Sivu 43/50

Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 28 Marras 2017, 13:40
Kirjoittaja Vilijami
kuparinen kirjoitti:

Tuohon vehkeeseen sopii hyvin virolaisen lehden ecotrippiläisten kinnereistä käyttämä termi "itsekulkeva sivuvaunu". Sopivasta kulmasta silmä oikein hakee sitä "itse pyörää" jota ei olekaan... :)

Olipa nappiin osunut luonnehdinta! :D

Lisäys: Tuon pohjalta kun katsoo, niin Räntis sopiikin silmään huomattavasti paremmin.....nyt vähän järkytyin omista ajatuksistani. :shock: Tarvinko tosiaan tällaisen tutun ja ymmärrettävän kategorisoinnin? Olen pitänyt itseäni -tähän asti- niin kovin avarakatseisena ja ennakkoluulottomana. :oops:


Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 29 Marras 2017, 12:59
Kirjoittaja irakas

Joo, on tosiaan hyvän ja ennakkoluulottoman näköinen. Älä ihmeessä lähe töhrimään sitä millään värillisellä maalilla tai kuvioilla. Se on juuri tämmöisenään hyvä! :mrgreen:


Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 30 Marras 2017, 21:14
Kirjoittaja sv

Minusta siihen sopisi,Suomi 100v kunniaksi teipillä sininen risti, teksti Suomi 100v.Olisi ,Täydellinen suomi tuote.
Seppo


Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 07 Maalis 2018, 18:21
Kirjoittaja jooseha

Kuva

Vilijami kirjoitti:

Takaohjauksen jättö ei saisi olla tuohon suuntaan. Keskipakoisvoima kääntää mutkassa ohjausta vielä enemmän linkkuun.

Nimimerkillä: tuollaisen takaohjauksen Räntäpäivänkinneriin rakentanut :D

Pohdiskelin tuota räntiksen kannalta. Eikös ohjauksen linkkuun painuminen johdu ennemmin siitä että painopiste(kuskin napa) on suorassa olevan vetävän renkaan takapuolella? Jos se olisi samalla linjalla, käytöksen pitäisi olla periaatteessa neutraali. Ehkä kuitenkin hieman etupuolella olisi parempi :? Nyt tämä on painopisteen kannalta kuin takaohjattu.
Kuva
Takarenkaan jätöllä on kyllä oma vaikutuksensa ohjaukseen, mutta saisiko painopistettä muuttamalla ajokäytökseen muutosta?


Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 07 Maalis 2018, 19:35
Kirjoittaja Vilijami

Jos kääntyvä takarengas olisi samalla linjalla vetävän renkaan kanssa, niin käytös olisi tosiaan neutraali, koska sen ei tarvi silloin kääntyä ollenkaan. :D
Painopisteellä on vaikutusta. Kun asensin eteen sähkökiekon, niin ajokäytös muuttui paljon, silloinkin kun moottori ei vedä. Sähkömoottori 5kg sijaitsee 1,5 metrin päässä painopisteestä. 5kg vaikutus tuolla matkalla on suuri, enää ei vauhti pelota, vaan ohjaus toimii niin kuin pitää.

Tällä ymmärryksellä tekisin takaohjatun nollajätöllä tai hiukan negatiivisella.


Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 07 Maalis 2018, 19:43
Kirjoittaja jori

Vetävää kiekkoa mahtuisi siirtämään taakse ainakin parikymmentä senttiä. Laita toiset dropparit sille kohdalle, niin riittää painopisteen siirtoon kiekon siirtäminen ja ketjun pidennyspala. :D


Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 07 Maalis 2018, 20:00
Kirjoittaja Vilijami

