Sivu 3/7

Re: Telemark

Lähetetty: 05 Loka 2017, 20:02
Kirjoittaja jviirret
Jarcco kirjoitti:

Eli kannattaisi harkita tehdä ensin proto jossa erilaisia ratkaisuja olisi helppo kokeilla.

Sitte tuleeki niin hyvä että harmittaa kun ei tehnyt alusta asti kunnolla :wink:

Jukka


Re: Telemark

Lähetetty: 05 Loka 2017, 20:12
Kirjoittaja jori
jviirret kirjoitti:
Jarcco kirjoitti:

Eli kannattaisi harkita tehdä ensin proto jossa erilaisia ratkaisuja olisi helppo kokeilla.

Sitte tuleeki niin hyvä että harmittaa kun ei tehnyt alusta asti kunnolla :wink:

Juuri näin siinä tahtoo käydä. :mrgreen:


Re: Telemark

Lähetetty: 05 Loka 2017, 20:13
Kirjoittaja Jarcco
jviirret kirjoitti:
Jarcco kirjoitti:

Eli kannattaisi harkita tehdä ensin proto jossa erilaisia ratkaisuja olisi helppo kokeilla.

Sitte tuleeki niin hyvä että harmittaa kun ei tehnyt alusta asti kunnolla :wink:

Jukka

No joo ainakin itellä on sen verran verkkainen rakentelutahti että ketuttaisi jos vaikka vuoden hifistelisi jonkun projektin kanssa joka lopulta osoittautuisi sudeksi :roll:
Mutta huonoin vaihtoehto on kyllä tämä jahkailu. Mitään ei synny jos ei saa edes päätettyä mitä alkais tekemään...
(edelläoleva lähinnä itselleni, eli ei tarvi vetää herneitä :wink: )


Re: Telemark

Lähetetty: 05 Loka 2017, 20:15
Kirjoittaja Vilijami

No tuossa ois piirtelyä MBB-vankkuri-kinneri-teemalla. Edessä vetää toinen kiekko ketjulla ja toinen sähköllä. Taakse ohjaus tai sitten ei. Katteiden väliin trikoota?


Re: Telemark

Lähetetty: 06 Loka 2017, 08:06
Kirjoittaja PW

Juu, tehdään tämä 8)
Siel on varmaan jo putkee hitsattuna 8)


Re: Telemark

Lähetetty: 06 Loka 2017, 08:25
Kirjoittaja Vilijami

Luggarionissahan ois valmis perä ja penkki jo tuohon. Pythonikeulan tilalle vaan mbb-vankkurikeula. :D


Re: Telemark

Lähetetty: 06 Loka 2017, 08:41
Kirjoittaja PW
Vilijami kirjoitti:

Luggarionissahan ois valmis perä ja penkki jo tuohon. Pythonikeulan tilalle vaan mbb-vankkurikeula. :D

Eiks se keulakin oo valmiina, laatikkopyörässä? ;)


Re: Telemark

Lähetetty: 06 Loka 2017, 09:09
Kirjoittaja Vilijami
PW kirjoitti:

Eiks se keulakin oo valmiina, laatikkopyörässä?

Ylemmältä taholta on tullut määräys, että siihen ei kosketa :wink:


Re: Telemark

Lähetetty: 06 Loka 2017, 09:14
Kirjoittaja Vilijami

No mutta, takaohjaustahan käytetään vai hitaassa nopeudessa, niin eikö siihenkin sopisi vankkuriohjaus mainiosti?


Re: Telemark

Lähetetty: 06 Loka 2017, 09:14
Kirjoittaja PW

Unohtuko noista kuvista otsikon telemarkominaisuus?


Re: Telemark

Lähetetty: 06 Loka 2017, 09:26
Kirjoittaja Vilijami
PW kirjoitti:

Unohtuko noista kuvista otsikon telemarkominaisuus?

Ei unohtunut, mutta miten se toimii vankkuriakselin kanssa? Nytkäyttää joka patissa ohjausta linkkuun? Ei mutta tähänhän piti tulla kynsille lyömätön vankkuriohjaus, se on vielä piirtämättä.


Re: Telemark

Lähetetty: 06 Loka 2017, 09:35
Kirjoittaja jviirret

Jos jätät etu- ja takakatteen väliin tuollaisen välin niin pyörähän voisi olla flevo/python. Ei tarvis vankkuriakselia eikä erillistä takaohjausta ja voimansiirrossa voisi käyttää vakio-osia.

Jukka


Re: Telemark

Lähetetty: 06 Loka 2017, 09:38
Kirjoittaja PW
Vilijami kirjoitti:
PW kirjoitti:

Unohtuko noista kuvista otsikon telemarkominaisuus?

Ei unohtunut, mutta miten se toimii vankkuriakselin kanssa? Nytkäyttää joka patissa ohjausta linkkuun? Ei mutta tähänhän piti tulla kynsille lyömätön vankkuriohjaus, se on vielä piirtämättä.

Vaikee sanoo paitsi kynsillehän se ei lyö, koska jaloilla ohjattava ;)
Telemark tai ei mutta yhdistetty etu- ja takaohjaus olis tässä helppo tehdä kun edestä voi ohjata jaloilla ja takaa käsillä, eikö?


Re: Telemark

Lähetetty: 06 Loka 2017, 10:39
Kirjoittaja Vilijami
jviirret kirjoitti:

Jos jätät etu- ja takakatteen väliin tuollaisen välin niin pyörähän voisi olla flevo/python.

Joo. Pythonin vikoja tässä yritetäänkin korjata. Hiekka narskuu hampaissa tai sitten yltäpäältä katettu etukiekko on työläs huoltaa. Mulla ei tahdo Luggarionissa kiekon eikä kumin kantavuus riittää. Kahdella eturenkaalla nämä kaikki helpottuvat.


Re: Telemark

Lähetetty: 06 Loka 2017, 10:48
Kirjoittaja Vilijami
PW kirjoitti:

Telemark tai ei mutta yhdistetty etu- ja takaohjaus olis tässä helppo tehdä kun edestä voi ohjata jaloilla ja takaa käsillä, eikö?

No pääpirteittäin nuin, jos ohjausiskari rittää vakauttamaan vankkuriakselia. Jos taas tarvitaan aiemmin mainittu geometrinen ohjausjarru, niin sitä on käytettävä käsillä? :roll:

Eikö ketään tosiaan häiritse vankkuriakselinelipyörän vino ohjausakseli? :D