Sivu 2/50

Re: Suksiboksikinneri?

Lähetetty: 04 Touko 2016, 10:31
Kirjoittaja Vilijami

Pitäneekö ottaa uus lähestymistapa koko kinneriprojektiin, nyt kun suksiboksiajatus meni uusiksi ja olen todennut jalkaohjauksen mukavaksi Luggarionissa?
Miten ois mbb delta 406 kiekoilla ja katteen sisään tulisi kiekot. Takarenkaiden kohdalta leveys on oltava 80-90cm, että pysyy pystyssä kurvatessakin. Niin luulis että tuon leveyden sisällä mahtuu poljinkeskiö tarpeellisen määrän kääntymään? Normaalijättöisessä ja -etuhaarukkaisessa mbb:ssä keskiö liikkuisi vähemmän sivuttain kun pythonissa?


Re: Suksiboksikinneri?

Lähetetty: 04 Touko 2016, 10:47
Kirjoittaja jooseha
Vilijami kirjoitti:

Ei tuosta taida itsekantavaksi koriksi kuitenkaan olla, joten onko 10kg liikaa pelkälle kuorelle?

Tee kahden kymmenen kilon alusta, niin on silti kevyempi kuin kaupalliset lasikuitukinnerit :wink:


Re: Suksiboksikinneri?

Lähetetty: 04 Touko 2016, 10:54
Kirjoittaja Vilijami
jooseha kirjoitti:
Vilijami kirjoitti:

Ei tuosta taida itsekantavaksi koriksi kuitenkaan olla, joten onko 10kg liikaa pelkälle kuorelle?

Tee kahden kymmenen kilon alusta, niin on silti kevyempi kuin kaupalliset lasikuitukinnerit :wink:

Totta tuokin ja siihen ois mahdollista päästä tiukalla "dieetillä".


Re: Suksiboksikinneri?

Lähetetty: 05 Touko 2016, 08:28
Kirjoittaja vaaka

Mikä se lakisääteinen maksimileveys oli 85 cm? Se on hyvä huomioida takapäätä deltassa suunnitellessa.

Entä jos käyttäisi vikupropia niissä kohdissa, joissa tarvitaan vain yhteen suuntaan taittumista ja muualla taipuisampaa materiaalia. Siis rungon tötterö vikupropia ja nokka sekä perä lasi/hiilikuitua tai mitä vain sopivaa.


Re: Suksiboksikinneri?

Lähetetty: 05 Touko 2016, 16:14
Kirjoittaja Vilijami
finlex kirjoitti:

28 §
Polkupyörän leveys
Kaksipyöräisen polkupyörän suurin sallittu leveys on 25 §:n 1 momentista poiketen 0,80 metriä. Useampipyöräisen polkupyörän suurin sallittu leveys on 1,25 metriä.


Re: Suksiboksikinneri?

Lähetetty: 05 Touko 2016, 21:04
Kirjoittaja Vilijami

Viime kesänä kävin koeajamassa tätä zox trikeä.
Kuva
Tuo ois hyvä ja kevyt kinnerin runko, mutta ongelma oli ohjauksen rauhattomuus. Käsiä ei voinut löysätä irti, muuten eturengas alkoi vatkaamaan puolelta toiselle. Onko sille tehtävissä mitään geometrian parannusta, vai meneekö keskitysjousi ja/tai ohjausiskarihommiksi?


Re: Suksiboksikinneri?

Lähetetty: 05 Touko 2016, 21:29
Kirjoittaja jooseha

Kiertyväkettinkisellä pitää osata pyörittää tasaisesti, jos haluaa ilman käsiä ajaa :wink: Muuten ohjaus vatkaa polkemisen tahtiin.
Kappavaihde varmaan auttaisi, niin ketjulnja voisi olla kokoajan ihanteellinen.


Re: Suksiboksikinneri?

Lähetetty: 05 Touko 2016, 21:58
Kirjoittaja Vilijami

Siis tuo vatkaus tuli alamäkeen rullaamalla ja ilman polkemista.


Re: Suksiboksikinneri?

Lähetetty: 05 Touko 2016, 22:18
Kirjoittaja PW
Vilijami kirjoitti:

Siis tuo vatkaus tuli alamäkeen rullaamalla ja ilman polkemista.