En viitsi tehdä sille mitään, koska toimii nyt hyvin. Sitten jos joskus poistan sähköt, niin toisia droppareita voi harkita.
Kokonaisuutena Räntis toimii nyt lopulta niin hemmetin hyvin, että siitä on tullut jo vähän tylsä :shock:
Protoiluvaihe on mukava, kun pitää tehdä ratkaisuja ja pohtia parannuksia. Lopulta -kun kaikki on kohdallaan- tunne on kuin Toyotalla ajaisi: Varmaa kyytiä, mutta ikävystyy kuoliaaksi. Toisaalta, eikö tuotekehitysprojekti-insinöörin pidäkin menettää kiinnostavuus, kun tuote on valmis? :D


Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 25 Maalis 2018, 22:38
Kirjoittaja janx

Miten on sähköt toimineet? Pitäisi tilailla sarja.


Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 25 Maalis 2018, 23:05
Kirjoittaja Vilijami
janx kirjoitti:

Miten on sähköt toimineet? Pitäisi tilailla sarja.

Hienosti. Mitään ongelmaa ei ole ilmennyt.
Mihin pyörään olet suunnitellut ja minkälaista settiä?


Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 26 Maalis 2018, 18:49
Kirjoittaja janx
Vilijami kirjoitti:
janx kirjoitti:

Miten on sähköt toimineet? Pitäisi tilailla sarja.

Hienosti. Mitään ongelmaa ei ole ilmennyt.
Mihin pyörään olet suunnitellut ja minkälaista settiä?

Mahdollisimman moneen olemassa olevaan ja tuleviin pyöriin. Luultavasti se olisi jotain 26" takakiekkonapamoottori 250W ja 36V, että käy olemassa olevat akut.


Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 26 Maalis 2018, 19:04
Kirjoittaja Vilijami
janx kirjoitti:

Mahdollisimman moneen olemassa olevaan ja tuleviin pyöriin. Luultavasti se olisi jotain 26" takakiekkonapamoottori 250W ja 36V, että käy olemassa olevat akut.

https://www.ebay.com/itm/36V350W-Electr ... SwQwZaXvGL
Tuommonen setti ois sillä myyjällä keneltä itse ostin räntiksen sähköt.


Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 26 Maalis 2018, 21:46
Kirjoittaja janx
Vilijami kirjoitti:
janx kirjoitti:

Mahdollisimman moneen olemassa olevaan ja tuleviin pyöriin. Luultavasti se olisi jotain 26" takakiekkonapamoottori 250W ja 36V, että käy olemassa olevat akut.

https://www.ebay.com/itm/36V350W-Electr ... SwQwZaXvGL
Tuommonen setti ois sillä myyjällä keneltä itse ostin räntiksen sähköt.

Tuo tarvinnee vielä lisäpalikkaa, että saa takapakan kiinni?


Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 26 Maalis 2018, 21:48
Kirjoittaja jori
janx kirjoitti:
Vilijami kirjoitti:
janx kirjoitti:

Mahdollisimman moneen olemassa olevaan ja tuleviin pyöriin. Luultavasti se olisi jotain 26" takakiekkonapamoottori 250W ja 36V, että käy olemassa olevat akut.

https://www.ebay.com/itm/36V350W-Electr ... SwQwZaXvGL
Tuommonen setti ois sillä myyjällä keneltä itse ostin räntiksen sähköt.

Tuo tarvinnee vielä lisäpalikkaa, että saa takapakan kiinni?

Siinä on kierre takapakalle paikka.
Kuva


Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 26 Maalis 2018, 22:07
Kirjoittaja janx
jori kirjoitti:

...Siinä on kierre takapakalle paikka...

Saiskohan tuommosta ihan sillä perinteisellä "pudota uriin" osilla... :roll:

Kuva


Re: Räntäpäivän kinneri

Lähetetty: 26 Maalis 2018, 22:27
Kirjoittaja Vilijami
janx kirjoitti:

Saiskohan tuommosta ihan sillä perinteisellä "pudota uriin" osilla... :roll:

No tuossa :D
https://www.ebay.com/itm/36V350W-26-Rea ... 2254726342