Sivu 7/7

Re: Muutettu SH18

Lähetetty: 26 Heinä 2017, 11:46
Kirjoittaja PW

Ja mie tarjoon taas vaijereiden tilalle, "kukkakeppejä" ohjaussauvoiksi :mrgreen:


Re: Muutettu SH18

Lähetetty: 26 Heinä 2017, 11:58
Kirjoittaja jori

Sakari on oikeassa, kaksi pyöränpumppua tai mitä vain pneumatiikkasylinteriä vastaavat lähinnä kahta jousta vastakkain. :)

Värähtelyn taajuutta voi jousilla muuttaa, mutta ei sitä saa jousilla vaimenemaan. Vaimentaminen vaatii energian poistamista värähtelevästä systeemistä. Jousi palauttaa ottamansa energian takaisin lähes kokonaan. Väpätyksen syy on tuossa vehkeessä liian pysty ohjauskulma noin painavalle etupyörälle.

Tässä demo pystyn ohjausakselin väpätysherkkyydestä.


Re: Muutettu SH18

Lähetetty: 26 Heinä 2017, 14:05
Kirjoittaja jviirret
jori kirjoitti:

Sakari on oikeassa

Tarkoitit varmaan Jukka, Sakari suunnitteli noita lisäjousia ja pumppuja ;)

jori kirjoitti:

Väpätyksen syy on tuossa vehkeessä liian pysty ohjauskulma noin painavalle etupyörälle.

Tuo voi hyvinki olla väpätyksen aiheuttaja, mutta oman kokemuksen mukaan jäykemmällä rungolla väpättäminen alkaa suuremmassa nopeudessa.

Kuva

Tämän Deltan keulan väpätys alkoi alemmassa nopeudessa kuin kinnerin keulan.

Kuva

Deltassa 28" etukiekko ja kinnerissä 24". Keulakulmat suunnilleen samat. Neliputki rakenne ei kierry ja päästä etuhaarukkaa kallistelemaan samalla tavalla kuin yhdellä paksulla tai kahdella ohuella putkella toteutetussa rungossa.

Jukka