Erikoista, en ohjauskulmassa tai muussa näe mitään normaalista poikkeavaa.


Re: Suksiboksikinneri?

Lähetetty: 05 Touko 2016, 23:55
Kirjoittaja jori

Pysty ohjausakseli, pieni jättö ja takapainoinen tilleri. Pane PW-kolmipyörä/Remmi team-tyyppinen kaksivartinen ohjain, niin vältyt tuolta ja voit pitää ohjainta sylissä tai missä haluatkaan pitää.
Kuva


Re: Suksiboksikinneri?

Lähetetty: 06 Touko 2016, 08:45
Kirjoittaja Vilijami
jori kirjoitti:

Pysty ohjausakseli, pieni jättö ja takapainoinen tilleri.

Tätä vähän epäilin itsekin. Ohjaustuntuma oli muutenkin tosi äkkinäinen, johtunee tuosta ohjausakselin kulmasta.
Kovinkaan paljon ohjausakselia ei voine loiventaa, ilman että ketjulinja menee munilleen?

jori kirjoitti:

Pane PW-kolmipyörä/Remmi team-tyyppinen kaksivartinen ohjain, niin vältyt tuolta ja voit pitää ohjainta sylissä tai missä haluatkaan pitää.

Yksikätisellä on hankala käsitellä tuota irtokapulaa ja käsi väsyy nopeasti?
Mutta etä-alaohjaus voisi toimia?


Re: Suksiboksikinneri?

Lähetetty: 06 Touko 2016, 09:15
Kirjoittaja jori

Suora alaohjaus ei toimi, sillä takapainoisuus tekee siitä rauhattoman, kuten itsekin huomasit. Etäalaohjauksen saat helpoiten kahdella tangolla klemmareilla kiinni haarukan kylkiin ja etäohjauskapula istuimen alle kiinni runkoon. Kaksi tankoa siksi, ettei istuimen alle tarvitse laittaa laakeroitua akselia, vaan klemmari ja yksi pultti riittää, kun vastavoima menee toista tankoa pitkin takaisin etuhaarukalle.


Re: Suksiboksikinneri?

Lähetetty: 06 Touko 2016, 18:56
Kirjoittaja PW
Vilijami kirjoitti:
jori kirjoitti:

Pane PW-kolmipyörä/Remmi team-tyyppinen kaksivartinen ohjain, niin vältyt tuolta ja voit pitää ohjainta sylissä tai missä haluatkaan pitää.

Yksikätisellä on hankala käsitellä tuota irtokapulaa ja käsi väsyy nopeasti?

Sillä on kyllä ihan helppo ohjata yhdellä kädellä, itse ainakin yleensä ohjaan oikeella ja vasen on vaihdekahvalla. Vaihteiden ja jarrujen sijoittaminen tuohon voi olla hankalaa.


Re: Suksiboksikinneri?

Lähetetty: 06 Touko 2016, 21:59
Kirjoittaja PW
20160506_193509.jpg
20160506_193509.jpg (176.95 KiB) Katsottu 3132 kertaa

Oikean käden asento ohjaustangolla, kyynärpää nojaa runkoon.
Mites oletko sivuvetodeltan jo hylänny kinnerivaihtoehdoista?


Re: Suksiboksikinneri?

Lähetetty: 06 Touko 2016, 22:34
Kirjoittaja Vilijami

Jotenkin tuntuu hervottomalta tuo kelluva ohjaustanko? Ehkä se on vaan mun ennakkoluuloa. :D
Sivuvetodelta ois tehokas voimalinjaltaan, mutta miten se lukkopoljinhomma omatekoisessa kampiakselissa? Jorin 2T3:ssakaan en saanut huonoa jalkaa kiinni lukkoon ilman apumiestä. Isokehäisessä laakerissa oleva lukko lipsahteli aina nurinniskoin. Normaali lukkopolkimenkin kanssa on toisinaan yritettävä monta kertaa, mutta onnistuu lopulta. Tämän jos sais ratkaistua, niin Sivuvetodelta, -quattro tai 2T3 on vaihtoehto.