Sivu 41/50

Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 30 Loka 2017, 17:35
Kirjoittaja Vilijami

Lopuksi moottori paikoilleen.


Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 30 Loka 2017, 17:52
Kirjoittaja Vilijami

Toissa talvena kommentoin sähköpyöräilyä näin:

Vilijami kirjoitti:

Fiiliksiä parin kuukauden kokemuksella:
+36V 10,4Ah akun kantomatka riittää hyvin ainakin talvilenkkeihin. (sormien ja varpaiden palelu tulee ennemmin vastaan)
+tehoa on yllinkyllin. Low asento on yleensä riittävä = vois pärjätä pienemmälläkin setillä?
+ajaminen on edelleen kuntoilua, eikä sähkömopoilua jota alussa epäilin.
+talvipyöräily muuttui aerobiseksi liikunnaksi, ennen se oli hampaat irvessä hangessa/sohjossa runnomista.

Nyt lyhyen koeajon perusteella aika lailla samat fiilikset, mutta parannusta on isompi akku, katettu pyörä (auttaa sormien ja varpaiden paleluun) ja pienempi moottori vapaakytkimellä. Avustusasteikko on 1-5. Kakkosasento tuntui aika sopivalta. Kyllä oli suupielet korvissa, kun talvijunnaus muuttui hyväksi kesäkeliksi polkemisen raskauden suhteen. Kyllä talvipyörässä PITÄÄ olla kate ja sähköt! :D


Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 30 Loka 2017, 18:18
Kirjoittaja jviirret

Talvi alkaa tammikuussa ;) Silloin on jää-/lumipolannetta ja pakkasta niin että tuntuukin talvelta :D

Jukka


Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 30 Loka 2017, 18:21
Kirjoittaja PW

Miten vaikuttaa ajo-ominaisuuksiin?


Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 30 Loka 2017, 18:55
Kirjoittaja Vilijami
PW kirjoitti:

Miten vaikuttaa ajo-ominaisuuksiin?

Ai sähköt? Ei tuossa äkkiseltään huomannut oikein mitään eroa? Pidemmässä käytössä voi jotain eroa huomatakkin?


Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 30 Loka 2017, 20:18
Kirjoittaja jori
Vilijami kirjoitti:
PW kirjoitti:

Miten vaikuttaa ajo-ominaisuuksiin?

Ai sähköt? Ei tuossa äkkiseltään huomannut oikein mitään eroa? Pidemmässä käytössä voi jotain eroa huomatakkin?

Keula ei enää ole niin kevyt, joten ohjautuvuus varmasti parani, varsinkin kun kääntyvä etupyörä vetää. :D


Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 30 Loka 2017, 20:27
Kirjoittaja Vilijami
jori kirjoitti:

Keula ei enää ole niin kevyt, joten ohjautuvuus varmasti parani, varsinkin kun kääntyvä etupyörä vetää. :D

Raportoin tästä mahdollisesta parannuksesta kunhan saan oman mielipiteen muodostettua. :roll:


Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 30 Loka 2017, 20:45
Kirjoittaja jori
Vilijami kirjoitti:
jori kirjoitti:

Keula ei enää ole niin kevyt, joten ohjautuvuus varmasti parani, varsinkin kun kääntyvä etupyörä vetää. :D

Raportoin tästä mahdollisesta parannuksesta kunhan saan oman mielipiteen muodostettua. :roll:

Olettaisin tämän näkyvän varsinkin kun lähdet paikoiltaan kaartamaan oikealle. Vetävä pyörä sisäkaarteessa haittaa sitä enemmän, mitä jyrkemmin kääntää. Nyt tuota ongelmaa ei ole, sillä etupyörä vetää paljon kauempaa ulkoa kuin sisäpyörä sisältä. :?

Etuveto-ohjaus.png
Etuveto-ohjaus.png (17.98 KiB) Katsottu 6175 kertaa

Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 09 Marras 2017, 14:51
Kirjoittaja Vilijami

Nyt lentsu helpotti (2 viikkoa :evil: ), ni pääsin oikealle koeajolle. Kyllä tuli hieno peli E-Räntiksestä. Hiekoitussora ei harmita ja ylämäkiä ei tarvi enää kierrellä :D
Ajo-ominaisuudet paranivat kyllä. Puoltamista ei voi enää juurikaan havaita, niin polkiessa kuin rullatessa suoraan menee. Ykköstasolla avustus on noin 50w, kakkosella 85w, kolmosella 150w, nelosella 210w ja vitosella täydet 250w ja ylikin. Alkumatkan ajoin kakkosella ja loppumatkan kolmosella. Tosi hyvä fiilis jäi eka lenkistä!
Kuvasta näkyy moottorikiekko edessä ja akku penkin vieressä. Sarjan johdot yltivät juuri ja juuri, mutta onneksi ei tarvinnut jatkaa.


Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 10 Marras 2017, 08:54
Kirjoittaja Vilijami
jori kirjoitti:

Keula ei enää ole niin kevyt, joten ohjautuvuus varmasti parani

Epäilin aluksi tätä Jorin kommenttia, mutta kun alkaa tarkemmin miettiä, niin onhan painopisteestä etuakseliin puolitoista metriä matkaa! 5kg painonlisä alkaakin olla merkittävä tuolla etäisyydellä.


Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 10 Marras 2017, 09:05
Kirjoittaja PW

Näyttää hyvältä ja kuski kuullostaa innostuneelta :mrgreen:


Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 10 Marras 2017, 09:06
Kirjoittaja Vilijami

Vielä huomio eiliseltä lenkiltä. Vaihde tahtoo jäädä liian isolle kun pysähtyy, kun sähköapu hämää polkemisen keveydessä. Sähkökinnerissä pitäisi olla napavaihde, koska pieni tehohäviö ei haittaa ja vaihdetta pystyisi vaihtamaan paikoillaan ollessa.


Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 10 Marras 2017, 09:09
Kirjoittaja Vilijami
PW kirjoitti:

Näyttää hyvältä ja kuski kuullostaa innostuneelta :mrgreen:

Miten punaketun sähköistys etenee? Pääset itsekin kokemaan E-kolmipyöräilyn riemua :D


Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 10 Marras 2017, 09:24
Kirjoittaja PW
Vilijami kirjoitti:
PW kirjoitti:

Näyttää hyvältä ja kuski kuullostaa innostuneelta :mrgreen:

Miten punaketun sähköistys etenee? Pääset itsekin kokemaan E-kolmipyöräilyn riemua :D

Ei oo sähköjä viel kuulunu, näkyny. Vaimollehan tuo oli tarkotettukin - nivel meni remonttiin - vaimolta. Nyt ei vähään aikaan polje ku kuntopyörällä, ennen ku kuntoutuu uus polvi. Siihen jatkokuntoutukseen ne sähköt olis varmaan hyvä apu.


Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 11 Marras 2017, 13:07
Kirjoittaja janx
PW kirjoitti:

... Vaimollehan tuo oli tarkotettukin - nivel meni remonttiin - vaimolta. Nyt ei vähään aikaan polje ku kuntopyörällä, ennen ku kuntoutuu uus polvi. Siihen jatkokuntoutukseen ne sähköt olis varmaan hyvä apu.

"Vaimoillehan" näitä sähkövehkeitä lähinnä ostellaankin. t. reilu 200km sähköllä takana :lol: