omasta päästä muokatut Sascha -» Sascha Evo ->> Sascha eVo (sähkö), LSL ja PYSTY pyörä -» Nopsilla
Ei tuolla puolen ole eturengasta
Mutta kyllähän vesilätäkköön ajaessa roiskeet lähtee sivulle, ja aikalailla vaakatasossa.
Ei muuta kuin sadekelillä testaamaan, lätäkön viereen tarkkailija huomioimaan tulokset.
- Henri -
Pyörinä omasta päästä muokatut Sascha -» Sascha Evo ->> Sascha eVo (sähkö), LSL ja PYSTY pyörä -» Nopsilla
Tuo roiskeläppä on väärällä puolella renkaan kehää, kura kerkee lentää korkeelle ja kovaa - leviää kaikkialle mihin ylettää. Se pitäs siis olla renkaan takapuolella, luulen.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Jos kura ei lennä renkaasta taakse ylös niin mihin muualle se tuosta voi lentää kuin ketjulle?
Vasemmalla on kinnerin kylki edessä ja ylhäällä roiskeläppä. Kaikki minkä lokasuoja ohjaa tuohon "kouruun" valuu alas, alla on ketju ja kumi. Kumiin osuva vesi lentää seuraavaksi eteen alas ja siellä on kans ketju vastassa.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Ja sivullekaan kura ei pääse, koska siellä on coroplastia.
Jos tuosta haarukkaputkesta coroplast kylkeen virittelet pienen levyn, lähelle rengasta. Levyyn renkaan muotoinen kolo. Luulis ett pysäyttää ylös ja eteen roiskeet - ainakin vähentää.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
PW kirjoitti:Jos tuosta haarukkaputkesta coroplast kylkeen virittelet pienen levyn, lähelle rengasta. Levyyn renkaan muotoinen kolo. Luulis ett pysäyttää ylös ja eteen roiskeet - ainakin vähentää.
Ei riitä että pysäyttää, paitsi jos on julmetun iso säiliö mihin sen pysäytetyn kuran kerää ja tyhjentää lenkin jälkeen. Tärkeämpi miettiä mihin kura saa lentää ja yrittää ohjata sitä sinne. Nyt kura on pysäytetty ja ohjattu tehokkaasti ketjulle.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...